Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

problema cuNE 555

ady_risc

Postări Recomandate

Salut,

Am nevoie pentru a crea o întârziere de 20 secunde prin intermediul unui timer 555. Contor de timp va primi o intrare de la o baterie auto de 12v (aceasta nu este o aprovizionata constant), apoi a?tepta?i timp de 20 secunde înainte de a da un shot de ie?ire.

IN - 12V Acumulator auto ------ pauza 20s ------ OUT- 12V => Releu 12V 40A

Schemele sa fie functionale.Am folosit mai multe circuite dar nici una nu au mers. Mentionez ca sunt incepator

Multe mul?umiri pentru orice ajutor.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• ady_risc

11

• miron1947

7

• zal

2

• Mindware

2

Top autori în acest subiect

E nevoie de un trz la ie?irea lui 555, care s? comande releul. Releul va r?mîne ac?ionat pîn? la întreruperea aliment?rii. Modul de ac?ionare depinde de trz folosit (npn sau pnp) ?i legarea în circuit a releului.Tensiunea de +12V trebuie s? r?mîn? cuplat? pe alimentarea 555 ?i dup? cele 20 secunde ca s? ac?ioneze.

Link spre comentariu

Daca releul nu consuma mai mult de 150-200mA,poate fi cuplat direct la 555(releul).Nu stiu ce nu va functioneaza Dvs. in configuratia respectiva, la culplarea tensiunii(12V)aveti 0V pe terminalul de iesire(pin 3) si dupa ce a trecut timpul,trece in cca.12V.Puteti atasa o poza cu montajul?

Link spre comentariu

ma gandesc ca nu e bun condesatoru 0.01uF eu al pe acela care e prins in hartie 3 condesatoate din stanga jos de la poza si scrie pe el .1 si dedesupt 63 si pe spate Kdin cat stiu le zice condensatoare poliester

Link spre comentariu

Nu prea cred,scurtcircuitati rezistenta si vedeti daca trece iesirea in 1(cca. 12V).Daca puteti,atasati o poza cu montajul.

pe baterie am 12,1 si la iesire am 11.6V dar vad ca trebui schimbate rezistenta si condesatoru, timpul aprox de 2 minute si 20 secunde, eu as dori 20 secunde
Link spre comentariu