Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Despre acumulatori (in special cu Pb,pt auto si UPSuri)


Postări Recomandate

A tinut 4 ani in ce regim? Cat timp mai merge pc-ul daca ramai fara curent? 5-10 minute?

http://www.pcgarage.ro/detalii-produs/40499/ aici avem setul de acumulatori BRC11 de la APC , care are un pret haotic pt capacitatea care o are si durata de viata pe care o ofera.

Tot acolo mai scrie: "Timp de utilizare 3-5 ani" O cumperi de noua , o montezi , dupa un an de folosinta (timp in care curentul se ia de 3-4 ori cate 10 minute) dupa 1 an capacitatea acumulatorului se injumatateste si nu ai rezolvat nimic.

 

Acumulatoarele se strica pt ca nu sunt folosite , nu din cauza temperaturilor la care sunt folosite. Acumulatoarele auto functioneaza pe masini , la temperaturi ambiante chiar si de 40 de grade (in unele locuri) + caldura radiata de motor , deci cam 50 de grade celsius si nu au probleme cate 4-5 ani , poate chiar 6 daca sunt ingrijite. :sparge:

Link spre comentariu

problema la upsuri e ca acumulatorii sunt tinuti la tensiune maxima si se sulfateaza+usucala auto nu e cazul,cat timp stai cu masina pornita? in nici un caz 24/7+ca e cu totul alt regim,cum e ca un acumulator de 35Ah sa dea pt 10sec 800w si cum e pt un acumulator de 7Ah sa dea 200-300w pana se descarca (~10 min). Un acumulator pe ups are un regim mult mai dur de exploatare. Si temperatura ambientala in ups poate fi si de 40-50gr,ca pe trafu ala nu poti tine mana,si asta 24/7.

Link spre comentariu

Asa e! UPS-urile stau foarte calde in general , habar nu am de ce nu le-a proiectat producatorul un sistem mai bun de racire. Exact din motivele astea un acumulator auto , care e mult mai mare , rezista mult mai usor la solicitarile primite de la ups , pentru ca una e sa tragi 300w dintr-un acumulator firav de 7Ah , de la care se cere mult mai mult decat poate el si alta e sa tragi 300w dintr-un acumulator de 55Ah , pentru care un consum de 20A nu reprezinta nimic , el fiind construit pt consumatori de pana la 500Ah pt durata scurta. Mai punem la socoteala si ca acumulatorul de 55Ah nu se mai poate baga inapoi in interiorul UPS-ului , drept urmare va sta la o temperatura mai scazuta si nu va mai pierde apa asa de usor.Eu as renunta oricand la un acumulator normal , in favoarea unui acumulator auto , chiar daca e mai mare si are nevoie de putina atentie odata la cateva luni (verificarea densitatii si a nivelului electrolitului). :ciuda:

Link spre comentariu

Am folosit citiva ani ups de 1000VA cu acumulator auto de 60Ah. Sistemul merge foarte bine, cu urmatoarele semne de exclamare: Conexiunea cu acumulatorul exterior trebuie facuta cu cablu gros si conexiuni foarte bune, nu improvizatii. Verificarea nivelului de electrolit trebuie facuta cit de des(daca acumulatorul permite) datorita faptului ca acesti acumulatori nu sunt construiti sa functioneze in regim de incarcare tampon. Daca upsul trece rar pe acumulator, de exemplu o data pe an, risti ca fix atunci sa constati ca nivelul electrolitului e foarte scazut si nu merge nimic. De asemenea, daca ai foarte des treceri pe acumulator iar acumulatorul auto se descarca sa zicem pina la 30-40%, va avea o viata scurta pentru ca acesti acumulatori nu sunt acumulatori cu descarcare adinca.Acumulatorii care s-ar preta foarte bine pentru aplicatia asta a fi cei folositi pentru acumularea energiei de la generatoarele eoliene sau celule solare. Sunt construiti sa functioneze atit in regim tampon cit si in regim de descsrcare adinca. Problema lor e ca sunt foarte scumpi.

Link spre comentariu

Asa e, se distrug daca sunt lasate complet descarcate.Eu ziceam ca in regim de descarcare adinca li se scurteaza viata, nu ca se distrug. E destul de mare cheltuiala si oboseala sa le schimbi odata pe an sau mai des. La asta ma refeream. In regim de ups, mai ales in instalatii critice e o problema faptul ca nu sti niciodata cam cind e momentul sa schimbi o baterie fara ca inainte sa ramii fara curent si sa ai necazuri... Da, intr-adevar merg bateriile de masina, dar eu am spus ce am constatat. Si inca ceva: circuitul de incarcare din ups, face fata fara probleme la incarcarea unei baterii auto, cel putin la upsurile pe care le-am testat.

Link spre comentariu

Acumulatorii pt eoliene nu sunt tot cu gel? doar ca ceva mai mari :rade: si pe astia de ups scrie ca se pot folosi in regim tampon (standby use) sau in cicluri (cycle use)Sau depinde de acumulatori,pe unu Yuasa scre doar standby iar pe Panasonic si Long (china) scrie de ambele.Si pe panasonic se dau urmatoarele tensiuni: -cycle use: 14.5-14.9v-standby use: 13.6-13.8vproblema e ca in upsuri de obicei sunt folositi ca tampon,dar tensiunea e de 14,5-15v :bataie ,deci o deteriorare premeditata a acumulatorului,ca daca nu se strica,de ce sa cumperi altul?cu temperatura,aceelasi lucru: din economie,e mult mai ieftin sa produci chestii subdimensionate care apoi sa se arda,ca sa se cumpere altele :sparge: dar totusi upsurile MGE de 500w traiesc in conditiile astea de pe vremea lui win95 (exceptand acumulatorii)Cabluride de legatura intre ups si acumulator trebuie sa fie de minim 4mm^2 (eu as pune chiar 2 cabluri in paralel),conexiunile facute cu cositor si borne calumea pt acumulatorCablurile nu ar trebui sa fie mai lungi de 1-2m (nici nu ar avea rost,caderi mari totusi)Si la upsurile ieftine,puterea aparenta (ca lucreaza in impulsuri,fara nici un fel de filtarre pe partea de joasa tensiune) e mult mai mare ca cea efectiva,cu 200w se pot incalzi fara probleme cablurile de 4mm^2 (eu am testat cu ~150w si firele de 12v aveau 4m)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări