Sandu_alex_999 Postat Iunie 25, 2009 Partajează Postat Iunie 25, 2009 DA! Clocoteste ca apa la 200 de grade Nu-ti fa griji , nu pateste nimic! Link spre comentariu
NICA Postat Noiembrie 3, 2010 Partajează Postat Noiembrie 3, 2010 va salut,am cumparat un ups 500va pentru a alimenta pompa recirculare de la centrala termica pe lemne cand se ia curentul.ups are o baterie 12v/7A cu care merge pompa cam 25min.problema este ca s-ar putea sa nu am curent mai mult de 25min si sa nu fiu acasa sa sting focul.as vrea sa alimentez ups-ul cu o baterie auto pe care o incarc inainte si o las in grija ups-ului apoi.nu m-am mai jucat cu asa ceva pana acum si sunt convins ca multi dintre dvs. ati facut asemenea modificari si-mi puteti da vreun sfat.intentionez sa schimb diodele redresoare cu unele de curent mai mare pentru incarcare acumulator.ce ar mai trebui sa fac pe langa aceasta?multumesc. Link spre comentariu
Relav Postat Noiembrie 3, 2010 Partajează Postat Noiembrie 3, 2010 Ai facut probe cu alimentarea centralei din UPS ? Eu nu am facut asemenea probe, dar ar fi posibil ca centralei ( motoarelor din ea) sa nu ii placa forma nesinusoidala a tensiuni de alimentare livrata de UPS. Poate ca detii un UPS performant care livreaza sinusoidal.Ai putea sa folosesti si un acumulator extern daca borna + o legi la + acumulator UPS printr-o dioda de20-25 A cu catodul spre UPS. In acest fel acumulatorul suplimentar nu va fi incarcat de UPS si va furniza curent doar cand tensiunea bateriei interne este mai mica cu 0,7 V . Daca folosesti o dubla dioda din sursa de calculator diferenta aceasta va fi doar de 0,4V. Ai un neajuns ca va trebui sa incarci separat acumulatorul suplimentar dar are avantajul ca nu trebuie sa faci modificari in UPS . Daca intreruperile nu sunt dese atunci incarcarea separata nu ar incurca prea mult.Interventia in UPS pentru a putea incarca si bateria suplimentara nu inseamna numai schimbarea unor diode. Problema este mult mai complexa. Link spre comentariu
klinutzu Postat Noiembrie 3, 2010 Partajează Postat Noiembrie 3, 2010 acum 3 ani foloseam un ups cu o baterie de 12 v de 65Ah pt o rulota: incarcarea se facea la 220v cand era conectata la retea, iar bateria ma tinea aprox 3 zile cand conectam tv+satelit ( ~150w) cateva ore pe zi (3-4 ore). pt a nu se descarca fara sarcina pe 220 foloseam un intrerupator pus pe firul de + si opream din buton ups-ul. bateria era permanent conectata la instalatia electrica de 12V a rulotei (cateva becuri de max 20w si pompa de apa). puteam sa folosesc si vent-ul de la incalzire (are aprox 70w), cu care trimeteam aer cald fortat prin tubulatura in toata rulota si o noapte intreaga. Link spre comentariu
NICA Postat Noiembrie 4, 2010 Partajează Postat Noiembrie 4, 2010 nu am facut proba pe pompa dar nu-mi fac griji caci au si altii asa ceva si merge.m-am gandit la o alimentare tampon dar daca incarc bateria mare cu redresor extern nu fac bine caci dioda lasa sa treaca spre bateria interna si spre ups.klinutzu-multumesc de raspuns,incarcarea bateriei mari o faceai cu ups sau redresor separat? Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 5, 2010 Partajează Postat Noiembrie 5, 2010 Gata,am unit topicurile Link spre comentariu
vfp_marius Postat Noiembrie 5, 2010 Partajează Postat Noiembrie 5, 2010 acum 3 ani foloseam un ups cu o baterie de 12 v de 65Ah pt o rulota: incarcarea se facea la 220v cand era conectata la retea, iar bateria ma tinea aprox 3 zile cand conectam tv+satelit ( ~150w) cateva ore pe zi (3-4 ore). pt a nu se descarca fara sarcina pe 220 foloseam un intrerupator pus pe firul de + si opream din buton ups-ul. bateria era permanent conectata la instalatia electrica de 12V a rulotei (cateva becuri de max 20w si pompa de apa). puteam sa folosesc si vent-ul de la incalzire (are aprox 70w), cu care trimeteam aer cald fortat prin tubulatura in toata rulota si o noapte intreaga.salut o intrebare am, bateria aia de 65 ah era auto cu plumb acid sau alt tip ? Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 20, 2010 Partajează Postat Noiembrie 20, 2010 Si cum se incarca acumulatorii cu gel: http://www.panasonic.com/industrial/inc ... ethods.pdf Link spre comentariu
bogdan666 Postat Iulie 24, 2011 Partajează Postat Iulie 24, 2011 eu am un acumulator 12v 20ah valve regulated, si scrie la cycle use 14.4-15v. adica insemnand ca se incarca la 14.4v ?scuze pentru dublu post.bateriile sunt aproape gata poate din cauza asta nu mai reactioneaza la nimic. avand cate o baterie 12V 20A cu ce transformator sa le incarc ? este de ajuns unul de 1A ca mai mare nu am??am gasit un traf de 20v 10a. cum sa fac sa-l limitez la 14.4v 4a ?am incercat cu un 317 da era sa ia foc (cu tot cu radiator) Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 24, 2011 Partajează Postat Iulie 24, 2011 Cand il folosesti in regim incarcare-descarace (de ex la sistemele solare),tensiunea de incarcare ajunge la 14,4 - 15V dupa care incarcarea se opreste.In regim stand-by (e alimentat de la retea deobicei. cand reteaua nu mai e,el e sursa de energie),acc e in permanenta tinut la 13,6-13,7V. Se poate si inccarca pana la 14,4V apoi tensiunea sa scada la 13,6V.Da,poti incarca acumulatorii si cu 1A,dar va dura 20h. Curentul maxim de incarcare e pe la 4A. Cand ajungi pe la 14V poti sa-i deconectezi (nu trebuie incarcati la maxim,pt proba)Dupa ce-i incarci vei vedea daca mai sunt buni de ceva sau nuPai da,trebuie 2 limitari. Foloseste mai bine traful de 1A + o punte redresoare si gata.Eu folosesc sistemul asta si monitorizez tensiunea (stiind ca acc e descarcat...stiu cand ar trebui sa-l verific,in 10-15-20h).E si normal sa friga LM-ul ala...de la 30V la 10V ai 20V cadere. El ar trebui sa limiteze curentul la 1,5A. Deci dispa 30W...ditamai radiatorul!Incearca sa postezi unde trebuie...nu-i tocmai distractiv sa tot mut si sa unesc intebarile si raspunsurile,astfel incat sa mai aiba si logica.De ex,uite topicul cu incarcatoare...daca nu vrei sa aplici solutia simpla: viewtopic.php?f=21&t=45121 Link spre comentariu
bogdan666 Postat Iulie 24, 2011 Partajează Postat Iulie 24, 2011 da. doar ca un simplu traf si o punte nu e tocmai 14.4v am masurat si da 15.6 nu e mult ? de aia am recurs la 317.edit:scuze dar cred ca mutarile m-au derutat si pe mine. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 24, 2011 Partajează Postat Iulie 24, 2011 ...Deci. Traful de 12Vca va scoate 15, Vcc (daca masori tensiunea pe un condensator. Daca o masori direct dupa punte,vei vedea cam 12V -asta de la forma de unda...cc nefiltrat). Dar curentul e de doar 1A. Acumulatorul este un consumator si trage destul de mult cand e descarcat. Curentul fiind limitat de traf la 1A...tensiunea va scadea automat! (asta inseamna limitarea de curent,scade tensiunea pana consumatorul ajunge la curentul stabilit!)La 1A...acumulatorul va ajunge la 14V dupa 15h... si tensiunea va creste lent,deci ai timp din plin sa masori tensiunea.Daca acumulatorul e defect,tensiunea ori nu va creste prea mult,ori va creste prea repede.Deci pune un voltmetru si gata.S-ar putea sa trebuiasca sa racesti traful/puntea,pune un ventilator de pc in paralel cu iesireaEu ti-am spus cum incarc: Am acumulatori de 60Ah. Ii incarc cu un traf de 12v 2,5A si o punte...dupa 10-15h verific tensiunea si ii deconectez daca e cazul. Primul semn al acumulatorului incarcat e ca incepe sa se incaleazca (dar la curentul asta...si incalzirea e lenta,deci nu-i pericol)Ca mutari,am pus totul aici (sper) Link spre comentariu
bogdan666 Postat Iulie 24, 2011 Partajează Postat Iulie 24, 2011 ok. o sa-l pun doar maine la incarcat sa fie sub supraveghere. are doar 9.1v. se poate sa fie prea descarcat si sa nu pot sa-i mai fac nimic ? Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 24, 2011 Partajează Postat Iulie 24, 2011 E grav cu 9,1V. Dar bine ca nu e mai jos. Starea lui o poti afla doar dupa ce-l incarci. Mai exact,dupa ce-l incarci il descarci cu o sarcina cunoscuta pana pe la 10,8-11V. Inmultesti timpul cu sarcina si aflii cati Ah mai are.Vezi si graficul de descarcare,cu cat e sarcina mai mare,cu atat poate livra mai putini Ah. Link spre comentariu
bogdan666 Postat Iulie 24, 2011 Partajează Postat Iulie 24, 2011 poi l-am pus acum la incarcat. urca cu vreo 2mv/sec,era vorba de doi astfel de acumulatori dintr-un ups. celalalt are 12.6v. e posibil sa se fi stricat doar unul dintre ele ? (erau inseriate) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum