Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Nevoie de ajutor cu un montaj.


Vizitator Komissar

Postări Recomandate

Vizitator Komissar

Salutare,

 

Nu sunt un electronist propriu-zis, poate doar electrician de nevoie si mecanic amator, dar, ma vad nevoit sa tatonez si acest domeniu, insa, din pacate, nu ma descurc fara ajutor :) .

Pe scurt, am o masina Volkswagen "Broscuta" din 1965, careia incerc sa-i montez un sistem de indicare a nivelului benzinei din rezervor electric ( tot Volkswagen Broscuta, dar ceva mai tanar decat masina mea ) .

Am toate componentele, cu exceptia uneia ( o am, dar e stricata ) , si incerc sa fac un montaj echivalent , respectiv, e o mica piesa, ce se insereaza intre sonda de benzina si indicatorul de pe bord, ce transforma semnalul continuu, in pulsatii de o anumita frecventa.

 

Mai detaliat, este explicat aici:

http://www.nls.net/mp/volks/htm/fuel_ga.htm

 

pe mine ma intereseaza acel regulator sau "vibrator" , descris aici:

VOLTAGE REGULATION

 

Because of the sensitivity of the heater/bi-metal design, it is very important that the input voltage to the gauge be constant. Voltage regulation is accomplished by a very simple, yet effective, design. Shown below are the exterior and interior views of the voltage stabilizer or "vibrator", as it is often called. ,,,

 

The design incorporates the same type of bi-metal strip and heater as found inside the gauge. But here it has a different purpose. 12V from the battery heats up the heater element and warms the strip. The thermal mass is small and the strip responds very rapidly. As soon as it begins to move, the strip causes the contact points to open. This breaks the circuit and the current ceases. Now, the strip begins to cool off and bends back to its original shape, closing the contact. This repeats, over and over. The result is a series of pulses, each with a voltage of 12V. When the pulses are fed to the gauge, the heater element in the gauge averages the pulses out.

The closer the pulses are together or of longer duration, the hotter the heater in the gauge will get. By accurately controlling the pulses, the stabilizer has the effect of regulating the voltage (here, we're talking about RMS or "effective" voltage). Suppose that battery voltage goes up (as when the generator increases output). The heater in the stabilizer will heat up more rapidly and open the contact points sooner. The result will be shorter pulses of 12V sent to the gauge. The opposite happens when the battery voltage goes lower.

 

Aici este schema care arata nr. de pulsatii necesare:

http://www.nls.net/mp/volks/SCHEM/GAUGE_31.JPG

 

Varianta veche, analogica, bazata pe rezistente si contacte platinate, doresc sa o inlocuiesc cu un MONTAJ ELECTRONIC echivalent ... deorece exemplarul meu este stricat, si se pare ca e destul de greu sa gasesti unul in stare buna.

 

Ceea ce inteleg eu : piesulica asta, previne supra incalzirea rezistentei indicatorului de benzina, intrerupand curentul in pulsuri, pt. a da ocazia rezistentei sa se incalzeasca. Frecventa acestor pulsuri este corelata in mod analogic cu starea de incarcare a bateriei si a curentului furnizat de dinam (masina mea e cu dinam ) .

 

 

Deci, cer ajutorul comunitatii electronistilor in realizarea acestui montaj, electronic care sa faca acelasi lucru.

Mentionez ca am cunostiinte mici in materie de electronica, stiu ce e ala tranzistor, dioda, rezistenta, condensator, stiu sa lipesc fire cu letconul, iar cu mare greutate cred ca pot sa fac si un cablaj (cu clorura feerica si toate alea ... cand eram mai mic am reusit sa fac un cablaj simplist ) . :)

 

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Mikrosha

    1

  • misu ploiesteanu

    1

Top autori în acest subiect

Foarte interesant dispozitivul! Un fel de stabilizator in comutatie mecanic! Dupa umila mea parere: Daca doar valoarea RMS este cea care conteaza pentru efectul termic, n-ar fi mai simplu un stabilizator liniar? Fiind tensiune de 12V cu factor de umplere 1/3, rezulta o tensine efectiva de 4V, la un consum de maxim 200mA.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...

nenea broscaru de ce nu iti intrebi colegii ??? :limb: lasind gluma la o parte dispozitivul intradevar e ingenios, face o stabilizare grosiera a tensiunii(scuze pentru termen) dar si o compensare a temperaturii la care functioneaza indicatorul de benzina de aceea stabilizatorul trebuie montat tot in bord, sa vad daca mai am asa ceva in piesele mele.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări