Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

condensator pt prevenirea scanteii


augustin87r

Postări Recomandate

Salut,Sunt sigur ca stiti rolul condensatorului de pe delocul autoturismelor: previne scanteia intre contactele platinii (cel putin asta stiu eu)...Bun, eu vreau sa fac un indicator de benzina care sa imi indice cand mai am 3 litri in rezervor. Pt asta fac un plutitor care coboara treptat (pe masura ce se consuma benzina) si atinge un contact....se va aprinde un led la bord. Stiu ca nu or sa apara scantei pt ca ledul consuma putin, dar vreau sa fiu sigur si de aia vreau sa montez in paralel pe contact (intrerupator) un condenator. Cand conectam la baterie un bec de 5w, facea o scanteie vizibila, dar si o scanteie invizibila poate provoca detonarea unui rezervor....Daca e sa privim practic, in momentul cand nu ai curent suficient in baterie si bujia nu da o scanteie sanatoasa, amestecul nu se aprinde, chit ca e comprimat bine. In rezervor nu e nimic comprimat, dar sunt vapori si nu vreau sa risc nimic....paza buna.... Deci cam ce valoare sa aiba condensatorul respectiv?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    5

  • augustin87r

    4

  • paul14

    2

  • miron1947

    2

Top autori în acest subiect

Salut,Pt asta fac un plutitor care coboara treptat (pe masura ce se consuma benzina) si atinge un contact.

Daca contactul este imersat in benzina(cum este la autoturisme),nu exista acest risc, al scanteii.
Link spre comentariu

Ba chiar daca retin bine de la Dacie,sonda de benzina cand se aprindea becul la bord,nu prea era imersata,si tot timpul ma gandeam cum naiba au facut de au scapat de scanteie,ca si acolo in afara de potentiometrul bobinat mai avea un contact ce aprindea la bord un bec de 12V/1Wsau 2W (nu mai stiu)punandu-l la masa(avea aplicat +pe bec)si se aprindea cand in rezervor mai misunau vreo 4-5l de benzina,si pana sa ramana ferm aprins,mai clipocea,si destul de des,la starea drumurilor de la noi :rade: Dar ca sa fii mai catolic decat papa,e bun sfatul,foloseste releu reed,si cu ala dormi linistit.Cat despre condensatorul de la platina,rolul de stingere al scanteii,e cam ultimul,acolo au loc niste oscilatii amortizate(un circuit LC) la ruperea contactului,ce conduc in final, la aparitia inaltei tensiuni in bobina de inductie(la modul simplist vorbind),pt ca daca era doar pt stingerea scanteii,ar fi trebuit sa mearga si fara,numai ca nu prea vrea...fara,ba chiar e cam critica valoarea in functie de inductanta bobinei.

Link spre comentariu

Sau folosesti ceva mecanic; plutitorul actioneaza o parghie sau ceva asemantor care trece prin rezervor si contactul electric se realizeaza in afara. Bineinteles etansezi locu din parghie si peretele rezervorului.

Link spre comentariu

Sau folosesti ceva mecanic; plutitorul actioneaza o parghie sau ceva asemantor care trece prin rezervor si contactul electric se realizeaza in afara. Bineinteles etansezi locu din parghie si peretele rezervorului.

Asta presupune o gaura in rezervor,si cand e vorba de etansat elemente in miscare si fluidul e benzina,inseamna ca ori augustin87 iti e dusman,ori ai vorbit in necunostinta de cauza :rade:(eu personal inclin sa cred ca nu-l cunosti,da-ti spun eu,e baiat bun,si nu merita sa-i recomanzi asa ceva)
Link spre comentariu

In niciun caz nu am facut-o cu intentie rea si nici nu doresc raul cuiva de pe forum(nimeni nu m-a deranjat cu nimic) si imi cer scuze daca e o idee proasta. :jytuiyu Dar ma gandesc ca tot trebuie sa scoata firele pe undeva :nas:

Link spre comentariu

Ba chiar daca retin bine de la Dacie,sonda de benzina cand se aprindea becul la bord,nu prea era imersata

Ramanea imersat contactul.
Asa o fi,chiar nu am incercat sa aflu,stiu doar ca am demontat odata sonda de nivel,sa curat potentiometrul,si mi s-a parut ca la nivel minim,plutitorul e mai jos decat tot sistemul,cei 4-5 l de benzina ce mai raman in rezervor,nu credeam ca sunt suficienti sa imerseze contactul,da ce-i drept,nu m-am uitat cu atentie,si in cei 15 ani de exploatare,nu am avut nici o scanteie,ca dovada mai scriu cate ceva pe aici :rade:

Ce e de retinut,de la sistemele consacrate,e ca majoritatea,lucreaza prin punere la masa,se evita trimiterea plusului inspre rezervor,si nu intamplator,cred eu,in cazul desprinderii accidentale a unui fir,un eventual scurt intre fir si masa ar duce doar la o indicatie eronata,si nu la ...scanteie.

Link spre comentariu

Multumesc pt solutii. Nu mi-a dat nimeni sfat rau, doar ca actionarea unei parghii are un neajuns mare si anume acela ca plutitorul pe care l-am facut atinge si el cum poate, vorba aia: abia atinge, e ceva foarte firav, deci daca mai e sa mai actioneze si o parghie trecuta prin vreun semering, nu prea ar mai fi eficient...Insa e o solutie sigura 100%....Acum, ce nu stiti dvs, am un prieten care foloseste asa ceva la motocicleta lui si nu a patit nimic :101 :aplauze Eu ziceam sa ma feresc mai bine....Dar , e totusi un led.....Si eu ma gandeam sa pun intrerupatorul pe polul minus, desi am rezervorul de plastic....sau o sa vad, in functie de cum am fire.....O sa pun poze cu tigania care o sa iasa, dar dupa ce o pun in rezervor, nu se mai uita nimeni la ea :))) sa mearga.....Din pacate, trebuie sa ma culc ca altfel as lucra pe noapte si dimineata ar fi gata, ca am experienta de lucrat afara cu lanterna in gura :da :da Multumesc dl. Doru de aprecieri

Link spre comentariu

Din cate stiu eu condensatorul de pe delcou este folosit pentru scanteie si in momentul in care se strica ....s-ar putea sa nu mai functioneze corect aprinderea sau sa se incalzeasca boibina...(nu sunt sigur)cred ca el mai bine ai putea sa faci cu un amplificator operational si contactul sa conecteze una dintre iesiri la masa sau baza unui transitor sa se conecteze la masa.....desi si daca ai folosi un led nu cred ca s-ar produce scanteie...!

Link spre comentariu

O idee experimentala, nu stiu daca e practica: un senzor de presiune, in interior, pe fundul rezervorului care iti masoara presiunea hidrostatica, pardon, benzinostatica. Senzorul poate fi incastrat intr-un inel de otel si mentinut in pozitie pe fundul rezervorului de un magnet puternic cu neodim lipit pe peretele extern al rezervorului. Practic iti semnalizeaza nivelul de lichid corespunzator celor 3 litri. Citirea se face pe stationare, in timpul mersului benzina se mai cobaltaie in rezervor. Dezavantajul este ca trebuie sa scoti niste fire din rezervor, dar orificiul este usor de etansat.

Link spre comentariu

Am vazut zilele trecute pe un rezervor de motor,o chestie ingenioasa si cel putin mie mi-a starnit zambete,gandindu-ma la discutiile de aici...avea aspect vintage,erau in esenta doua stuturi filetate,din inox,prinse cu filet si garnituri(cred ca erau saibe de teflon,ca prea erau albe) pe peretele rezervorului,unul sus,si unul in partea cea mai de jos,si intre cele doua stuturi era un furtun din plastic transparent prin care se vedea nivelul benzinei,si nu prea mai avea,ca il vedea toata lumea :rade: Peste acest furtunas de plastic,pana la jumatatea diametrului era o aparatoare curbata,vopsita odata cu rezervorul,ca nu prea se cunostea diferenta, ce proteja furtunasul si cred ca ajuta si la rigidizare.Mi-a placut ideea,si cred ca omul nu le avea cu electrica ,da si-a rezolvat problema :rade:

Link spre comentariu

eu spre exemplu am pompa de benzina + plutitor cu contact in rezervor ... ce sa mai zic de posibile scantei atunci ... Chiar ma gandesc daca se intampla ceva cu pompa si ramane in scurt spre exemplu si se incalzesc papucii de pe pompa .... papuci care stau in mod normal in benzina .... ce se intampla? :violent2: :mort

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări