Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sfat pentru constructia unui amp. audio

Vizitator dwarf

Postări Recomandate

Vizitator dwarf

Salut. Vreau sa imi construiesc un mic amplificator audio. Sunt incepator dar vreau sa-l fac de la 0 dupa o schema deja conceputa, bineinteles. Intrebarea mea este cam de ce putere sa fie amp am un Transormator cu urmatoarele caracteristici:

Marca: NIKOLAIDI F.A.

In: 230V

Out: 100VA, 12V, 8.33A

L-am cumparat de la Densitron, parca 70RON am dat pe el.

Dupa mintea mea ar merge un ampplificator de 50 - 60W, dar cred ca ma insel :nas:

Daca poate cineva sa ma indrume si catre o schema mai simplista si mai HI-FI desi stiu ca daca vreau calitate si schema devine mai complexa. :limb:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• zal

2

• misuraelectronic

2

• MifTy

1

• ratza

1

Top autori în acest subiect

Vizitator dwarf

Multumesc pentru raspunsuri, ma gandeam al ceva auto la inceput, datorita tensiunii (12v).Am si o sursa PC pe care nu o mai folosesc cu ea pot sa alimentez un amplificator?

Link spre comentariu

Depinde cî?i amperi scoate pe ie?irea de +12V, vezi cît consum? la maxim integratul pe care îl alegi, dublu dac? e stereo ?i folose?ti 2, la?i o marj? de siguran?? de cî?iva amperi.

Link spre comentariu

sincer... merge orice IC audio de putere, alimentabil la circa 12-13 vol?i, ba merge ?i un amplificator discret cu bd-uri în final... ?i dac? e?ti mai masochist, a?a, ?i unul cu 2n3055 în finale... :rade: doar c? nu vei avea cine ?tie ce putere pe difuzoare...dac? vrei amplificator cu o putere apropiat? de a difuzoarelor, caut? ceva pân? în 80 W (ca s? nu pocne?ti difurile dac?-l dai la maximum :rade: ), putere de obicei asociat? cu scheme simetrice aka +25-50 V, 0, -25-50 V... tensiuni pe care traful avut la dispozi?ie nu le poate scoate...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu