Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Despre acumulatori (in special cu Pb,pt auto si UPSuri)


peshte

Postări Recomandate

In legatura cu incarcatorul de baterie de masina, stie cineva vreo documentatie (eu cautat o ora pe google) din care sa reiese modul in care trebuie incarcat o baterie cu plumb? Am gasit scheme de incarcator dar nu stiu daca sunt ok. A-s putea sa-mi fac eu o schema, dar nu stiu cum trebuie incarcata o astfel de baterie...

Link spre comentariu

In legatura cu incarcatorul de baterie de masina, stie cineva vreo documentatie (eu cautat o ora pe google) din care sa reiese modul in care trebuie incarcat o baterie cu plumb? Am gasit scheme de incarcator dar nu stiu daca sunt ok. A-s putea sa-mi fac eu o schema, dar nu stiu cum trebuie incarcata o astfel de baterie...

Raspunsul il gasesti chiar mai sus ;) in ce au scris colegii forumisti. Pt baterie cu plumb incarcarea se face cu un curent de 1/10 din capacitatea ei, cu o tensiunea continua, nefiltrata, obtinuta prin redresare.
Link spre comentariu

Raspunsul il gasesti chiar mai sus in ce au scris colegii forumisti. Pt baterie cu plumb incarcarea se face cu un curent de 1/10 din capacitatea ei, cu o tensiunea continua, nefiltrata, obtinuta prin redresare.

Tensiunea continua e un fel de tensiune si tensiunea nefiltrata obtinuta prin redresare (sau cum apare in unele carti tensiunea pulsatorie) e alt fel de tensiune. Daca e pulsatorie, poate fi sinusoidal sau poate fi dreptunghiular. Daca folosesc sinusoidal si pun circuit cu limitare de curent unda e undeva intre sinusoidal si dreptunghi... La varianta sin nu stiu cum se poate masura curentul de incarcare deoarece aparatele de masura masoara sinus cu alternante negative si pozitive, nu e facut sa masoare semnal redresat dubla alternanta.Am vazut acuma 6luni... 1 an o documentatie despre acumulatori, dar nu mai gasesc pagina pe web. Parca era pagina unei universitati din S.U.A. si explica cam tot, inclusiv metodele recomandate pentru incarcare si descarcare la fiecare tip de acumulator :axe: .
Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...

Pai, e destul de simplu:1 Bateriile cu plumb-acid se tin INCARCATE (se vor incarca cat mai repede dupa o eventuala descarcare) ( spre deosebire de cele alcaline care suporta si starea descarcata mai mult timp, bateriile acide se SULFATEAZA daca sunt mentinute descarcate)2 Incarcarea e recomandata la 1/10-1/20 din capacitate; curentul de 1/10 se poate depasi, dar eu am vazut recomandarea expresa de a nu depasi 40 de grade, la curent mare bateria incalzindu-se (de exemplu, iarna, pe ger, puteti forta un curent mai mare). O incarcare la curent mai mic e mai lenta (dureaza mai mult timp); dezavantajul e o perioada de indisponibilitate mai mare; avantajul e prelungirea vietii acumulatorului si o incarcare mai completa (capacitatea reala e cu atat mai mica cu cat incarcarea e mai rapida)3 Pentru back-up, mai performante sunt bateriile construite pentru aceasta destinatie, apoi cele pentru electrocare; bateriile auto sunt optimizate pentru a putea furniza curentul mare (sute de amperi) necesar pornirii motoarelor de automobil, dar randamentul masic sau volumic (Ah/kg)e mai redus, si in plus au nevoie si de un curent de mentinere mai mare decat o baterie pentru back-up.4 Forma curentului de incarcare nu e importanta; alimentarea cu tensiune redresata si nefiltrata e mai ieftina si se poate controla cu tiristoare care se inchid dupa fiecare impuls. Cerintele pentru incarcare sunt 2: A) Limitarea curentului la inceputul incarcarii, din motive de incalzire (la cald, pasta activa devine fragila si poate cadea de pe alveolele placilor); B) limitarea tensiunii la sfarsitul incarcarii, la 14,4V (si aceasta valoare depinde de temperatura, cu un coeficient de aprox -18 la 20 mV/grad Celsius (coeficient negativ!)5 Importanta e si urmarirea nivelului electrolitului si complementar a densitatii acestuia. Zona superioara a placilor, care s-a uscat, se deterioreaza ireversibil, reducand capacitatea; un electrolit prea diluat inseamna de asemeni capacitate redusa; o concentratie prea mare, inseamna risc marit de sulfatare (densitatea electrolitului la bateria incarcata: 1,24 vara, 1,28 iarna) Se utilizeaza NUMAI apa distilata! Succes!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

am si eu o problema cu o baterie.... a stat mult timp pe masina cam 3 luni de zile si cand am vrut sa pornesc am constatat ca avea 1,2 Volti..... am construit un redresor cu o schema luat de pe acest forum si am reusit sa o incarc ....problema e ca nu mai tine deloc adica daca dau de 2 ori la cheie a murit ( dupa ce o dau jos de pe redresor are cam 13,9 volti lichidul in ea acopera placile de plumb ) bateria este noua are 4 luni 1 luna am mers cu ea si 3 a stat ..... are cineva o solutie ce as putea sa`i mai fac ..... numai bine si va multumesc anticipat

Link spre comentariu

Poti incerca si cu schimbatul, dar daca aia nu sunt chiar bata se prind: Bateria s-a sulfatat si i-a crescut mult rezistenta interna. De curiozitate, ce curent maxim de incarcare accepta? Daca curentul nu creste peste 2-5 amperi, desi ii aplici o tensiune spre 20 de volti, ai de-a face cu sulfatare.Dupa descrierea imprejurarilor nu cred ca e cazul, dar comportamentul descris (s-a incarcat, dar se descarca f repede in sarcina) mai apare si la bateriile la care pasta a cazut masiv de pe placi, ceea ce le-a redus mult capacitatea. Defectul apare la bateriile supuse la vibratii (pe tractoare de ex.) si/sau la temperaturi ridicate (depasirea a 40 de grade la incarcare, ceea ce inseamna de fapt 50-60 de grade in interior)Desulfatarea se poate incerca utilizand bateria un numar de cicluri de incarcare-descarcare; numarul acestora poate fi insa relativ mare (zeci) iar rezultatul nu e garantat.Succes

Link spre comentariu

am si eu o problema cu o baterie.... a stat mult timp pe masina cam 3 luni de zile si cand am vrut sa pornesc am constatat ca avea 1,2 Volti..... am construit un redresor cu o schema luat de pe acest forum si am reusit sa o incarc ....problema e ca nu mai tine deloc adica daca dau de 2 ori la cheie a murit ( dupa ce o dau jos de pe redresor are cam 13,9 volti lichidul in ea acopera placile de plumb ) bateria este noua are 4 luni 1 luna am mers cu ea si 3 a stat ..... are cineva o solutie ce as putea sa`i mai fac ..... numai bine si va multumesc anticipat

Care schema de redresor ai folosit-o? Sa vedem daca este incarcata bateria? Dupa cum expui problema bateria ar trebui sa fie buna? Faptul ca ai tensiune la borne nu inseamna ca este incarcata. Incarcarea depinde de curentul de incarcare si de timpul de incarcare. Cantitatea de energie acumulata este = curentul de incarcarextimpul de incarcare (Ah) , curentul nefiind constant in cele mai multe cazuri. Anumite tipuri de montaje de incarcare asigura curent constant altele nu.
Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Poate are noroc si mai poate sa-l salveze o vreme , daca il incarca si descarca in repetate randuri , poate k trebuie completat si cu apa distilata , daca se incumeta sa-l desfaca .....

 

Dr.L edit: Topicul a inceput de aici,discutia despre acumulatori am mutat-o in topicul de fata

 

Alte topicuri inrudite:

Depanare UPSuri (probleme,rezolvari,documentatie,teorie etc) -cititi apoi postati: viewtopic.php?f=41&t=13744

Cam tot ce tine de modificarea UPSuriilor (acumulatori mai mari,unda sinus etc): viewtopic.php?f=41&t=7050&p=55382#p55382

Redresoare / Incarcatoare pt acumulatori cu plumb (auto si nu numai):

Redresor auto -topic general-

Incarcator baterie auto din traf de la cuptor cu microunde

Robot pornire auto

 

Deci nu postati offtopic!

Link spre comentariu

unde vezi tu ca a spus cineva sa pui bec de 12v pe iesire?nici nu trebuia sa pui vre-un bec pe iesire,incearca fara bec pe iesire si vezi ce se intamplaeventual lasa becul de 12v conectat pe acumulator ca sa aiba tensiune peste 11vintr-adevar incarcarile si descarcarile scuccesive ar putea reface acumulatorul,dar sa dureze minim 10h fiecare si sa nu-l descarci sub 10v

Link spre comentariu

Fenomenul de 'lenevire' a acumulatorului apare mai ales la NiCd. Unii sustin ca au "inviorat" si baterii cu plumb prin incarcari si descarcari repetate, dar la aceste baterii apare mai frecvent sulfatarea de care s-a pomenit deja. Aceasta se manifesta ca o crestere semnificativa a rezistentei interne - tensiunea la borne scade sever la curenti mari - iar in functionarea reala UPS ia mai mult decat cei sub 2 amperi cat papa becul pe care l-ai pus. Convertizorul din UPS se opreste sub 10-11 volti, in incercarea de a proteja bateria de supradescarcare. Testul cu bateria auto va confirma (probabil) ca acumulatorul e terminat (e posibil si sa fie ceva defect in convertizor, dar e mult, mult mai rar evenimentul)Intelegem ca achizitia unui acumulator de UPS e destul de costisitoare si e de evitat daca nu e absolut necesar.Succes!

Link spre comentariu

acumulatoarele cu plumb-gel nu se "incarca" cu apa distilata si cum a spus si blazeu la Ni-Cd e valabila operatia de incarcare descarcare repetata.ups-ul incarca acumulatorul ???

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări