augustin87r Postat August 24, 2009 Partajează Postat August 24, 2009 Salut,Am nevoie sa fac un indicator pt combustibil. Ma gandeam la un senzor capacitiv, dar iau in calcul si varianta clasica cu plutitor. Am gasit pe net urmatorul document PDF care prezinta totul destul de bine, daor ca nu indica integratul care este folosit. Poate cei care stiu mai multe isi vor da seama despre ce integrat este vorba....M-am gandit ca indicatorul propriu-zis sa fie un vu-metru recuperat de la un magnetofon mai vechi. Sonda din rezervor (cu rezistenta aferenta) o sa o iau de la vreun scuter (trebuie sa merg la dezmembrari)....Acum trebuie sa stiu ce integrat e folosit acolo si ce valori ale rezistentei (senzorului) accepta pt a masura cat de cat corect....Numai bine, Augustin Link spre comentariu
Blind Postat August 24, 2009 Partajează Postat August 24, 2009 Ce tip de combustibil, ce forma si dimensiuni va avea rezervorul? Link spre comentariu
augustin87r Postat August 25, 2009 Autor Partajează Postat August 25, 2009 Combustibilul este benzina, iar rezervorul este de motocicleta, asadar niste dimensiuni ciudate... O poza ar fi aceasta: http://faq.f650.com/FAQs/Photos/TankOff ... nkOff1.jpg Link spre comentariu
remus68 Postat August 26, 2009 Partajează Postat August 26, 2009 Proiectul respectiv se refera chiar la "monolitic integrated circuit", dar probabil a ramas in stadiul de proiect (inregistrat !) si acel circuit integrat nu a fost neaparat produs...Mai mult, la forma rezervorului din fotografie, nici un indicator (sonda rezistiva+instrument) nu va avea o precizie deosebita. Link spre comentariu
augustin87r Postat August 26, 2009 Autor Partajează Postat August 26, 2009 Am inteles. Probabil o sa iau de la vreun scuter si sa adaptez. Nu ma intereseaza sa aiba precizie ci macar sa mi se aprinda o lumina cand raman pe rezerva, cand mai am minim 4 litri.....Oi gasi eu o solutie....Nu stiu de ce nu a facut fabrica indicator de combustibil , e foarte enervant fara.... Link spre comentariu
nelu F Postat August 27, 2009 Partajează Postat August 27, 2009 Uite o schema destul de simpla. Nu am experimentat asa ceva, daca reusesti tine-ne la curent. Link spre comentariu
Vizitator IONUT_ONILL Postat Decembrie 9, 2009 Partajează Postat Decembrie 9, 2009 Augustin ai mai facut ceva cu acest indicator ? Ce varianta ai ales ?Daca da .. pune si poze. Link spre comentariu
augustin87r Postat Decembrie 9, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 9, 2009 Da, am facut o tiganie, adica in genul celui de dacia: cand ajunge plutitorul la un anumit nivel ce ma intereseaza pe mine, se ating 2 sarme si se aprinde un led...O sa pun si poze cand o sa am timp...acum sunt foarte ocupat cu facultatea... Link spre comentariu
Vizitator IONUT_ONILL Postat Decembrie 9, 2009 Partajează Postat Decembrie 9, 2009 Succes la faculatate, da ce esti asa de ocupat s-a decalat sesiune inainte de Nasterea Domnului ? nu mai e in ian-feb ?Indicatorul tau desi e rudimentar e o idee ontopic... hai s-o vedem si de la simplu dezvoltam. Nu radem de Dacia in primul rand pentru nume ca este stramosesc, si in al 2-lea rand e locul 4 sau 5 in lume ca model in nr de ani, ce mai e a noastra si e buna..sau nu.. e a noastra, oricum te cred ca am si Dacie ..si.. na ..asta e , e slaba caliatativ dar si ieftina..multi am inceput cu Dacie.Acum folosesc un Transit din 88 modificat la un motor clasic (imi amintec de IMS-ul uniu vecin pe care am invatat sa conduc... motoare fara senzori.. il repari si pe drum.. ) deci ca vechime e ca Dacia insa cu piese de Ford.La mine electrica de pe masina e varza, banui ca a fost demontat.. si s-a pus un motor de model mai vechi sau s-a renuntat la accesoriile in plus fata de diesel clasic , banui ca avut si o supraincalzire la blocul de sigurante/relee, dar motorul a avut si dopurile sarite.. ceva grav a fost, la deal gol trage cu viteza 1 la o panta mai mare - naspa, astfel am de lucru la multe aspecte (de ex la bord nu-mi functioneaza nici un indicator: temp apa, curent, vitezometru..doar becurile de ulei, frana, semnalizare, faza lunga..) asa ca am nevoie de multe lucrari home made.. in comparatie cu piesele originale la pret, bugetul e de vina, dar nu numai.. si placerea de a le fabrica de mana mea este un punct forte cu cionditioa ca sa arate mai bine si sa ocupe loc cat mai putin in bord, in ajutorul indicatoarelor de la HHO care abia asteapta ; astfel mi-am cumparat si manual de sevice - trebuie sa reusesc.Asa ca trebuie sa construiesc si un indicator de nivel.. ca merg orbeste , bineinteles ca as opta la un proiect cu o acuratete mai mare, cu afisas pe 3 octeti.. insa pana acolo mai e.Asteptam poze. Doamne ajuta !!! Link spre comentariu
augustin87r Postat Decembrie 9, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 9, 2009 Imi cer scuze pt asocierea termenului 'tiganie' cu autoturismul 'Dacia' . Nu am nimic cu Dacia, tatal meu are in prezent Solenza, in trecut 2 clasice. De ce am spus totusi tiganie? Pt ca eu voiam ceva electronic si am ajuns in cele din urma sa fac un intrerupator simplu, pe principiul plutitorului. Daca e vorba de un rezervor clasic, e mai simplu pt ca in primul rand ai loc pt sonda. Cred ca indicatorul de Dacia e bun, macar schema lui, care o fi ea... O sa pun poze mai tarziu, deocamdata sunt ocupat cu referate. Nu fac copy paste, deci imi ia timp... Sa imi mai dati totusi un impuls daca nu mai zic nimic.... Link spre comentariu
one Postat Decembrie 14, 2009 Partajează Postat Decembrie 14, 2009 Fara intentia de reclama, te poti insipra din schema de aici. Link spre comentariu
nana Postat Decembrie 18, 2009 Partajează Postat Decembrie 18, 2009 sau mai poti face cu un senzor ultrasonic atasat pe rezervor astfel incat nu dai nici o gaura in rezervor. Astfel poti stii tot timpu distanta pana la lichid, sau cu un senzor infrarosu de exemplu. Link spre comentariu
Vizitator IONUT_ONILL Postat Decembrie 18, 2009 Partajează Postat Decembrie 18, 2009 Poti schita ideea cu un senzor ultrasonic ? Multumesc.Este vorba cumva de un senzor de pe o telecomanda ? Link spre comentariu
nana Postat Decembrie 19, 2009 Partajează Postat Decembrie 19, 2009 Uite de exemplu SRF08, SRF04, il pui cu modulele emitatoar si detector pe suprafata rezervorului, lipit. Primul ecou o sa fie normal de la peretele rezervorului, automat pe asta il neglijezi ca o sa fie o valoare de max 1 cm. Dupa care metalu din care e facut rezervorul find un material dens deci o sa transmita forate bine semnalul mai departe in rezervor. astfel in interiorul rezervorului in aerul pana la suprafata lichidului se propaga din nou semnalul. Cand undele ajung la suprafata lichidului acestea o parte se reflecta si creeaza din nou un ecou deci acesta este semnalul tau util. restul semanlelor care sunt mai mari decat distanta max interioara a rezervorului sunt ecouri parazite si nu le bagi in seama. Si uite asa ai o metoda neinvaziva de masura.Numa problema e ca un srf08 costa vre-o 20 de lire. Link spre comentariu
Vizitator IONUT_ONILL Postat Decembrie 20, 2009 Partajează Postat Decembrie 20, 2009 Multumesc mult, dar caut o varianta mai ieftina, care sa concureze sistemul original si cat mai usor de realizat, eventual ceva cu cateva leduri sau chiar cu un voltmetru insa imi trebuie schema atat a indicatorului daca e cu leduri cat si a dispozitivului din rezervor.Care ar fi varianta cu senzor infrarosu ?Doamne ajuta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum