zanga Postat Iunie 11, 2009 Partajează Postat Iunie 11, 2009 Ms Dr.L, ma apuc de vanat cel mai bun pret la baterie atunci Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 11, 2009 Partajează Postat Iunie 11, 2009 Asa zic si eu , apa se evapora sau poate se descompune, dar acidul ramane (dupa parerea mea, creste concentratia in timp ce apa dispare)Nu mai palavragii degeaba aici ca nu are rost. Imprumuta de la cineva un densimetru , ia un acumulator si completeaza-l cu apa. Baga densimetrul si masoara si vezi cat are.In mod general , daca pui 50-100ml de apa distilata peste acid , densitatea scade pana la 1-1.10 g/cmc.Dr.L , bateria fierbe si cand e pe masina. Eu cred ca "fierbe" nu e un cuvant potrivit pentru reactia care are loc in acumulator. Faptul ca da impresia ca scoate bule nu inseamna ca fierbe. La capitolul asta nu ma mai bag in detalii pentru ca nu am cunostiintele chimice necesare pt a explica efectul.Tensiunea maxima la care poate ajunge acumulatorul pus la incarcare e injur de 15-16.5v. Asta scrie si in "fisa de instructiuni" care vine cu orice acumulator nou achizitionat. 14.0 - 14.4v e tensiunea la care acumulatorul trebuie mentinut , sa nu se descarce , nu tensiunea de incarcare. Redresorul meu (un traf cu un secundar de 12vca 50A , le ridica dupa o noapte de incarcare pana la 15.5V mai sus n-a urcat niciodata si nici nu cred ca are rost. Dupa mine , 15-15.5v e tensiunea la care acumulatorul e incarcat complet!Daca doreste cineva sa afle cat de bun e un acumulator , incarcati pana la 15v , lasati acumulatorul fara nici un consumator timp de vreo 20-24 de ore si masurati dupa aia tensiunea pe borne (fara vreun consumator aditional!) Daca are peste 12.80v e perfect. Acumulatorul mai are inca de trait. Daca are sub 12.60 , la automat mai merge , motorul porneste , dar pe un ups sau ceva asemanator nu se mai poate pune pt ca dupa 10 minute de functionare tensiunea scade prea mult si ups-ul considera ca acumulatorul e descarcat si se opreste. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 11, 2009 Partajează Postat Iunie 11, 2009 Eu stiam ca la 14,4v acumulatorul e incarcat (vezi de ex toate schemele de redresoare mai inteligente,cu ceva electronica) si dupa ce e incarcat,incepe sa faca electroliza cu apa din el (popular fierbe),astfel eliberand oxigen si hidrogen si pierzand apa (d-aia are supape,pt suprapresiune de gaze)La cele cu gel,gelul ajuta la recombinarea H cu O2 in apa (sau impiedica electroliza..)Daca ai documentatii,sunt interesat O sa incerc si eu metoda testarii acumulatorului dupa incarcare,comparativ cu un test de capacitate.Pt teste de capacitate,recomand un comparator setat la 10,5-11v,un releu si un bec auto(pe masura acumulatorului) si un cronometru(sau un ceas cu limbi adaptat sa mearga la 12v )Cu un buton se armeaza dispozitivul si dupa ce scade tensiunea sub prag,releul decupleaza,astfel protejand acumulatorul si ceasul ramane pe locEu asa am trestat o serie de acumulatori cu gel de 7An de prin upsuri si am 'gasit' de la 2 la 8Ah Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 12, 2009 Partajează Postat Iunie 12, 2009 No , de chestia cu gel-ul nu stiam (important e ca am aflat acuma!) dar o sa caut ceva documentatie , poate dau peste ceva interesant.Uite ce zice rombat despre incarcarea pe redresor:" In principiu, incarcarea pe redresor se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), pâna când apar degajari uniforme de gaze in toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizeaza in jurul valorii de 1,28?0,0 1 (g/cm3). Spre finalul incarcarii tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80?.16,50 [V] la temperatura de 25?C (atentie! in regim de functionare redresor). Pe toata durata incarcarii pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase. Este recomandata efectuarea reincarcarii de catre ateliere specializate."Teoretic daca acumulatorul are o tensiune mai mare de 12.85v in gol , el e incarcat 100% Deci , prin urmare , daca acumulatorul ajunge la tensiunea de 14v , e incarcat complet.Chiar nu stiu de ce se recomanda la incarcarea pe redresor tensiunea sa depaseasca 15v sa ajunga chiar si pana la 16v , dar ma gandesc ca daca producatorul asa zice , asa o fi Link spre comentariu
CATA2003 Postat Iunie 12, 2009 Partajează Postat Iunie 12, 2009 Eu vad cum fierbe la 14.5 , la 15-16v cred ca isi ia zboru .....pana acum stiam ca maximul la incarcare e de 14.4-14.6 ,se pare k m-am iselat Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 12, 2009 Partajează Postat Iunie 12, 2009 Exact la fel "fierbe" si peste 14.5 , nici mai mult nici mai putin Maximul la incarcare pe masina e 14.4v! Tot de la rombat:"Tensiunea trebuie sa fie in limitele 14 - 14,4 V. Daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in intervalul mentionat, va rugam sa va remediati deficienta. Numai atunci cand tensiunea de incarcare este corecta, se mentioneaza in certificat."Mai interesant e ca numa bateriile rombat fierb. Pana acuma nu am gasit nici un bosch sau o varta care sa fiarba Link spre comentariu
CATA2003 Postat Iunie 12, 2009 Partajează Postat Iunie 12, 2009 Exact la fel "fierbe" si peste 14.5 , nici mai mult nici mai putin Maximul la incarcare pe masina e 14.4v! Tot de la rombat:"Tensiunea trebuie sa fie in limitele 14 - 14,4 V. Daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in intervalul mentionat, va rugam sa va remediati deficienta. Numai atunci cand tensiunea de incarcare este corecta, se mentioneaza in certificat."Mai interesant e ca numa bateriile rombat fierb. Pana acuma nu am gasit nici un bosch sau o varta care sa fiarba Pai si atunci unde merge sursplusul de tensiune/curent ? Trebuie sa se transforme in ceva ...poate caldura Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 12, 2009 Partajează Postat Iunie 12, 2009 ma intreb daca e vorba de clasica baterie numai cu plumb,sau de ceva cu calciuparca alea sigilate (maintenance free) sunt cu calciueu am o bosh sulfatata si o monobat uzata (ambele sigilate) si ambele fierb pe la 14,4v Link spre comentariu
zanga Postat Iunie 12, 2009 Partajează Postat Iunie 12, 2009 Credeti ca as putea pune un acumulator cu gel de 12V si 7A ? Am gasit unul la un pret bun dar nu stiu mare lucru despre acumulatoarele cu gel. Link spre comentariu
geoky Postat Iunie 13, 2009 Partajează Postat Iunie 13, 2009 dupa mine unul ,cred ca mai bun de atata nu se poate ,numai sa fii atent si sa-l formatezi corect ,corespunzator cu indicatiile de pe aici de prin topic-uri ,daca vrei ca acest acumulator sa-ti dea tot ce poate... succes ! Link spre comentariu
Sandu_alex_999 Postat Iunie 13, 2009 Partajează Postat Iunie 13, 2009 eu am o bosh sulfatata si o monobat uzata (ambele sigilate) si ambele fierb pe la 14,4v bosch-ul meu nu fierbe. Sau poate nu am fost eu destul de atent? Credeti ca as putea pune un acumulator cu gel de 12V si 7A ? Am gasit unul la un pret bun Cat de bun? numai sa fii atent si sa-l formatezi corect Acumulatoarele pe acid nu se formateaza! Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 13, 2009 Partajează Postat Iunie 13, 2009 pe bune ca nu se formateaza? chiar nu stiam eu ascult acumulatorii de cand ajung pe la 14v,sa vad (aud) daca fierb Link spre comentariu
zanga Postat Iunie 14, 2009 Partajează Postat Iunie 14, 2009 Cat de bun?30 RON este pretul la care l-am gasit. Nu stiu daca pot sa pun link aici sa nu se considere reclama. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 14, 2009 Partajează Postat Iunie 14, 2009 pretul pare bun,pe maica dmonului erau ~50ronacum,depinde cu cat simt de raspundere e produs Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum