Vizitator reflex Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 Am o problema cu un traf, si poate imi dati un sfat ...Transformatorul de alimentare, initial facut pentru alt proiect, debiteaza 2x320V in secundar ... dupa redresare pe diode siliciu iese o anodica prea mare pentru SE-ul meu simplu ... :(Problema e ca traful e deja fixat, decupat sasiul samd, nu vreau sa renunt la el, si nici sa-l debobinez sa scot spire nu ma bag.Cum as putea sa reduc anodica, sa poata duce fara suprasolicitari un 6p3s-e, de ex. ?I-as fi pus o redresare pe lampa, dar nu mai am rezerva de curent de filament si pentru ea. Link spre comentariu
ratza Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 Cu divizor rezistiv rezolvi cel mai simplu. Link spre comentariu
blue Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 Dupa redresare vei avea cam 450v c.c. in loc de 300-320v recomandat pt 6P3S, asa ca va trebui sa dai jos din spire pina ce vei avea cam 230v c.a. ! O alta solutie este stabilizarea tensiunii de 300v ,cu o disipare de 30w pe un v-mos de 800v/150w cu radiator ventilat, dar parera mea ,daca nu vrei sa-ti pierzi vremea, este sa rebobinezi transformatorul Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 tensiunea este in sarcina sau in gol?daca este in gol in sarcina va mai scadeacalculeaza consumul amplificatorului si pune o rezistenta pe care sa cada diferenta de tensiunerezistenta o calculezi cu legea lui ohmpentru o disipatie mai buna a caldurii este bine sa pui o rezistenta pentru fiecare canal,daca pui una ,prin aceasta va circula un curent dublu a doua varianta ar fi sa pui ambele infasurari secundare in paralel si sa faci o redresare monoalternantaa treia varianta este cea a lui blue ,dar cred ca te depasestealtadata cind calculezi un transformator ,incepe cu calculul curentului consumat,pentru a dimensiona amperajul din secundarapoi de exemplu daca ai nevoie de anodica de 300v si faci redresare bialternanta imparte 300 la 1,41(aproximativ 212v aveai tu nevoie)astfel de impedimente apar din cauza lipsei de baza teoretica deci stii ce ai de facut........................electronica nu inseamna numai lipitul unor componente una de altaurmatoarea problema de care te vei lovi va fi brumul din lantul de amplificare,pun pariu ca asa va fi! Link spre comentariu
papelyno Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 Ar mai fi o varianta schimbi 6p3s-e cu 6p3s fara E rezista la tensiune mai mare plus ca dupa redresare nu o sa ai 450v pt ca o sa ai cadrerea de tensiune pe lampi rezistorii de wataj etc..eu zic sa incerci cu rezistente pt 2 lampi nu are rost sa debobinezi!!! bafta Link spre comentariu
blue Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 Oricum trebuiesc disipati vreo 20-30w , rezistorul trebuie sa aibe minimum 80w daca vrei sa nu se arda vopseaua si in plus contribui la ...incalzirea globala Link spre comentariu
pusttiu Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 daca mai ai loc de o lampa 6p3s , ai nevoie doar de 1a pe 6,3v sau chiar mai putin daca e o lampa noua. poti face un stabilizator cu el. de la tensiunea anodica de dupa redresare, cea mai simpla (monoalternanta ) la ce tensiuna ai nevoie de ex Vanodica -320v. ai nevoie doar de 3-4rez si un c ...nu e f greu , iar rezistentele sunt de 2w iar restul se disipa pe tub . cel mai bine e sa alimentezi asa si sa vezi ce tensiune ai in sarcina , apoi sa te hotaresti daca vrei sa o mai reduci caci tre sa stii cu ce. faza cu rezistorul inseriat e buna , dar cind o sa creasca curentul consumat de lampa va creste caderea de tensiune pe rezistor si va scadea anodica. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 Se poate face filtrare L-C , adica imediat dupa diode e bobina , nu condensatorul ca de obicei . Tensiunea dupa filtru e mult mai mica . Sau primul condensator dinainte de bobina foarte mic , cativa microfarazi , prin ajustarea valorii se poate ajusta tensiunea de iesire - asta e situatia intermediara , nici filtru L-C nici C-L . Informatii sunt pe net , stabilizarea e mai buna asa ( in detrimentul tensiunii care e mai mica ) , ba chiar unii sustin ca suna mai bine . Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 3, 2009 Partajează Postat Septembrie 3, 2009 Dar un stabilizator cu trz ce are? În afar? c? diferen?a e mare (100Vcc dac? socotim ?i c?derea datorit? clasei de func?ionare), nu v?d alt? problem?, chiar se poate întîrzia deschiderea trz ca s? aib? timp filamentele s? se înc?lzeasc?. Merge un 2SC5200 cu r?cire bun?. Sau chiar 2 stabilizatoare, cîte unul pe canal. Link spre comentariu
sebi_c Postat Septembrie 11, 2009 Partajează Postat Septembrie 11, 2009 Cum spune Zal e cel mai bine. Eu stabilizez toate tensiunile anodice. Rezulta o filtrare mai buna decat cel mai bun inductor. Tranzistorul poate fi un IGBT badaran de 10A la 600V si atacul lui de amplificatorul de eroare este foarte lejer. Eu am pus ce-am avut prin atelier, ceva la 20A si 1200V. Radiatorul, tot ce-am avut, este, oricum, neadecvat. La 2x30W cu sinus se incalzeste bine, dupa 5..10min il opresc, dar la muzica e un boier. La maxim se incalzeste pe la 60C dar rezista fara probleme. In final va fi cuplat termic printr-un izolator (ceva stil mica) la sasiu. Daca vrei sa mai iei din puterea disipata de pe el, poti monta un rezistor de putere adecvata intre el si redresor, pentru ca fluctuatiile mari de tensiune rezultate datorita consumului variabil, vor fi anihilate de stabilizator. La consum mare, caderea de tensiune pe rezistor va fi mare, deci putere mica disipata pe tranzistor, iar la consum mic tensiunea va fi mai mare pe tranzistor, dar curentul mai mic si deci putere rezonabila pe tranzistor. In acest caz trebuie un stabilizator bun, iar rezistorul la curent maxim sa mai lase cam 20V pe tranzistor.Vezi aici: download/file.php?id=27418&mode=viewEu pentru 500V am pus IGBT in loc de mosfet. Recomand acest tip de stabilizator, care pe cinstite, merge toata ziua, de dimineata pana la noaptea. Link spre comentariu
THOMAS Postat Septembrie 11, 2009 Partajează Postat Septembrie 11, 2009 Cum spune Zal e cel mai bine. Eu stabilizez toate tensiunile anodice. Rezulta o filtrare mai buna decat cel mai bun inductor. Tranzistorul poate fi un IGBT badaran de 10A la 600V si atacul lui de amplificatorul de eroare este foarte lejer. Eu am pus ce-am avut prin atelier, ceva la 20A si 1200V. Radiatorul, tot ce-am avut, este, oricum, neadecvat. La 2x30W cu sinus se incalzeste bine, dupa 5..10min il opresc, dar la muzica e un boier. La maxim se incalzeste pe la 60C dar rezista fara probleme. In final va fi cuplat termic printr-un izolator (ceva stil mica) la sasiu. Daca vrei sa mai iei din puterea disipata de pe el, poti monta un rezistor de putere adecvata intre el si redresor, pentru ca fluctuatiile mari de tensiune rezultate datorita consumului variabil, vor fi anihilate de stabilizator. La consum mare, caderea de tensiune pe rezistor va fi mare, deci putere mica disipata pe tranzistor, iar la consum mic tensiunea va fi mai mare pe tranzistor, dar curentul mai mic si deci putere rezonabila pe tranzistor. In acest caz trebuie un stabilizator bun, iar rezistorul la curent maxim sa mai lase cam 20V pe tranzistor.Vezi aici: download/file.php?id=27418&mode=viewEu pentru 500V am pus IGBT in loc de mosfet. Recomand acest tip de stabilizator, care pe cinstite, merge toata ziua, de dimineata pana la noaptea.Excelent este acest proiect al lui Sebi.Am primit si eu un pcb.pentru finalul cu GU19 si un pcb.pentru acest stabilizator de la d-l Sebi.Amplificatorul suna nemaipomenit pentru acele doua GU19 si cu transformatoare de iesire facute de mine.Dar sa revin la sursa; este excelenta si ca sa fiu sincer,aceasta sursa o folosesc de ceva timp si pentru alimentarea diveselor montaje incercate de mine.Este foarte stabila,riplul la consum maxim este nesmnificativ,iar zgomotul sau altfel de zgomote sau paraziti sunt inexistente.Merita facuta si nici prea scumpa nu este.La prima vedere pare complicata,dar merita, este mult mai eficienta in comparatie cu un droserdin multe puncte de vedere. Link spre comentariu
Kosmin Postat Septembrie 11, 2009 Partajează Postat Septembrie 11, 2009 Am incercat si eu stabilizatorul lui sebi_c chiar daca multi au zis ca e "ditamai planiglobu" schema aia.E ok, eu am pus mosfet si pe partea de 240v si pe 500v si cat m-am jucat eu cu el, cat l-am testat nu am ars mosfetii nici pana acum, atentie mare sa puneti izolatie intre capsula mosfetului si radiator ca altfel o sa faca POC;In plus e buna ideea lui sebi_c de a inseria 2 surse de 300cc, componentele sunt mai usor de gasit, mai accesibile tuturor.Pt aplicatia ta poti folosi partea de 240v cu un mosfet de tensiune mai mare 600-800v si din semireglabil reglezi cat ai nevoie. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 10, 2009 Partajează Postat Octombrie 10, 2009 Iti recomand un divizor de tensiune capacitiv ca in fisierul bmp din atasament. Condensatorii C1 si C2 se calculeaza. O pot face eu dac imi dai valoarea curentului la sarcina 100%. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum