Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Comenzi volan defecte Astra H


vlad_vasile

Postări Recomandate

Am si eu o problema si ceva creme de cand incerc sa o rezolv.Comenzile de pe volanul masinii functioneaza cand vor sau, mai mult decat atat uneori se incruciseaza (incerc sa claxonez si creste volumul la radio, claxonul tacand malc, evident).Din "cercetarile" mele a rezultat ca in perioadele in care se manifesta defectul pe traseul de masa din volan masor aprox 0,2V iar comenzile se dau prin intermediul unui divizor rezistiv ceea ce face ca aceasta tensiune aparuta pe traseul de masa sa dea totul peste cap.Daca ar fi vorba de comenzile radioului nu m-as agita prea tare insa e vorba de claxon care uneori e f necesar.Am dus masa direct in volan si se remediaza problema numai ca nu pot sa merg cu fir legat de volan.Ma gandesc ca problema ar fi la panglica aceea care conecteaza coloana de directie cu volanul si nu stiu ce sa fac: sa caut o panglica asemanatoare si sa "dublez" traseul de masa sau sa iau doar un fir mai flexibil si sa-l pun in paralel cu panglica existenta.Am mai incercat sa iau masa de la structura de rezistenta a volanului dar nici aia nu e ok probabil ceva rulmenti gresati sau bucse care izoleaza uneori. Problema este foarte frecventa la acest tip de masini si constructorul inca nu a rezolvat-o!Daca aveti vreo solutie e binevenita!Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • vlad_vasile

    5

  • dem3ntor

    4

  • Felis

    2

  • georgeleus

    1

Top autori în acest subiect

Am si eu o problema si ceva creme de cand incerc sa o rezolv.Comenzile de pe volanul masinii functioneaza cand vor sau, mai mult decat atat uneori se incruciseaza (incerc sa claxonez si creste volumul la radio, claxonul tacand malc, evident).Din "cercetarile" mele a rezultat ca in perioadele in care se manifesta defectul pe traseul de masa din volan masor aprox 0,2V iar comenzile se dau prin intermediul unui divizor rezistiv ceea ce face ca aceasta tensiune aparuta pe traseul de masa sa dea totul peste cap.Daca ar fi vorba de comenzile radioului nu m-as agita prea tare insa e vorba de claxon care uneori e f necesar.Am dus masa direct in volan si se remediaza problema numai ca nu pot sa merg cu fir legat de volan.Ma gandesc ca problema ar fi la panglica aceea care conecteaza coloana de directie cu volanul si nu stiu ce sa fac: sa caut o panglica asemanatoare si sa "dublez" traseul de masa sau sa iau doar un fir mai flexibil si sa-l pun in paralel cu panglica existenta.Am mai incercat sa iau masa de la structura de rezistenta a volanului dar nici aia nu e ok probabil ceva rulmenti gresati sau bucse care izoleaza uneori. Problema este foarte frecventa la acest tip de masini si constructorul inca nu a rezolvat-o!Daca aveti vreo solutie e binevenita!Multumesc.

Defectul respectiv apare de regula dupa o demontare a volanului de catre cineva care nu cunoaste procedura de calibrare a respectivului sistem rezultand sectionarea prin intindere a firelor inglobate in panglica.Rezolvarea corecta se face inlocuind acel modul si calibrand-ul corect .Improvizatiile cu sarme si alte mismasuri creeaza numai probleme. Asa ca nu mai da vina pe producator. Defectele respective apar doar in urma unor interventii neavizate asupra sistemului de directie si demontarii volanului.In rest sistemul e deosebit de fiabil si e utilizat pe N tipuri de autovehicole. P.S pe multe module din acelea este scrisa in engleza sau germana procedura de calibrare.Iar pe altele exista un sistem de blocare la demontare(o tija de plastic care se introduce intr-un locas cand volanul e pe pozitia 0)ulterior eliminandu-se acel blocaj dupa terminarea montarii
Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns. E partial corect si folositor putin spre deloc. Piesa care contine acea panglica e de fapt unul din calculatoarele masinii si costa spre 600 EUR. La mine, si la multi alti posesori de acea marca defectul s-a manifestat prima data la aprox 2 luni de la cumparare (de nou) deci se exclude posibilitatea ca vreun neavizat sa-si fi bagat nasul. Mai mult decat atat la mine a si fost schimbata in garantie piesa iar defectul a reaparut dupa alte cateva luni.Asadar nu cred ca cineva ar fi dispus sa tot bage 600 eur/2 luni numai de dragul de a face lucrurile ca la carte.Despre fiabilitatea acestui sistem ma cam indoiesc atat timp cat si pe la megane am vazut ca se plange lumea de probleme cu conexiunea airbag-ului sofer care vine tot pe panglica iar despre acest mod de realizare a comenzilor prin divizor rezistiv iarasi nu am cuvinte de lauda pt ca la un satelit de comenzi sony care are acelasi principiu daca nu apas suficient de tare butoanele mi le "incruciseaza" si pe alea.Ca sa fie si ceva constructiv: o solutie ar fi urmatoarea: panglica aceea contine si alimentarea led-urilor din butonasele de pe volan; renuntarea la acele luminite si folosirea acelui traseu pentru a "dubla" traseul pacatos; insa las pe mai tarziu aceasta varianta, deocamdata caut una mai putin invaziva!

Link spre comentariu

Tocmai din cauza airbagului am zis ca solutiile improvizate nu dau rezultate bune.De ex am avut un Audi A8 dupa ce a fost reparat trebuia sa calibrez si sa elimin erorile acumulate.Din incapatanarea sefilor au omis sa inlocuiasca modulul cu panglica care la demontare si in urma accidentului se desfacuse desi i-am avertizat ca respectivul modul nu mai prezinta siguranta in functionare dar au insistat si cineva la reasamblat dar izolatia de hirtie plastifiata este extrem de sensibila la zgariere si in urma unor manevre repetate de virare pentru calibrarea ESP platbandele de cupru din interior au alunecat si au facut contact rezultand declansarea airbagului costurile le banuiesti ca au fost destul de mari fiind nevoiti sa comande un alt cartus de airbag +modulul cu spirala de contact . marele noroc a fost ca airbagul sa declansat cu masina stationant cand ii faceam testare si nu era nimeni in dreptul volanului sa incaseze lovitura.Dupa aia sefii au inceput sa fie mai flexibili cand era vb de modulele respective si sa nu mai insiste sa fie reparate.la un model fara airbag se poate incerca depanarea pentru ca riscurile nu sunt asa mari (inchipuiesteti ce se putea intampla daca autoturismul respectiv era in trafic si la o viteza de vre-o 80 la ora si airbagul se declansa.) Oricum totusi in caz de defectare asa de deasa as suspecta mai ales conectica subdimensionata mai putin panglica din interior.niste conectori de proasta calitate utilizati pot genera defectul respectiv .daca dispui de rabdare si dexteritate pot fi extrasi pinii din conector fara a fi deformati cu scule speciale si stranse mai mult lamelele de contact. Eu personal am executat la multe autovehicole operatii de genul acesta in special la cele la care instalatia scapa intacta dar suportii de plastic in care erau inglobati contactele de la sigurante ,relee,etc erau faramate preferam sa dezechipez suportul si sa echipez un altul de acelasi tip recuperat de la o instalatie dezafectata.(eliminam in felul respectiv o dezechipare totala a autoturismului si depanarea se facea mai rapid,fara sa mai intervin cu inadituri in instalatie cum procedeaza multi mai ales ca in tabloul electric sunt si fire de sectiune relativ mare care vehiculeaza curenti importanti.)

Link spre comentariu

M-am gandit la urmatoarea solutie: interpunerea intre butoanele de pe volan si calculatorul de pe coloana directiei a unui modul asemanator cu cel din telecomenzile tv astfel incat semnalul transmis prin panglica sa nu mai fie vulnerabil la caderi de tensiune de 0,2 v. Nu stiu insa daca ar exista ceva care sa-mi indeplineasca cerintele problemei: - emitator mic cat sa-l pot plasa in volan, fara matrice ca ma incurca, - receptor nu foarte complicat si care sa fie capabil sa actioneze cate un minireleu pe fiecare iesire;legatura dintre ele o voi face printr-un fir cred apoi in optocuplor.Daca are cineva vreo sugestie referitor la aceasta"telecomanda e binevenita.Atasez si o schita cu ce mi-ar trebui!!

Link spre comentariu

Multumesc dem3ntor!Se pare ca cunosti problema. E suficient sa scoti firul galben din dreapta ca se sting toate si treaba asta am facut-o deja dar problema nu s-a rezolvat decat temporar. In plus, acum cateva zile, am legat firul violet din stanga (masa) la structura de rezistenta a volanului care are un contact mai bun spre masa(nu e perfect nici acesta), si acum imi merge treaba insa daca va apare problema din nou trebuie sa abordez serios problema!Berea o dau cu mare placere cand treci prin iasi sau cand trec eu spre mare!!

Link spre comentariu

dupa cat timp a facut iar probleme?fa si tu cum scriau cei de pe astraforum, scoate CIM-ul si trage de acolo un fir de masa mai serios.eu am un Golf4 :nebun: , dar un amic are o astra care i-a scos peri albi :(Multumesc!

Link spre comentariu

Eu am tras firul si pe astraforum!!Prima data am dat spray contact pe mufa cim-ului si tinea aprox 2 luni apoi am tras firul din cim si a mers tot vreo 2 luni a urmat deconectarea ledurilor din volan si acum 4 zil am facut conexiunea aia intre masa comenzilor si partea metalica a volanului si vad ca nu s-a mati repetat! M-as mira sa se rezolve atat de simplu!

Link spre comentariu

eu nu am reusit sa scot airbag-ul si de aceea am recurs la solutia cu iluminarea de pe volan. daca nu merge am sa incerc si eu cu acel fir de masa. ca pana la cim nu cred ca vrea amicul meu sa desfacem :Pel vroia sa ii trag un alt claxon, alt buton.....:PMultumesc!

Link spre comentariu

Si eu care credeam ca problema mea e grava ... fatza de belelele pe care le are initiatorul acestui topic, eu ar trebui sa fiu recunoscator .La mine nu mai merge rotitza de menu-scrool de pe volan numai cand aprind farurile ; le sting, functioneaza, le aprind iar nu mai merge ... si cam atat . :jytuiyu Oricum, am auzit si eu ca H-urile asetea au cam toate belele cu comenzile de pe volan (si nu numai, cunoscatorii stiu) .Vlad_Vasile, apreciez elanul tau in remedierea problemei si iti tin pumnii spre o rezolvare cat mai rapida si mai eficienta !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări