maciu1 Postat August 18, 2009 Partajează Postat August 18, 2009 Salut!Am gasit pe net o schema pt un turometru cu leduri si vreau sa va cer ajutorul in privinta ei. Cunostiintele mele in domeniul electronicii sint limitate, adica stiu sa deosebesc un tranzistor de un condensator, pot sa fac un montaj daca am toata schema, dar nu stiu sa "intervin" asupra unei scheme.Daca am citit bine schema, se folosesc 20 leduri puse in serie, adica se aprind toate unul dupa altul.Acum, incep cu intrebarile :1) se poate folosi schema aceasta la un motor pe benzina,Euro3, si sa "trag" semnal de turatie de la calculatorul motorului? motorul e prevazut cu 4 bobine de inductie dar sint grupate intr-un bloc compact, scufundate intr-un fel de rasina si nu am acces la ele.2) ma poate ajuta cineva sa modifice schema, a.i. in loc de 20 leduri puse in serie, sa fie tot 20 dar puse 10 cate 10 in paralel. ( ca la vu-metre). daca e prea greu, atunci renunt la al 2-lea LM3914 impreuna cu ledurile aferente, si mai fac un montaj...3) am bagat de seama ca neamtzul a prevazut-o cu functia de "automatic dimmer". unde trebuie legat conectorul "STANDLICHT +12V" ? plusul de la faza scurta?4) daca are cineva o schema de turometru cu 10+10 leduri puse in paralel, mai simpla decat cea aratata de mine, il rog sa o posteze aici. :)Multumesc pt intelegere si astept raspunsurile voastre. Link spre comentariu
Laci Postat August 18, 2009 Partajează Postat August 18, 2009 Eu cred ca se leaga direct la baterie, cand alternatorul merge ai o componente AC pe cel DC, si prin convertorul frecventa-tensiune LM2907 sunt comandate cele 20 de leduri.La vu-metre audio ai 2 siruri pentru ca ai semnal stereo, aici ai 20 de leduri ca sa ai o rezolutie mai mare, daca vrei sa mearga cele 2 siruri in paralel, foloseste numai 1 LM3914 si legi cate 2 leduri in paralel, rezistenta de 680R il scazi la jumatate, probabil va trebui sa faci ceva reglari dupa asta.standlichtul cred ca vine legat la alimentarea de backlight al bordului, dar poti sa legi si la contact, cand ai legat la 12V ledurile sunt aprinse, altfel nu. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 20, 2009 Partajează Postat August 20, 2009 standlicht=pozitiisemnalul e luat de pe bobina de inductie. cum tu ai mai multe,sumezi semnalele de la bobine prin cate o dioda Link spre comentariu
Felis Postat August 28, 2009 Partajează Postat August 28, 2009 cum tu ai mai multe,sumezi semnalele de la bobine prin cate o diodaGresit dupa cum zici tu numarul de impulsuri integrate de catre convertor ar arata o turatie dependenta de numarul de pistoane nu de numarul de rotatii ale arborelui motor . cel mai usor poate prelua semnalul de turatie de la alternator (cum o fac in general dieselurile) Link spre comentariu
Dr.L Postat August 29, 2009 Partajează Postat August 29, 2009 eu stiu ca unele turometre comerciale au comutatoare ca sa functioneze corect cu semnal de la numere diferite de cilindriimajoritatea fiind pe 4,banuiesc ca si schema asta e proiectata pt 4 cilindrii,asa ca are nevoie de toate impulsurile,nu doar de semnal de la 1 cilindrudesigur,schema se poate modifica sa lucreze corect cu semnal de la 1 singura bobina,eventual si de la alternator(desi mie mi se pare greoi asta)ps: bine ai revenit Link spre comentariu
miron1947 Postat August 29, 2009 Partajează Postat August 29, 2009 puse 10 cate 10 in paralelPuteti folosi un singur integrat si in loc de un led pe ramura,inseriati 2.functia de "automatic dimmer"Scade stralucirea(curentul) cand sunt luminile aprinse,deci la iluminare slaba in habitaclu. Link spre comentariu
electronunervos Postat Septembrie 6, 2009 Partajează Postat Septembrie 6, 2009 am eu un turometru vechiut de la adelaida cu o bara de leduri, nefolosit. un pret modic. vb pe pm...... Link spre comentariu
Felis Postat Septembrie 10, 2009 Partajează Postat Septembrie 10, 2009 eu stiu ca unele turometre comerciale au comutatoare ca sa functioneze corect cu semnal de la numere diferite de cilindriimajoritatea fiind pe 4,banuiesc ca si schema asta e proiectata pt 4 cilindrii,asa ca are nevoie de toate impulsurile,nu doar de semnal de la 1 cilindrudesigur,schema se poate modifica sa lucreze corect cu semnal de la 1 singura bobina,eventual si de la alternator(desi mie mi se pare greoi asta)ps: bine ai revenit Tin sa zic ca gresesti (la turometru chiar nu conteaza numarul de cilindri.Acelasi turometru este si pe motorul in 4 cilindri si la cel V8 conteaza doar tipul de motorizare diesel sau benzina) pot satzi fac demonstratie cu N tipuri de autovehicole se ia semnal pentru turometru la benzinare dupa o iesire din blocul de aprindere sau din ECM la cele moderne si la diesel se ia dupa alternator la cele vechi se prelua de pe pinul 15 al BI sunt 2 tipuri de turometre in speta cele cu celula de integrare si cele cu bloc numarator (mai usor de modificat sunt cele cu celula de integrare pentru ca modifici raportul C..R la cele cu numarator e mai complicat daca nu sunt deja construite cu un divizor programabil(asemanator cu CD 2059) sunt cateva turometre care au inclus asa ceva in ele . Cele comerciale pentru pus ulterior au intradevar comutatoare pentru adaptarea semnalului in functie de locul de unde se preia(alternator la diesel. si bobina de inductie la benzinare sau captor inductiv de pe fisa centrala a delcoului.PS.Mersi pentru primire Link spre comentariu
johans Postat Septembrie 13, 2009 Partajează Postat Septembrie 13, 2009 Salut,Am un fiat panda/2008 cu motor de 4 cilindri 1108cc/54cp si vreau sa montez un turometru ,dar am inteles ca nu ma pot conecta cu turometru direct pe una din bobine(avand doua) ,fiind cu ECU. As dori o schema de turometru cu captor inductiv de pe fisa bobinei .Va multumesc. Link spre comentariu
Vizitator marianmihai1 Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 sal a mai pus cine va la un golf 3 in locul ceasului turometru?ce fel?si cum se incadreaza in bord? Link spre comentariu
Vizitator robbinho Postat Aprilie 27, 2011 Partajează Postat Aprilie 27, 2011 sal a mai pus cine va la un golf 3 in locul ceasului turometru?ce fel?si cum se incadreaza in bord?da un turometru din asta cu leduri pentru o dacie 1310 pe carburatie se poate face? si cam cat costa? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum