Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

COMANDA MOTOR CC


walyd

Postări Recomandate

AM O INSTALATIE DE CILINDRII CARE SUNT ANTRENATI DE UN MOTOR DE 24V/14A CU STATORUL MAGNET PERMANENT SI ROTORUL BOBINAT SI CU REDUCTOR,ACESTA ESTE COMANDAT DE UN REGULATOR DE TURATIE CU 1TRANZISTOR VMOS ORIGINAL BD345 CARE ARE CARACTERISTICILE 100V/42A/0,035OHM CARE SE ALIMENTEAZA IN CC DE LA O PUNTE REDRESOARE SI O CELULA DE FILTRAJ,TOT ODATA ARE UN SISTEM DE 2 RELEE PT SCHIMBAREA SENSULUI DE ROTATIE ,PT A PUTEA PROTEJA MONTAJUL ELECTRONIC DE VIRFURILE DE TENSIUNE CE APAR DE LA ROTOR ESTE PROTEJAT CU DIODE DE SUPRATENSIUNE PB68.SI O DIODA ZENER DE 62V IN PARALEL CU O DIODA CONECTATA INTRE DRENA SI SURSA VMOSULUI AM GASIT STRAPUNSE TOATE COMPONENTELE SEMICONDUCTOARE ENUMERATE MAI PUTIN PUNTEA REDRESOARE,AM SCHIMBAT TOATE ACESTE ELEMENTE SI LA PORNIRE SUPA APROX 10 SEC LE-A STRAPUNS DIN NOU MAI PUTIN VMOSUL AM VERIFICAT VIRFURILE DE TENSIUNE CE APAR PE ROTOR SI AU FOST DE APROX 80Vvv.AM PUS 4 TRANZISTORI IN PARALEL PE RADIATOARE,MOTORUL FUNCTIONA DAR SE INCALZEAU FF TARE I-AM VENTILAT DAR INSTALATIA TREBUIA SA FUNCTIONEZE MIN 1 ORA CEEA CE FACEA SA NU REZISTE TRANZISTORII.AM CURATAT COLECTORUL MOTORULUI,L -AM CANELAT SI TESTAT CU OSCILOSCOPUL PE O SURSA DE CC SI NU MAI AVEA VIRFURI DE TENSIUNE,AM COMANDAT COMPONENTE ORIGINALE SI MA SCHIMBAT TOTUL DAR ACELASI FENOMEN,AM SCHIMBAT COND FILTRAJ SI PUNTEA REDRESOARE,NU MAI AM VIRFURI,AM SEMNAL APROAPE DREPTUNGHI DAR TRANZISTORUL SE INCALZESTE DUPA 2 MIN PESTE 70 GRADE.MOTORUL CONSUMA IN SARCINA 10-12ADACA MA POATE AJUTA CINEVA CU O IDEE :speriat

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • em2006

    1

  • walyd

    1

  • gica70

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

AM O INSTALATIE DE CILINDRII CARE SUNT ANTRENATI DE UN MOTOR DE 24V/14A CU STATORUL MAGNET PERMANENT SI ROTORUL BOBINAT SI CU REDUCTOR,ACESTA ESTE COMANDAT DE UN REGULATOR DE TURATIE CU 1TRANZISTOR VMOS ORIGINAL BD345 CARE ARE CARACTERISTICILE 100V/42A/0,035OHM CARE SE ALIMENTEAZA IN CC DE LA O PUNTE REDRESOARE SI O CELULA DE FILTRAJ,TOT ODATA ARE UN SISTEM DE 2 RELEE PT SCHIMBAREA SENSULUI DE ROTATIE ,PT A PUTEA PROTEJA MONTAJUL ELECTRONIC DE VIRFURILE DE TENSIUNE CE APAR DE LA ROTOR ESTE PROTEJAT CU DIODE DE SUPRATENSIUNE PB68.SI O DIODA ZENER DE 62V IN PARALEL CU O DIODA CONECTATA INTRE DRENA SI SURSA VMOSULUI AM GASIT STRAPUNSE TOATE COMPONENTELE SEMICONDUCTOARE ENUMERATE MAI PUTIN PUNTEA REDRESOARE,AM SCHIMBAT TOATE ACESTE ELEMENTE SI LA PORNIRE SUPA APROX 10 SEC LE-A STRAPUNS DIN NOU MAI PUTIN VMOSUL AM VERIFICAT VIRFURILE DE TENSIUNE CE APAR PE ROTOR SI AU FOST DE APROX 80Vvv.AM PUS 4 TRANZISTORI IN PARALEL PE RADIATOARE,MOTORUL FUNCTIONA DAR SE INCALZEAU FF TARE I-AM VENTILAT DAR INSTALATIA TREBUIA SA FUNCTIONEZE MIN 1 ORA CEEA CE FACEA SA NU REZISTE TRANZISTORII.AM CURATAT COLECTORUL MOTORULUI,L -AM CANELAT SI TESTAT CU OSCILOSCOPUL PE O SURSA DE CC SI NU MAI AVEA VIRFURI DE TENSIUNE,AM COMANDAT COMPONENTE ORIGINALE SI MA SCHIMBAT TOTUL DAR ACELASI FENOMEN,AM SCHIMBAT COND FILTRAJ SI PUNTEA REDRESOARE,NU MAI AM VIRFURI,AM SEMNAL APROAPE DREPTUNGHI DAR TRANZISTORUL SE INCALZESTE DUPA 2 MIN PESTE 70 GRADE.MOTORUL CONSUMA IN SARCINA 10-12ADACA MA POATE AJUTA CINEVA CU O IDEE :speriat

Acum am citit mai atent; nu inteleg de ce aveti "semnal dreptunghi" o fi vorba de o tensiune contra electromotoare care, combinandu-se cu cea de c.c. de alimentare poate sa produca asa ceva. Revedeti componentele de protectie, filtraj.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări