Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator Auto cu 6P3C-E


RockDok

Postări Recomandate

  • 2 ani mai târziu...
  • Răspunsuri 260
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • RockDok

    124

  • sebi_c

    24

  • Depanatoru

    23

  • +_Florin_+

    13

Top autori în acest subiect

A venit timpul sa ma ocup serios si de amplificatorul pentru masina drept care am incropit schema atasata.

PP...clasa A(AB) ..wati putini pt masina zic si eu......randament scazut!!
Link spre comentariu

Posibil dar am traf-urile gata facute de vreo doi ani, o frumusete de radiator pentru SMPS, lampile EB rezistind la multi G. Ar fi pacat sa nu le pun una pe alta intr-un cadru din cornier de alama sudat si imbracat in tabla perforata pentru aerisire. Un 2x20W tot cred ca scot. Pentru varianta de sute de wati voi folosi ceva in ideea 4CX250B. Dupa ampliful auto urmeaza insa GU81M.

Link spre comentariu

Schema anterioara este un cosmar din punct de vedere al cablajului asa ca am mai simplificat, in sensul ca m-am apropiat mai mult de sursa de inspiratie si anume Wavebourn Pyramid Amplifier.

Link spre comentariu

Cablaj, cutia + radiator SMPS supradimensionat precum si o eventuala aranjare in carcasa cu specificatia ca lampile vor fi la orizontala si cablajul catre trafo iesire. Voi atasa schema SMPS "as built" si trafo dupa ce-l pornesc. Chiar in fata va mai veni un cablaj cu mufele audio (eu zic BNC), legaturi catre difuzoare (FL, FR, RL, RR), alimentare si comanda de pornire. Aceasta comanda va trebui sa fie valida doar in cazul in care motorul este pornit altcumva la un 15-20A acumulatorul nu cred ca va tine mai mult de vre-o de ora. Evident se poate instala inca un acumulator tampon care, atunci cind nu merge motorul, sa fie izolat de circuitul de 12V al masinii. Un 50 Ah cred ca ar fi destul.

Link spre comentariu

Schema "as built", trafo, fata cablata, plantata si ecranata. A trebuit sa modific traseele in jurul Rl1, pinii acestuia nu erau deloc asa cum imi inchipuiam eu. Am vrut sa renunt la zennerul de 15V dar parca tot mai bine cu el. Culmea ironiei, trebuie sa-mi incropesc un alimentator de 12V care sa dea cel putin 15A, noroc cu niste toroidale aflate-n a mea posedare.

Link spre comentariu

Complimente....!!!!!!!Pt alimentare poti face o sursa coboritoare 220/12v -15A sau modificata una de computer :rade: eu folosesc un acumulator (tampon) de 90A/12V cind repar ampuri de masina care cer peste 15-40A !!!

Link spre comentariu

Multumesc dar nu prea sint multumit de prestatia sursei. A trebuit sa modific primarul de la 2x7 spire la 2x6 spire. Sarcina pe Uf: 4buc. 6P3C-E + 2buc. 6N1P + 2buc. 6N2P, sarcina pe Ua: 2 becuri serie de 60W, 200mA. La 11.4V alimentare am 5.6V pe Uf si 370V pe Ua (trebuie lucrat la nr. de spire). Fara sarcina pe Ua, Uf urca peste 7.5V, absolut nesatisfacator. Voi mai face niste experiente cu un acumulator ce trebuie sa apara in curind. Un acord fin a tensiunilor ar putea fi facut doar la finalizarea montajului amplificatorului. Am ajuns la concluzia ca SMPS fara reglajul tensiunii la iesire este OK doar pentru Ua. Piticii mei nu ma lasa sa accept Uf decit intre 6.2V si 6.4V.

Link spre comentariu

Personal mi se pare o complicatie inutila alimentarea filamentelor di sursa cind ai 12v...(sunt multe variabile care pot destabiliza sistemul ).permanent si in CC mult mai usor de controlat!!!!!!!tot ce s-a facut in domeniu auto pe tuburi a avut alimentarea filamentelor in CC12-14v,desigur admir mult perseverenta dumneavoastra,cum am mai spus si cu alte ocazii ,o sursa de HT teapana m-ar arunca si pe mine.n joc dar asa prefer sa urmaresc din "umbra" evolutia proiectului dumneavoastra.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări