Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator Auto cu 6P3C-E


RockDok

Postări Recomandate

Pina la urma cred ca voi opta la alimentarea direct din acumulator iar Ua cu SMPS, pur si simplu se elimina Uf de pe Tr1. La schema postata anterior (alimentare direct din acumulator) nu este vorba despre IRF840 ci IRF540 sau mai bine un IGBT caz in care se poate profita de caderea de tensiune CE, un pic peste un volt, in conductie. Asta inseamna ca ajung pe filamente, cu motorul pornit, cam 13V ceea ce este absolut OK. SMPS-ul de pe Ua va fi echivalentul unui trafo "chior" vreau doar sa vad in ce limite se va modifica Ua pentru 12-14.7V alimentare ca sa trec la varianta finala.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 260
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • RockDok

    124

  • sebi_c

    24

  • Depanatoru

    23

  • +_Florin_+

    13

Top autori în acest subiect

Pina la urma cred ca voi opta la alimentarea direct din acumulator iar Ua cu SMPS, pur si simplu se elimina Uf de pe Tr1. La schema postata anterior (alimentare direct din acumulator) nu este vorba despre IRF840 ci IRF540 sau mai bine un IGBT caz in care se poate profita de caderea de tensiune CE, un pic peste un volt, in conductie. Asta inseamna ca ajung pe filamente, cu motorul pornit, cam 13V ceea ce este absolut OK. SMPS-ul de pe Ua va fi echivalentul unui trafo "chior" vreau doar sa vad in ce limite se va modifica Ua pentru 12-14.7V alimentare ca sa trec la varianta finala.

In general amplificatoarele(suplimentare) pe masini merg peste 99% din timp cu motorul pornit motivele sunt lesne de inteles.......oricum e bine ca vei concentra toata energia smps-ului pe HT ,mi se pare cea mai corecta solutie si va mai simplifica un pic si constructia ....
Link spre comentariu

Lucrurile se simplifica mult cu Uf din acumulator. Consumul pe Ua fiind in jur de 120W nu se justifica un PP pentru SMPS, un flyback ar trebui sa zburde. Urmeaza cablajul si toate celelalte.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Uitati de flyback, cistigatorul este PP. T3 nu se incalzeste, un simplu radiator de citiva cmp ar fi fost suficient. Dupa vre-o ora Tr1 cam 50 de grade, 40 T1, T2 (fara radiatorul mare) si puntea (D2-D5). Reglajul fin al Ua (prin ajustarea numarului de spire) se face dupa pornirea amplif-ului. Nu pot sa zic decit ca am curajul sa-l pun in masina (SMPS-ul) fara sa stau sa-mi bat capul daca ia sau nu foc. Urmeaza cablajul pentru amplif. Si o intrebare pentru "gabriele", cam ce inseamna "...o sursa de HT teapana..." ma gindesc la specificatii de genul curent, tensiune, stabilzare. Poate coincide cu ce am de gind sa fac pentru GU-uri.

Link spre comentariu

Schema amplificatorului un pic revizuita precum si cablajul. L-am schitat pentru UL fiindca-i mai usor sa-i treci finalii pentoda (sau daca n-ai ce face trioda), de asemenea si trafo out este cu priza UL. Ma gindesc la un inversor de polaritate pentru filamente care, prin intermediul unui releu bistabil, la fiecare oprire a amplif-ului (implica un condensator care sa acumuleze destula energie pentru comanda bistabilului), sa inverseze polaritatea pe bara de Uf. Am auzit lucruri urite despre filamente alimentate in curent continuu. Cica la (+) s-ar forma tungstat de aluminiu din wolframul (tungstenul) filamentului si ceramica ce inconjoara acest filament.

Link spre comentariu

Intial mi-am spus sa duc filamentele cu fire torsadate pe o placa de legaturi dar cum nu am alimentarea acestora in alternativ si combinat cu oroarea mea de a avea mai multe cabluri decit este strict necesar am redesenat cablajul astfel incit sa includa alimentarea filamentelor. Am renuntat si la sigurantele din anozi, protectia electronica este suficient de sigura si incomparabil mai rapida.

Link spre comentariu

Urmeaza partea cea mai grea din toata constructia, carcasa. Totusi inainte de asta voi porni amplif-ul, sint curios cum si mai ales daca spune ceva. Cred ca voi cumpara din talcioc o uriciune de amplif auto pe siliciu pentru legaturile cu exteriorul.

Link spre comentariu

Urmeaza partea cea mai grea din toata constructia, carcasa. Totusi inainte de asta voi porni amplif-ul, sint curios cum si mai ales daca spune ceva. Cred ca voi cumpara din talcioc o uriciune de amplif auto pe siliciu pentru legaturile cu exteriorul.

foarte frumos!!!pacat ca asa ceva sa fie montat intr-o masina cum faci sa nu zboare lampile din soclu cand dai cu masina prin gropi ???
Link spre comentariu

În bucla de reacţie negativă apare o corecţie de ton pentru joase R6-R7-C3(câştig mărit în spectrul frecventelor joase...) ,o motivaţie vă rog ?

Motivatia este extrem de simpla, neatentia. C3 ar trebui sa fie intre 1 si 3.3 nano, voi corecta si in schema (.0033). Nu am decit sa va multumesc, cred ca as fi fost foarte dezamagit la o prima auditie.

pacat ca asa ceva sa fie montat intr-o masina cum faci sa nu zboare lampile din soclu cand dai cu masina prin gropi ???

Ei, nu-i chiar asa mare pacatul mai ales cind iti gidila in mod placut urechile. Cit despre cazutul din socluri m-am gindit la niste caciulite din teflon si niste arcuri care sa le fixeze la locul lor, ceva de genul unui telescop care sa apese pe tub.
Link spre comentariu

Foarte faina realizarea,se vede ca puneti multa pasiune in tot ceea ce faceti,felicitari!

O intrebare doar; cum lucreaza defazorul dv.,eu nu-l inteleg,sau poate este o greseala in desen !?

Eu mi-am permis sa fac schema in LTC sa o simulez si nu prea functioneaza cu defazorul in acea configuratie,sau poate gresesc eu.

- Si ar mai fi ceva; Pda pentru finale este aleasa cam mare,Pda=18.3W(!!!!)

- sensibilitatea la intrare este foarte mare,iar NFB nu este prea eficienta.

Imi cer scuze pentru interventie,daca nu este OK,rog sa se stearga.

 

 

 

Posted Image

Link spre comentariu

Defazarea o face a doua trioda din V1 [u2] (catodina) iar V2 [u3, U4] este un simplu amplificator diferential. Am preluat defazorul de la "Wavebourn Pyramid Amplifier". Oricum mai am de lucru la valorile pieselor, PSF-uri, etc. Multumesc pentru faptul ca va consumati din timp ca sa verificati functionalitatea montajului.

Link spre comentariu

Defazorul pare a fi catodina combinata cu un diferential.... O fi facut omu (adica rusu) economie la un condensator pe ramura din catodul celei de-a doua triode. Oare acel condensator din anod nu mai adauga o mica diferenta de faza semnalului ce-l parcurge? Dubioasa combinatie.Sau ar mai fi o varianta, ii ramanea o trioda libera, care a pus-o pe post de catodina.Eu vedeam un etaj de intrare cu prima trioda amplificatoare de tensiune, cea de-a doua era sursa de curent constant pentru diferential si iesea un etaj de intrare decent, cu precizarea ca la intrare putea fi o lampa care suporta un curent mai maricel, de ex ecc81 sau altele.

Link spre comentariu

Da asa e, functioneaza, doar ca e mai atipica solutia...

Ce potenţial am pe grile V2-6n1p(2,7) în această situaţie http://postimage.org/image/40es1ijij/ ? sunt în AER în CC...,trebuia şuntat/ştrapat/eliminat C4 dacă se dorea o modificare ,caz în care catodina devenea repetor-inversor...

Si ce rol mai avea acel repetor? Se putea cupla galvanic cu primul etaj.

De asta vorbeam mai sus http://www.angelfire.com/electronic/fun ... ir-6-B.gif mi se pare mai cinstit.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări