Sandu_alex_999 Postat Iunie 20, 2009 Partajează Postat Iunie 20, 2009 Nu sunt cu nimic mai speciali acumulatorii de la instalatiile eoliene , am avut si asa ceva si in interior sunt la fel. Acumulatorii pe acid sunt foarte interesanti , am vazut acumulator auto care avea 90% din capacitate dupa 8 ani de folosinta pe UPS Tipul care avea asa ceva a fost foarte clar in explicatii , in fiecare zi se lasa pc-ul sa mearga din ups intre 3 si 5 minute si odata la 3 - 4 saptamani se lasa pc-ul pe UPS pana la tensiunea de 12.0v , dupa care se incarca 8 ore pe redresor. (Acumulatorul in cauza era un rombat cyclon de pe vremea cand avea bunicu' trabant ). Asta a demonstrat ca un acumulator are viata lunga daca e ingrijit corect.Acumulatoarele auto nu au probleme cu descarcarile excesive. Singura conditie ar fi sa nu fie descarcat mai mult de 11-11.5v in sarcina. Se accepta chiar si 5-600 de cicluri de descarcare , nu mai mult de 2 treimi din capacitatea acumulatorului , cu conditia ca atunci cand se descarca mai jos de 50% sa fie incarcata pe redresor , nu din UPS , pentru ca nu se incarca destul de rapid si apar deteriorarile interne. (Cade pasta de pe elementi)Revenind la ingrijire , e foarte important ca acuimulatorul sa nu sufere schimbari rapide si repetate de temperatura. Asta afecteaza foarte mult integritatea elementilor. Tot ceva important , acumulatorul nu trebe zguduit! Multi oameni se plang ca acumulatorii de pe masinile lor ( fie ei bosch , varta , rombat , etc) se distrug repede. Pai la ce va asteptati de la drumurile noastre? Tensiunea in regim de incarcare tampon nu trebuie sa depaseasca 14.5v sub nici o forma. La 14.5v acumulatorul fierbe continuu si pierde apa in exces. UPS-ul meu tine acumulatorii (2) la 13.6v ceea ce e perfect , deoarece acumulatorii nu fierb , nu sunt supra-incarcati. Tensiunea maxima in acest regim de incarcare ar fi perfecta la 13.2 - 13.6v(pentru acumulatorii mai noi) si 13.6 - 14.0v(pt acumulatorii mai "obositi").Intr-adevar cablurile trebe sa aibe o sectiune minima de 4mm2 , cu toate astea , eu am pe ups-ul meu , cabluri de 2.5mm2 prin care am pornit si plasma (450W)fara sa apara probleme. Cert e ca dupa 30 de secunde cabllurile se incalzeau deja (20-25 de grade)Singurele efecte nasoale ce pot sa apara la cabluri subtiri sunt simple , ori se opreste ups-ul cu mult inainte sa se descarce acumulatorul din cauza caderii de tensiune pe fir , cand tensiunea la bornele acumulatorului e 12.4 - 12.6v si la capatul celalalt al firului UPS-ul "vede" o tensiune de 11.4 - 11.6v , ceea ce nu e neaparat un lucru rau! Asta poate fi folosita ca metoda de protectie impotriva descarcarii complete a acumulatorului Sau , te poti trezii ca se opreste UPS-ul cand de-magnetizezi monitorul sau mai adaugi vreun consumator suplimentar. Link spre comentariu
zanga Postat Iunie 20, 2009 Partajează Postat Iunie 20, 2009 @Sandu_alex_999 4 ani a fost folosit zi de zi. De la inceput bateria a tinut 10-15min(cat spunea si producatorul) dar nici nu aveam un sistem foarte puternic si care sa consume foarte mult.Camera in care a stat era destul de racoroasa si l-am asezat in asa fel incat sa aiba o ventilatie cat mai buna. Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 21, 2009 Partajează Postat Iunie 21, 2009 Folosit in fiecare zi inseamna tinut in priza in fiecare zi sau in fiecare zi se lua curentul? Acumulatoarele pe acid nu au nevoie numa de mentinere continua la o anumita tensiune , au nevoie si de un consumator din cand in cand , sa mai lucreze si electrolitul putin Practic nu ai cum sa estimezi un timp de functionare , nici macar aproximativ. Pentru ca poti avea un PC care consuma 100W sau poti avea unul care consuma 400W Problema la UPS e ca acumulatoarele care se folosesc in ele sunt "sealed". Daca ar avea deschidere sa mai poti completa si verifica electrolitul nu ar mai ceda asa usor. Dar in cazul asta fabricantii de consumabile ce-ar mai face? Cine ar mai cumpara acumulatori asa des? Cine le-ar mai tine si lor firma pe linia de plutire? Daca stai sa te gandesti normal , trebe sa traiasca si ei din ceva. Ar fi si mai frumos din partea lor daca la achizitionarea unui acumulator nou , sa fi obligat sa il duci pe cel vechi pentru reciclare. Am vazut sute de acumulatoare din UPS-uri aruncate pur si smplu la intamplare. Nu se gandesc si ei ca ceea ce e in acele acumulatoare nu ar trebui sa ajunga in pamant , ca ar putea afecta mediul... Ii doare pe toti la 10 metrii in spate Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 21, 2009 Partajează Postat Iunie 21, 2009 la upsuri se folosesc acumulatori cu gel ca pot lucra in orice pozitie si nici nu sunt asa sensibili la soc + ca sunt fabicati sa mearga si la deep dischargede partea economica nu mai vorbim,ca asa este! Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 22, 2009 Partajează Postat Iunie 22, 2009 Cu mici modificari si un acumulator auto poate sa lucreze in orice pozitie. Legat de socuri , sa fim seriosi , daca nici un acumulator auto nu e facut sa fie rezistent la socuri , nici un acumulator cu acid nu e Oricum , pentru un om care nu este deranjat de un acumulator aruncat pe sub masa sau pe dupa birou , acumulatorul auto face toti banii cand vorbim de folosirea pe UPS Se intretine usor , are capacitate mare , suporta curenti mult mai mari la descarcare si...financiar , afacerea e mult mai buna daca tinem cont de raportul capacitate/pret/durabilitate. Cred ca ar trebui sa facem un topic separat numai cu si despre acumulatoare , ca numa despre asta am vorbit pe 2-3 pagini Link spre comentariu
CATA2003 Postat Iunie 22, 2009 Partajează Postat Iunie 22, 2009 Eu zic ca si tine mult , la dacie am avut unul de 66Ah care ma tinut 6 ani , plus cateva descarcari iarna , de motorul nici macar nu vroia sa miste , deci pt un ups in regim tanpon ar trebui sa tina tot cam atat 6-7 ani , numai sa se fooseasca din cand in cand in sarcina acumulatorul , nu numai la incarcat ..... asa cum sa discutat .... celora care nu au nimik inpotriva unui acumulator pe langa ups le recomand aceasta afacere.. Link spre comentariu
zanga Postat Iunie 23, 2009 Partajează Postat Iunie 23, 2009 Nu se lua curentul in fiecare zi. Dar intr-un campus unde fiecare avea destul de multi consumatori apareau destule fluctuatii de curent si il tineam mai mult pentru stabilizare, mai ales ca aveam un monitor CRT care 'simtea' fluctuatiile. Si acum tot mai mult pentru stabilizare l-as tine ca nu prea pica curentul dar cum nu mai vrea sa porneasca... :cry: Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 23, 2009 Partajează Postat Iunie 23, 2009 pai astea ieftine nu fac nimic cu fluctuatiile,au doar un varistor care protejeaza la supratensiune Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 23, 2009 Partajează Postat Iunie 23, 2009 Pana la urma tot nu ai incercat sa'l pornesti cu alt acumulator? sau nu merge nici cu alt acumulator? Link spre comentariu
zanga Postat Iunie 24, 2009 Partajează Postat Iunie 24, 2009 Nu am alt acumulator cu care sa interc...mai caut. Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 24, 2009 Partajează Postat Iunie 24, 2009 Atunci incearca cu o sursa simpla de 12V. Chiar si cu cea de la PC poti incerca Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 24, 2009 Partajează Postat Iunie 24, 2009 Am gasit pe site la carnada (http://www.caranda.ro/sigilate.htm) niste date despre utilizarea acumulatorilor VRLA. Un acumulator de 12v contine 6 celule CARACTERISTICI LA DESCARCARE Tensiunea final? de desc?rcarePentru ca desc?rcarea s? se fac? în siguran?? ?i pentru a maximiza durata de via?? a bateriei, tensiunea final? de desc?rcare NU TREBUIE S? SCAD? sub indicatorii din tabelul al?turat.Curent de desc?rcare Tensiune final? la desc?rcarePân? la 0,10C(A) 1,75 V0,11 ? 0,20C(A) 1,70 V0,21 ? 0,30C(A) 1,67 V0,31 ? 1,00C(A) 1,60 VPeste 1,10C(A) 1,30 VC reprezinta capacitatea in Ah. Capacitatea de desc?rcare a bateriei depinde de rata de desc?rcare folosit? ?i de temperatura ambiental?. Când bateria este desc?rcat? la un current ridicat, randamentul bateriei se reduce. CARACTERISTICI LA INCARCARE Metoda de înc?rcare: Înc?rcarea corect? este cel mai important factor pentru bateriile acide cu plumb cu valv? regulatoare. Performan?a bateriei ?i durata de via?? sunt afectate în mod direct de metodele de înc?rcare.Metoda RECOMANDAT? de înc?rcare este înc?rcarea la tensiune constant?. Este necesar un control precis al tensiunii pentru ca aceasta s? fie în limitele recomandate.În a?teptare -tampon(floating): 2,25 ? 2,30 V/celula la 250C/770FÎn func?iune ciclica: 2,35 ? 2,45 V/celula la 250C/770FSe recomand? un curent ini?ial de 0,3CAmps.NOT?: Este necesar? setarea corect? a tensiunii. O tensiune de înc?rcare prea mare va cre?te coroziunea pl?cilor pozitive, cauzând pierderea capacit??ii ?i, în final, scurtarea duratei de via?? a bateriei.Efectul temperaturii asupra tensiunii de înc?rcarePe m?sur? ce temperatura cre?te, activitatea electrochimic? din interiorul bateriei cre?te ?i ea. Similar, pe m?sur? ce temperatura scade, activitatea electrochimic? se diminueaz?.Ca atare, pe m?sur? ce temperatura cre?te, tensiunea de înc?rcare trebuie redus? pentru a preveni supraînc?rcarea, iar pe m?sur? ce temperatura scade, tensiunea de înc?rcare trebuie m?rit? pentru a preveni înc?rcarea insuficient?. Pentru a optimiza durata de via?? a bateriei, se recomand? folosirea unui înc?rc?tor cu temperatur? compensat?. Factorul recomandat de compensare pentru bateriile VRLA este ? 3mV/?C celul? (în modul standby) ?i de ? 4mV/?C celul? (în modul de operare ciclica). Punctul de referin?? standard pentru compensarea temperaturii este de 20?C/68?F. Link spre comentariu
CATA2003 Postat Iunie 24, 2009 Partajează Postat Iunie 24, 2009 Sandule , sunt curios cum ai atins tu 16 v pe baterie , ca eu un wekend abia am atins 15.5v , iar la tensiunea asta bateria fierbea de iti era frica sa stai langa ea .... nici cu 14A nu am atins 16v.... am lasat-o 10 minute ca imi era frica sa nu o fac praf, de incarcat e incarcata ca a stat la14.4v toata noaptea pe redresor ......sunt curios ce redresor/baterie ai , a mea e de 66Ah,Rombat simpla fara calciu sau plm ce o fi alea ...tipica baterie rombat.... Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 24, 2009 Partajează Postat Iunie 24, 2009 Depinde cat de obosit e acumulatorul. Oricum la tensiunea aia se ajunge in timp mult , nu cu ajutorul curentilor mari Si daca citesti mai atent posturile mele , nu am scris nicaieri ca eu incarc bateria pana la 16V , am scris ca cei de la rombat ziceau ca tensiunea poate ajunge si pana la 16.5v. Link spre comentariu
CATA2003 Postat Iunie 24, 2009 Partajează Postat Iunie 24, 2009 Depinde cat de obosit e acumulatorul. Oricum la tensiunea aia se ajunge in timp mult , nu cu ajutorul curentilor mari Si daca citesti mai atent posturile mele , nu am scris nicaieri ca eu incarc bateria pana la 16V , am scris ca cei de la rombat ziceau ca tensiunea poate ajunge si pana la 16.5v. 16.5 e foarte mult ....sigur era bun voltmetrul?A mea la 15.5 fierbe de zici ca-i sar capacele ) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum