Sandu_alex_999 Postat Iunie 15, 2009 Partajează Postat Iunie 15, 2009 Eu tot spre un acumulator auto m-as orienta Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 15, 2009 Partajează Postat Iunie 15, 2009 dar un acumulator sunlight de 12v/7Ah la 40 ron e mai accesibil Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 16, 2009 Partajează Postat Iunie 16, 2009 Doar ca sunt 7Ah nu 55 , la o treime din pret... Eu consider ca nu se merita Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 16, 2009 Partajează Postat Iunie 16, 2009 daca de 55Ah gasesti la 120ron e fb ,dar de obicei sunt >200ron :cry: Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 17, 2009 Partajează Postat Iunie 17, 2009 Double post Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 17, 2009 Partajează Postat Iunie 17, 2009 Io nu stiu unde ati vazut voi acumulatori rombat de 55Ah la mai mult de 200 de lei. E aberant! http://scule.killtec.ro/index.php/pg/sc ... -55Ah.html 140 de lei + tva. Chiar si asa se merita investitia Intretinut bine are o viata de minim 6 ani. Cele din ups-uri cata viata au? Link spre comentariu
danb1974 Postat Iunie 18, 2009 Partajează Postat Iunie 18, 2009 Intretinut bine are o viata de minim 6 ani. Cele din ups-uri cata viata au?Cel putin 5 ani (astea noi se lauda cu 10-12 ani) daca ii tii la maxim 25C. La caldura (35-40C cit e in in ups cind in camera e cald) se termina in 2 ani. Link spre comentariu
zanga Postat Iunie 18, 2009 Partajează Postat Iunie 18, 2009 4 ani a tinut fara probleme, tinut la temperaturi normale zic eu(nu am monitorizat cu termometru) si daca nu il lasam pe dreapta cred ca mai ducea. Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 19, 2009 Partajează Postat Iunie 19, 2009 A tinut 4 ani in ce regim? Cat timp mai merge pc-ul daca ramai fara curent? 5-10 minute? http://www.pcgarage.ro/detalii-produs/40499/ aici avem setul de acumulatori BRC11 de la APC , care are un pret haotic pt capacitatea care o are si durata de viata pe care o ofera. Tot acolo mai scrie: "Timp de utilizare 3-5 ani" O cumperi de noua , o montezi , dupa un an de folosinta (timp in care curentul se ia de 3-4 ori cate 10 minute) dupa 1 an capacitatea acumulatorului se injumatateste si nu ai rezolvat nimic. Acumulatoarele se strica pt ca nu sunt folosite , nu din cauza temperaturilor la care sunt folosite. Acumulatoarele auto functioneaza pe masini , la temperaturi ambiante chiar si de 40 de grade (in unele locuri) + caldura radiata de motor , deci cam 50 de grade celsius si nu au probleme cate 4-5 ani , poate chiar 6 daca sunt ingrijite. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 19, 2009 Partajează Postat Iunie 19, 2009 problema la upsuri e ca acumulatorii sunt tinuti la tensiune maxima si se sulfateaza+usucala auto nu e cazul,cat timp stai cu masina pornita? in nici un caz 24/7+ca e cu totul alt regim,cum e ca un acumulator de 35Ah sa dea pt 10sec 800w si cum e pt un acumulator de 7Ah sa dea 200-300w pana se descarca (~10 min). Un acumulator pe ups are un regim mult mai dur de exploatare. Si temperatura ambientala in ups poate fi si de 40-50gr,ca pe trafu ala nu poti tine mana,si asta 24/7. Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 20, 2009 Partajează Postat Iunie 20, 2009 Asa e! UPS-urile stau foarte calde in general , habar nu am de ce nu le-a proiectat producatorul un sistem mai bun de racire. Exact din motivele astea un acumulator auto , care e mult mai mare , rezista mult mai usor la solicitarile primite de la ups , pentru ca una e sa tragi 300w dintr-un acumulator firav de 7Ah , de la care se cere mult mai mult decat poate el si alta e sa tragi 300w dintr-un acumulator de 55Ah , pentru care un consum de 20A nu reprezinta nimic , el fiind construit pt consumatori de pana la 500Ah pt durata scurta. Mai punem la socoteala si ca acumulatorul de 55Ah nu se mai poate baga inapoi in interiorul UPS-ului , drept urmare va sta la o temperatura mai scazuta si nu va mai pierde apa asa de usor.Eu as renunta oricand la un acumulator normal , in favoarea unui acumulator auto , chiar daca e mai mare si are nevoie de putina atentie odata la cateva luni (verificarea densitatii si a nivelului electrolitului). Link spre comentariu
mișa Postat Iunie 20, 2009 Partajează Postat Iunie 20, 2009 Am folosit citiva ani ups de 1000VA cu acumulator auto de 60Ah. Sistemul merge foarte bine, cu urmatoarele semne de exclamare: Conexiunea cu acumulatorul exterior trebuie facuta cu cablu gros si conexiuni foarte bune, nu improvizatii. Verificarea nivelului de electrolit trebuie facuta cit de des(daca acumulatorul permite) datorita faptului ca acesti acumulatori nu sunt construiti sa functioneze in regim de incarcare tampon. Daca upsul trece rar pe acumulator, de exemplu o data pe an, risti ca fix atunci sa constati ca nivelul electrolitului e foarte scazut si nu merge nimic. De asemenea, daca ai foarte des treceri pe acumulator iar acumulatorul auto se descarca sa zicem pina la 30-40%, va avea o viata scurta pentru ca acesti acumulatori nu sunt acumulatori cu descarcare adinca.Acumulatorii care s-ar preta foarte bine pentru aplicatia asta a fi cei folositi pentru acumularea energiei de la generatoarele eoliene sau celule solare. Sunt construiti sa functioneze atit in regim tampon cit si in regim de descsrcare adinca. Problema lor e ca sunt foarte scumpi. Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 20, 2009 Partajează Postat Iunie 20, 2009 Se pot folosi si cei auto in regim de descarcare adanc , conditia fiind sa fie inceputa imediat incarcarea. Sa nu fie lasati fara curent , ei atunci se distrug. :cry: Link spre comentariu
mișa Postat Iunie 20, 2009 Partajează Postat Iunie 20, 2009 Asa e, se distrug daca sunt lasate complet descarcate.Eu ziceam ca in regim de descarcare adinca li se scurteaza viata, nu ca se distrug. E destul de mare cheltuiala si oboseala sa le schimbi odata pe an sau mai des. La asta ma refeream. In regim de ups, mai ales in instalatii critice e o problema faptul ca nu sti niciodata cam cind e momentul sa schimbi o baterie fara ca inainte sa ramii fara curent si sa ai necazuri... Da, intr-adevar merg bateriile de masina, dar eu am spus ce am constatat. Si inca ceva: circuitul de incarcare din ups, face fata fara probleme la incarcarea unei baterii auto, cel putin la upsurile pe care le-am testat. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 20, 2009 Partajează Postat Iunie 20, 2009 Acumulatorii pt eoliene nu sunt tot cu gel? doar ca ceva mai mari si pe astia de ups scrie ca se pot folosi in regim tampon (standby use) sau in cicluri (cycle use)Sau depinde de acumulatori,pe unu Yuasa scre doar standby iar pe Panasonic si Long (china) scrie de ambele.Si pe panasonic se dau urmatoarele tensiuni: -cycle use: 14.5-14.9v-standby use: 13.6-13.8vproblema e ca in upsuri de obicei sunt folositi ca tampon,dar tensiunea e de 14,5-15v ,deci o deteriorare premeditata a acumulatorului,ca daca nu se strica,de ce sa cumperi altul?cu temperatura,aceelasi lucru: din economie,e mult mai ieftin sa produci chestii subdimensionate care apoi sa se arda,ca sa se cumpere altele dar totusi upsurile MGE de 500w traiesc in conditiile astea de pe vremea lui win95 (exceptand acumulatorii)Cabluride de legatura intre ups si acumulator trebuie sa fie de minim 4mm^2 (eu as pune chiar 2 cabluri in paralel),conexiunile facute cu cositor si borne calumea pt acumulatorCablurile nu ar trebui sa fie mai lungi de 1-2m (nici nu ar avea rost,caderi mari totusi)Si la upsurile ieftine,puterea aparenta (ca lucreaza in impulsuri,fara nici un fel de filtarre pe partea de joasa tensiune) e mult mai mare ca cea efectiva,cu 200w se pot incalzi fara probleme cablurile de 4mm^2 (eu am testat cu ~150w si firele de 12v aveau 4m) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum