RockDok Postat Septembrie 5, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 5, 2009 Am corectat o mica greseala in schema si am o intrebare: este OK valoarea de 820k a R7 deoarece in datele de catalog pentru 6n1p (si 6n2p) este indicata o valoare maxima de 500k pe grila? Schema de la care am pornit este in pagina: [http] Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 5, 2009 Partajează Postat Septembrie 5, 2009 Pentru 6n1p valoarea maxima din catalog e 1M , deci e ok .Pentru 6n2p e un datasheet in care scrie maxim 0,5M , dar in altele e dat maxim si 2M .Ambele merg bine cu 1M .Schemele din link sunt aproximative , in nici un caz nu merg amandoua bine cu aceleasi valori , de exemplu rezistenta de catod de negativare pentru 6n1p trebuie sa fie pe la 1K si chiar mai mica pentru un curent de cativa miliamperi . 1mA ce e dat acolo e cam putin . Mai ales in cazul asta cand trebuie sa duca sarcini mici de 100K ( rezistentele de grila ale finalelor ) . Link spre comentariu
RockDok Postat Septembrie 5, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 5, 2009 Am uitat sa spun ca cele 6n1p si 6n2p pe care le am sint eb si sigur am citit ca 6n1p-eb are 500k maxim pe grila iar 6n2p-eb are 1M maxim pe grila. Voi aduce R7 la 510k si R10 la 1,5k si o sa vad pe unde vor fi punctele de functionare. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 5, 2009 Partajează Postat Septembrie 5, 2009 Oricum functioneaza cu 1M , ca sunt -ev sau nu . Probat practic de mine ... Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Septembrie 5, 2009 Partajează Postat Septembrie 5, 2009 Din cate am vazut prin foile de catalog ale anumitor tuburi, se recomanda ca rezistenta de grila sa scada fata de valoarea max recomandata pe masura ce tubul trebuie sa disipeze o putere mai mare. Deci depinde de regimul de functionare ales pt tub. Daca functioneaza departe de parametrii maximali probabil merge bine cu Rg max. recomandat. Link spre comentariu
RockDok Postat Septembrie 21, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 21, 2009 Pentru cei interesati de obtinerea Ua din 12V am deschis la sectiunea: Prima pagin? ? Power ? Alimentatoare topicul "Convertizor SPWM(Sinusoidal Pulse Width Modulation) 12V-220V". Nu sint sigur ca voi folosi aceasta metoda de alimentare, deocamdata vreau sa vad daca pot convinge montajul sa mearga asa cum vreau eu. Link spre comentariu
RockDok Postat Septembrie 22, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 22, 2009 Domnilor, in fata evidentei nu-ti ramine decit sa te inclini! SPWM este excelent la comandat motoare la altceva este o aiureala. Trebuie sa aplic varianta SMPS si asa cum am descris undeva mai sus am luat un inverter auto 12VDC->220VAC si l-am testat.Am eliminat etajul de refacere a 220VAC si am obtinut o frumoasa tensiune de 250VDC. Driverul este TL454. Simplu, elegant si indecent de mic. Voi trece tot montajul pe "curat" si consider rezolvata obtinerea tensiunii anodice. Link spre comentariu
RockDok Postat Septembrie 23, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 23, 2009 Inca nu am curaj sa-l alimentez, astept pina miine. Daca observati ceva ciudatenie nu ezitati sa-mi atrageti atentia. Nu am nici cea mai mica idee despre cum este bobinat traf-ul, acesta este preluat din invertorul cumparat. Link spre comentariu
RockDok Postat Septembrie 24, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 24, 2009 Ciudatenia asta chiar merge! Am modificat un pic schema in sensul sa pot regla tensiunea de iesire (max 250V min sub 200V) si am ramas la 240V. Radiatorul se incalzeste un pic drept care am sa-l maresc. Mai departe ma voi ocupa de cum sa obtin 6.3V pentru filamente prin stabilizare direct din tensiunea data de acumulator. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Septembrie 25, 2009 Partajează Postat Septembrie 25, 2009 Nu merge un singur stabilizator de 6.3 si toate filamentele in paralel deoarece consumul e foarte mare in momentul conectarii tensiunii (filamentele fiind reci). E aproape un scurt-circuit. Sa-ti dau un exemplu: la un singur tub EL34 care in mod normal consuma 1.5A cu filamentul rosu, in momentul conectarii tensiunii acul ampermetrului a plecat de la 6A! Solutia ar fi fiecare filament cu stabilizatorul sau simplu (rezistenta-zener-tranzistor). Link spre comentariu
blue Postat Septembrie 26, 2009 Partajează Postat Septembrie 26, 2009 Cea mai economica solutie pt alimentarea in c.c. a filamentelor este redresare cu diode Schoty urmata de stabilizare cu CI de tip drop low, astfel se poate economisi cam 20-30% din energie si o disipare termica proportionala. Pornirea temporizata este foarte importanta, pe linga prelungirea vietii tuburilor, aproape toate componentele din lantul redresare- stabilizare sint mai protejate ! Link spre comentariu
sebi_c Postat Septembrie 26, 2009 Partajează Postat Septembrie 26, 2009 Cea mai ieftina solutie e folosirea lor in c.a.! Daca ai stabilizat toate tensiunile, garantez ca nu mai ai brum deloc. Dar daca trebuie sa alimentezi filamentele de la o sursa in comutatie, poti sa le pui un termistor de 10 Ohm in serie. Dupa ce se incalzeste termistorul, rezistenta lui scade sub 0.5 Ohm. La 5A, R=0.18 iar la 3.75A este 0.26. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 26, 2009 Partajează Postat Septembrie 26, 2009 El vrea sa alimenteze din bateria masinii filamentele domnilor , topicul e "Amplificator Auto cu 6P3C-E" . Daca pentru anodica se foloseste un convertor ridicator din 12V , pentru filamente se foloseste unul coborator . S-ar putea face simplu cu un integrat specializat LM2575 de exemplu , in mod normal duce 1A dar se poate "pacali" sa piloteze unul sau mai multi mosfeti. Sau se cauta un integrat de mai multi amperi , de 3A nu cred ca e destul , poate de 5A . Link spre comentariu
sebi_c Postat Septembrie 26, 2009 Partajează Postat Septembrie 26, 2009 Era vorba de limitarea curentului la pornire. In rest se pot pune 2 filamente de acelasi curent in serie (de ex. 2x6P3S). In rest poat folosi ECC83, '82, '81 direct la 12V sau alte combinatii... Se practica si la sculele militare. Este neesential ca tensiunea emai mica cu 0.3V. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 26, 2009 Partajează Postat Septembrie 26, 2009 Pai bateria de masina cum se stie nu are chiar 12V , asa simplificam noi , are vreo 14V si ceva cand e bine incarcata , si ajunge binisor sub 12V cand se descarca ( poate nu asculti totdeauna cu motorul pornit ) , oricum ideea e ca variaza . Daca se strica ceva pe la incarcare poate fi si mai mare tensiunea ... Nu merge sa folosesti direct filamentele la baterie . In plus cine stie ce mizerii de la motor sau incarcare iti ajung in filamente fara un stabilizator ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum