Vizitator amaru Postat August 17, 2009 Partajează Postat August 17, 2009 Salut..sunt incepator in ale electronicii si am nevoie de putin ajutor. vreau sa-mi fac un motor electromagnetic si nu prea stiu niste lucruri. in filmulet + si - sunt in aceeasi parte dar eu le voi pune in parti opuse. Nu stiu cat de groasa sa fie lita. in filmulet scrie 500 de bucle la 6v si 3 holzsuruburi. nu se vede daca are vreo rezistenta sau altceva. filmuletul: PS:nu am postat la incepatori ca imi dadea o eroare Link spre comentariu
vio2007 Postat August 18, 2009 Partajează Postat August 18, 2009 Este un motor de curent continuu cu rotor bobinat si stator din magneti permanenti ,ca principiu de functionare identic cu al motoarelor chinezesti de jucarii.Rotorul are trei piese polare (holsuruburi) in tub de pvc.Sarma de bobinaj nu este lita cum spui (lita nu este izolata) ci este sarma de CuEm = cupru emailat .Cauta de 0.1...0,2 mm ,bobineaza un nr de spire egal pe fiecare holsurub ,sa fie centrate bine (120grade).Nu bobina direct pe holsurub ci pune un strat izolator -banda izoler sau scotch .Magnetii statorului sunt cam departe de rotor ,trebuie mai aproape.Un pic mai complicat este colectorul cu periile ,atasez si un desen in paint care sper sa te lamureasca.Pe fiecare lamela colectoare se conecteaza impreuna , se lipesc cu fludor inceputul bobinei din dreapta imaginii cu sfarsitul bobinei din stanga ,pe culori verde cu rosu. Link spre comentariu