Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator Auto cu 6P3C-E


RockDok

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 260
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • RockDok

    124

  • sebi_c

    24

  • Depanatoru

    23

  • +_Florin_+

    13

Top autori în acest subiect

Nu stau sa analizez problema, dar s-ar putea sa ai iar probleme. Driverele astea cu high side merg bine la DC-link de valoare mare. Cu 12V astia o sa ai probleme, pentru ca bootstrap-ul ridica tensiunea de alimentare prin comutatia celui low side. Tie iti trebuie semnalul de atac la MOS de sus intre gate-ul si sursa lui. Ori, asta nu prea se vede. Fa un driving direct cu ceva driver cu discrete. Problemele tale vin de la: DC-link=12V, tensiune de atac pe MOS-uri=10..12V, tensiune VDS la fel sau mai mica decat comanda(comutatie ciudata, cade mult pe MOS). Eu as face un forward cu un singur tranzistor, pentru cei 100W cat vrei tu. Un singur MOS comandat direct din controllerul de PWM. As pune un controller UC3843, bun si f. ieftin.

Link spre comentariu

Prima data vreau sa spun ca am facut o greseala grosolana la desenarea tranzistorilor, atasez schema corecta.HO are o excursie de tensiune intre 0V cind T1 sau T3 conduc si 12V cind T1 sau T3 sint blocati. LO are de asemenea excursia de tensiune intre 0 si 12V. HO dupa parerea mea deschide foarte bine mos-urile cu canal p (T1,T3). Iarasi va rog sa-mi iertati incapatinarea dar vreau sa fac ceva ce gindesc cu proprii-mi neuroni (macar in parte) si sa nu copiez ceva gata facut de catre altcineva. Daca pe parcursul procesului ajung intr-o fundatura ghinion dar asta cred ca este rolul electronicii privite ca si hobby.Multumesc pentru intelegere si scuze pentru greselile de editare.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Cred ca ma apropii de adevar, deocamdata am renuntat la full-bridge ca sa experimentez un push-pull, am atasat schema si niste poze. Tranzistorii ajung pe la 50 de grade, trafo pe la 70 asta dupa o ora de functionare cu o sarcina de 280mA la 360V. Randamentul pe la 75% (consuma 11.5A la 12V). Prima etapa si anume sa ajung la temperaturi rezonabile cred ca am rezolvat-o. Daca las tensiunea nestabilizata (P1 ajustat pina cind tensiunea nu mai creste) ajung pe la 380V si temperaturile scad usor . De asemenea voi incerca si cu IRF540 RDS ON 0.077 ohmi fata de IRF530 cu RDS ON 0.16 ohmi. Voi incerca din nou un full bridge dar cu un ETD49 si sirma serioasa.

Link spre comentariu

Am bobinat un alt traf tot ETD39/20/13 si am combinat miezurile astfel incit sa nu am intrefier, in primar 7+7 spire cu 6x0.45 iar in secundar in jur de 200 spire cu 0.45, cu o sarcina de 260mA la 320V si un consum de 8.5A la 12V rezulta un randament de 81%. Cu IRF540 radiatoarele sint pe la 40 de grade iar trafo pe la 60 de grade. Cred ca a venit timpul sa ma ocup si de filamente.

Link spre comentariu

Schema de alimentare temporizata a filamentelor atasata ajunge la 6.3V in vreo 20 de secunde. Radiatorul din poza este subdimensionat, poate asigura racirea numai a unui integrat. Plaja de reglaj este intre 6.2V si 6.7V.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Multumesc d-lui "Depanatoru" pentru sugestia de a utiliza LM2576, folosind varianta ADJ se poate obtine usor 6.3V totodata si un "slow turn-on", in schema atasata de vreo 20 de secunde. Caldura disipata este semnificativ mai mica decit la varianta cu LM350. Bobina L1 se poate cumpara, din cite am inteles eu poate avea valori intre 100 si 150 microH si trebuie sa reziste la un curent de minim 2.5A. Am o nelamurire si anume dioda D1 trebuie sa fie neaparat schottky sau se poate inlocui cu orice dioda rapida de minim 3A?

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am profitat de citeva zile libere sa lucrez in continuare la acest proiect. Am ajuns la varianta de schema de mai jos inspirata din atasamentul "AMP6P3SE1.pdf" al lui "misa" in postul "Amplificatorul meu cu 6P3S" al lui "danzup". Valorile rezistentelor sint modificate astfel incit sa ma apropii de datele de catalog ale lampilor folosite. Unele probleme cu trafo iesire dar solutia adoptata dupa ce-i "dau foc" miine. Muzica si distractie cit incape! :101

Link spre comentariu

...dupa ce-i "dau foc" miine...

Cred ca asa o sa se intimple !(cam mici razistentele din catod la lampile finale 220 ohmi 6P3S pt Ub=320V si Ug2=320V,poate pe la 470 ohmi sau 510 ohmi in catod finale sa tina g2=sa nu depaseasca puterea disipata maxim admisa G2 dar si asa cu ?).

Si ar mai fi interesant ca 6P3S-E(tetroda cu fascicol dirijat) a devenit pentoda ?!(metamorfoza curata ,a stat prea mult pe linga EL34-etc si sa molipsit...).

Un pic de atentie ar mai fi necesar...

Link spre comentariu

Adevarat, copy-paste toceste atentia, scuze! La 220 de ohmi am ajuns de la ideea ca pentru a avea -14V pe G1 la un curent catodic de 70 mA ar trebui o rezistenta de 200 de ohmi. Am zis sa pornesc totusi de la 220 ohmi. Prin modificarea valorii C12 din schema invertor pot realiza un reglaj brut a tensiunii de alimentare am inteles ca in acest caz ar trebui sa fie max 250V + 14V drept care voi ajusta la 260V.

Link spre comentariu

Din pacate transformatoarele de iesire pe care le am la dispozitie nu sint dedicate 6P3C-E ci sint proiectate pentru EL34.Banuiesc faptul ca totusi le pot utiliza pina voi bobina doua traf-uri calculate pentru 6P3C-E.Prima problema este priza pentru grile care este la 42%, am inteles ca pentru 6P3C-E aceata trebuie sa fie la 21%.A doua problema este ca au fost bobinate fara sa se verifice corectitudinea documentatiei originale. P1: ROSU - ROZ - ALB(MARO) 0sp - 713sp - 1250spP2: ALBASTRU - NEGRU - GALBEN 0sp - 527sp - 1250spP3: MOV - VERDE - MARO 0sp - 713sp - 1250spP4: ALB - PORTOCALIU - BLEO 0sp - 527sp - 1250spP3+P4 - SENS INVERS S1: 50sp S2: 50sp - SENS INVERSPentru a nu apare sectiuni cu numar diferit de spire in paralel infasurarile din primar ar fi trebuit sa se opreasca la 1240 spire.Acest inconvenient cred ca se poate elimina prin varianta a doua de conectare ori se renunta la modul ultra liniar si se lasa "in aer" fiecare priza a fiecarei infasurari din primar caz in care se evita si valoarea de UL 42% neadecvata 6P3C-E.

Link spre comentariu

Dca-l montez in masina s-ar putea sa nu mai am nevoie de motor, are putere destula. Am atasat schema cu punctele de functionare precum si schema de legare traf iesire evident prima varianta cea cu P2 paralel cu P3 si P1 cu P4. De asemenea este si o poza cu tot montajul asteptind o cutie, asta va fi incercarea adevarata. Judas Priest intoneaza "rugaciuni" in acest moment intru atingerea scopului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări