sebi_c Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Daca e vorba de o Dacie veche, poate! La masinile mai noi se stie ca importanta calitatii tensiunii de alimentare este destul de mare.Dar chiar si in conditii mai proaste, amintesc ca rusii au facut statii alimentate la reteaua de bord de 26V (doua baterii in serie). De fapt 26V era media dintre 24 si 28V, variatia tensiunii pe acumulatoare. De ex. R112, are cate 2 GU50 cu filamentele in serie conectate direct la reteaua de bord. Toata statia, cu exceptia a 4 6H6S, are numai 12J1L. Pentru exemplificare pun o poza cu filamentele de la sinteza de frecventa. Filamentele sunt aranjate sa respecte curentul prin tuburi. Mai sunt utilizate si ceva filtre PI, acolo unde e cazul, mai ales la etajele sensibile la zgomot.Nu am auzit vreodata sa se fi defectat filamentele, sau ca o statie sa sufere de pe urma acestui tip de alimentare.Am amintit si sustinut o idee aplicata pe scara mare, asta nu inseamna ca o impun cuiva.PS. As avea o observatie de facut. De ce nu mai sunt permise rezolutii de 1024x768 si se limiteaza la 800x600? Am inteles ca o limita privind marimea fisierelor e folositoare. Dar limitarea rezolutiei la scheme duce la pierdere de informatie. Paradoxal, am vazut imagini chiar de rezolutie mai mare pe forum, fara o prea mare relevanta. Link spre comentariu
wwilly Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Cu motorul pornit ai U=14,3-14,5V Inseriind doua filamente de la 6p3s-e vei avea 7,2V pt un filament.Foaia de catalog admite max 6,6V la 6p3s-e si max 7V la 6p3s. Stiu ca diferenta nu e mare, dar eu zic ca viata filamentului este dramatic scurtata.La alimentarea amintita mai sus de la 26V, variatia de aprox 2v nu reprezinta procentual o abatere asa de mare decat la alimentarea de la 14,x... V. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Cu motorul pornit ai U=14,3-14,5V Inseriind doua filamente de la 6p3s-e vei avea 7,2V pt un filament.Foaia de catalog admite max 6,6V la 6p3s-e si max 7V la 6p3s. Stiu ca diferenta nu e mare, dar eu zic ca viata filamentului este dramatic scurtata....Poti dispune cite o dioda , doua(dupa caz) in conductie de curent ceva mai mare si Si , O dioda 0,5_0,7v doua 1_1,4v , cind motorul e oprit(12v) pot fi suntate(suntata)de platina unui releu(intrerupator,etc),...apropo nu filamentul se uzeaza(sau ma rog mai putin semnificativ)se uzeaza excesiv catodul lampi datorita faptului ca temperatura sa creste cu aproximativ 300 grade celsius(rezultind un proces de oxidare mult mai rapid datorat dif. de temp.) la o o la diferenta de 1v pe filament in cazul 6,3v nominal. Link spre comentariu
blue Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Asa este ! Totusi acest lucru se rezolva cu solutia stabilizator low drop asociat eventual cu o comutare directa pe baterie cind U<12,6v Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Asa este ! Totusi acest lucru se rezolva cu solutia stabilizator low drop asociat eventual cu o comutare directa pe baterie cind U<12,6vBlue are dreptate,...dar solutia descrisa de mine complica foarte putin lucrurile(poate fi socotita un stabilizator low drop in doua trepte , comanda treptelor putind fi luata din releul existent de aprindere etc.) ,...deasemeni daca dorim complicatii si mai mici nu avem nevoie (putem exclude si convertorul DC-DC)avind in vedere ca alternatorul masini furnizeaza tensiune alternativa trifazata(stabilizata prin excitatia variabila din rotor data de regulatorul electronic al alternatorului) ,pt a obtine tensiunea inalta nu avem nevoie decit de un traf trifazic de dim. mici si o punte trifazica simpla(sase diode) bineinteles ca in aceasta situatie avem inconvenientul lipsei de tensiune anodica atunci cind motorul este oprit ,oricum amplificatorul cu tub este puternic energofag. Link spre comentariu
blue Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Solutia ta este logica, oare foloste ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Cel putin din pct. de vedere -alimentare filamente , poate folosi cu succes depinde de interpretarea fiecaruia.Se constitue intro usoara ameliorare a solutiei propusa(descrisa)de sebi_c ,o solutie precisa, simpla, sigura,... Link spre comentariu
sebi_c Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Am uitat sa spun ca statia R112 era montata pe tancul T34! Poate milioane de bucati produse! Rusii habar nu aveau de "low droop" pe vremea aia si produceau in continuare. Aceeasi rezolvare si la R123 si mai stiu eu ce scule cu lampi mai aveau. Probabil si cei din Wermacht s-au gandit ca LS50 cu 12.6V la filament merge bine pe tancuri sau alte vehicole care aveau 12V sau 24V la bord. Nu cred ca e intamplatoare tensiunea de filament de 6.3V si 12.6V.Singura problema era tensiunea anodica care era produsa cu convertizoare, motor-generator. Am vazut unu' de 3000V de la statia RAF KV5. Colector cu lamele dese de cativa mm.PS. Se poate pune in serie cu filamentele a doua 6P3S inseriate o rezistenta de 0.5Ohm. La 12V se pierd 0.45V si tensiunea este de circa 11.55V, impartit la 2 rezulta 5.77V, deci peste 5.7, tensiunea minima de filament. La 14.5V vor fi sub 14V, cunoscand ca o data cu cresterea tensiunii creste si curentul si deci si tensiunea ce cade pe rezistor. Puterea pierduta astfel e de circa 0.4..0.5W, ceea ce e nesemnificativ din acumulator. Astfel se pot crea dubleti de aceelasi curent de filament in serie (de ex., doua de 0.3A, vor avea o rezistenta in serie de 0.45V/0.3A=1.5Ohm). Link spre comentariu
RockDok Postat Septembrie 27, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Sint flatat de atentia pe care o acordati in a-mi propune variante de alimentare a filamentelor din acumulator. Din cite stiu eu tensiunea de la acumulator variaza in mod normal intre 12 si 14,7V in cazuri de avarie poate ajunge si peste 18V de asemenea in functie de starea acumulatorului poate scade si sub 6V. Dar nu cazurile de avarie sint interesante fiindca atunci HI-FI-ul este ultima dintre preocuparile fericitului sofer. Cum lucrurile simple sint de multe ori OK am am preluat schema de "Slow Turn ON" a stabilizatorului LM350 am echilibrat consumul si am atasat schema. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 S-a facut pentru tancuri statia respectiva dar GU50 e special proiectat sa reziste si nu conta viata lampii in timp ( ani ) pentru ca iti dai seama ca erau revizii probabil destul de dese si se schimbau .In ziua de azi cand construim atatea stabilizatoare si minuni pentru tuburi alimentam filamentul cum se nimereste ? Link spre comentariu
RockDok Postat Septembrie 27, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Scuze pentru grosolana greseala din schema, am uitat sa figurez D1 si D2, atasez schema corecta. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Ai putea totusi sa incerci cu niste stabilizatoare in comutatie , LM2576 are 3A maxim , e ajustabil si are cateva piese si o bobina ce o poti confectiona foarte usor sau o gasesti de cumparat . Integratul se gaseste usor si nu e scump . Link spre comentariu
RockDok Postat Septembrie 28, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 28, 2009 Pina imi vine transportul de LM2576T-ADJ si LM350 (am comandat din ambele sa fie...) ma voi distra cu LM317 din care am o gramada si tot in schema de "slow turn on". Nu prea inteleg care ar fi diferenta in bine in cazul in care folosesc LM2576. Trebuie sa recunosc de asemenea ca admir rabdarea si intelegerea celor care mi-au prezis ca tot la SMPS voi ajunge si nu m-au dat cu capul de pereti de la inceput. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 28, 2009 Partajează Postat Septembrie 28, 2009 Avantajul ar fi in primul rand disipatia mica , cred ca ar conta la masina . Link spre comentariu
blue Postat Septembrie 28, 2009 Partajează Postat Septembrie 28, 2009 Din pacate se pierd cam 30w pe stabilizatoare, este cam mult, cred ca o solutie ar fi filamentele totusi grupate in serie, eventual un stabilizator paralel de 6,3 v pe fiecare sectiune astfel ramine nesolutionata doar situatia cind U<12v , un comparator de tensiune poate opri alimentarea amplificatorului in aceasta situatie ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum