nel65 Postat Aprilie 8, 2013 Partajează Postat Aprilie 8, 2013 Trebuie sa simulez cumva faza/nul. Eu ma gandesc sa leg efectiv una din iesirile din invertor la impamantare... Nu stiu daca e cea mai fericita alegere. oricare fir de la iesirea de 220 din invertor devine faza ,daca celalalt fir este legat la inpamantanre,direct ,fara condensator.Atentie ca in acest caz pericolul de electrocutare este real.LECe sectiune are traful , primarul este de 8v?Mosii n-ar fi mai buni unii de putere mai mare,IRF3205 sau chiar IRF1404?Poate n-ar strica niste driveri la iesirea IR2110 gen TC4422 sau TC4452 concomitent cu marirea numarului mosilor ,de ex. cate 3-5 in fiecare grup. Link spre comentariu
Vizitator flopir Postat Aprilie 8, 2013 Partajează Postat Aprilie 8, 2013 Ce sectiune are traful , primarul este de 8v?Mosii n-ar fi mai buni unii de putere mai mare,IRF3205 sau chiar IRF1404?Poate n-ar strica niste driveri la iesirea IR2110 gen TC4422 sau TC4452 concomitent cu marirea numarului mosilor ,de ex. cate 3-5 in fiecare grup.Traful este dintr-un UPS APC de 300VA cu primarul de aproximativ 7.5V. Pentru putere mai mare sunt de acord ca trebuie mosfeti mai puternici decat IRFZ44 (sau mai multi). Tinta mea pentru proiectul asta a fost undeva in jur de 200W si am reusit sa trag din el chiar ceva mai mult... Link spre comentariu
nel65 Postat Aprilie 8, 2013 Partajează Postat Aprilie 8, 2013 tinta atinsa.spor in continuare la mai multi w Link spre comentariu
nel65 Postat Aprilie 13, 2013 Partajează Postat Aprilie 13, 2013 o informatie am nevoie si eu,cum setez fuse bitii la ATtiny13 si cu ce programator (doar pe usb,ca doar de-astea am) pot face asta,pentru acest proiect?LERamane ,cumva, default ,(oscilator intern) si nu setez nimic? Link spre comentariu
Vizitator flopir Postat Aprilie 13, 2013 Partajează Postat Aprilie 13, 2013 cum setez fuse bitii la ATtiny13 Daca ai un Attiny13 care nu a mai fost programat nu trebuie decat sa schimbi valoarea CKDIV8, adica din 0 cum e din fabrica, in 1 (neprogramat). Ceasul trebuie dat de oscilatorul intern la 9.6Mhz, adica setarea implicita (CKSEL1=1, CKSEL0=0).Cat despre programatorul pe USB eu nu l-am incercat, folosesc unul pe serial.Poti sa te inspiri de aici: http://atmega32-avr.com/atmega-usb-programmer/ sau chiar de pe forum...viewtopic.php?f=37&t=72056 Link spre comentariu
nel65 Postat Aprilie 13, 2013 Partajează Postat Aprilie 13, 2013 multumesc,am programat pe usb cu open prog ,LOW=7A,HIGH=FF,conform cu ce e aici http://www.engbedded.com/fusecalc Link spre comentariu
Vizitator flopir Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Pare OK. Alimenteaza uC-ul si vezi daca merge. Pe pinul 3 (PB4) poti sa pui un LED de control (cu rezistenta de limitare). Trebuie sa se aprinda dupa o secunda de la alimentare. Link spre comentariu
nel65 Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 tocmai ce am terminat un cablaj sub forma de modul ,includ ledul de control pe el. Link spre comentariu
nel65 Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 gata ,am facut modulul cu attiny13 ,e interschimbabil cu modulul cu EG8010 ,are chiar aproape aceleasi dimennsiuni (62x37mm).Ca si diferenta intre ele ,testate pe aceeasi placa de test ,pentru 220 Vca la iesire ,EG8010 are nevoie de minim 320 Vcc la intrare,totodata tensiunea de iesire alternativ fiind reglabila din R5 ,iar ATtiny 13 pentru aceiasi 220 Vca la iesire are nevoie de 345Vcc la intrare,tensiunea de 220 nefiind reglabila,decat prin reglajul tensiunii de 320-345Vcc.Deci ar fi bine ca aceasta sa fie stabilizata Ce-ar mai fi de zis ,este un mare MULTUMESC FLOPIR pentru softul cu care ne-ai scos din intuneric (la propriu) LE am un cablaj in plus ,pentru tine e moka ,daca-l vrei da un semn Link spre comentariu
Vizitator flopir Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Frumoasa realizare! Ma bucur ca am putut contribui...Da si ceva detalii despre cum ai realizat bobina de iesire, pentru ca eu (si silicipi) am avut o tentativa anul trecut si am cam dat-o in bara...Pe osciloscop ai incercat, pentru comparatie?Poate colaboram la un invertor cap coada, de putere mai mare (1000W sau mai sus)...In sfarsit cineva care e dispus sa incerce... felicitari! Link spre comentariu
nel65 Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Doar pe osciloscop am facut comparatia si cu un bec de 100w 220v ca si sarcinaBobina n-am reusit-o pt. ca se incalzeste,este pe 2 miezuri galbene din surse atx,o sa incerc una pe miez de tole de fier sa vedem ce iese,tot de 1-1.5mH .Pana la urma scopul ei e sa opreasca purtatoarea de 20khz si sa lase sa treaca modulatia de 50 hz.Prin miez de tole de ferosiliciu cam greu sa treaca 20 khz.Sau poate ma insel,cine stie!Mi-am adus aminte ,EG8010 merge la 23.4KHZ si ATtiny13 la 20khz ,o avea vreo importanta diferenta asta mica pentru bobina de iesire?Pe osciloscop n-am azut vreo diferenta de forma intre cele doua semnale,EG si ATtiny,decat ca amplitudinePuterea invertorului e data de partea ridicatoare ,nu de puntea H ,aia e alt capitol.Am facut un invertor ,am zis de 1500w dar mai cuminte e sa ma multumesc cu 1000w din el ,cu 5 trafo ATX ,in final i-am pus punte H pentru sinus modificat si are destinatie circuitul becurilor din casa .Are consum in gol 50 mA.Pentru prize urmeaza unul cu 10 trafo ATX si cu un modul de sinus pur in puntea H ,sper sa mearga la peste 2000w Link spre comentariu
Vizitator flopir Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Daca doar se incalzeste si nu a intrat protectia sau, mai rau, sa plesneasca mosfetii e OK. Teoria mea e ca se satureaza din cauza tensiunii mari, poate inca una-doua miezuri atx ar rezolva problema. Ai folosit IRFP450 pentru teste? Eu am mers pe IRF840 pentru ca e mult mai ieftin... Intre 23.4Khz si 20 nu e mare diferenta la iesire in ceea ce priveste filtrul. Link spre comentariu
Vizitator flopir Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Puterea invertorului e data de partea ridicatoare ,nu de puntea H ,aia e alt capitol.Am facut un invertor ,am zis de 1500w dar mai cuminte e sa ma multumesc cu 1000w din el ,cu 5 trafo ATX ,in final i-am pus punte H pentru sinus modificat si are destinatie circuitul becurilor din casa .Are consum in gol 50 mA.Pentru prize urmeaza unul cu 10 trafo ATX si cu un modul de sinus pur in puntea H ,sper sa mearga la peste 2000w Stiu asta, am si eu unul de vreo 500-600W(teoretic), dar pe care nu l-am testat decat pana pe la 150, pentru ca am ramas fara punte H (am ars vreo 4-5 IRF840 si un set de IR2110). si de nervi l-am aruncat intr-o cutie si de atunci strange praf. Link spre comentariu
nel65 Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Da ,IRFP450 e mai fortos,dar pana la urma o sa optez pentru IRFP460 ,sau chiar 360 ,chiar daca are tensiunea de doar 400V.Ma mai gandesc Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Da, e tensiunea mare si d-asta si inductia e si ea mare!Tolele accepta inductii mult mai mari ca feritele, d-aia se poate realiza usor o bobina (care sa meraga bine aici) pe tolePt ferita, vedeti aici cam ce bobine se folosesc: viewtopic.php?p=1258159#p1258159Si cam trebuie racite fortat. Incalzirea lor nu depinde de sarcina (se incalzesc destul si in gol), ceea ce demonstreaza ipoteza inductiei mariSi inca o chestie: in UPSurile care nu sunt dubla-conversie, nu exista filtrare pe partea de tensiune inalta.E doar puntea, o bobina de filtrare, apoi puntea H (si un mic cond in paralel cu iesirea) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum