Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

turometru aem


gimsys

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gimsys

    3

  • doru3160

    2

  • remus68

    1

Top autori în acest subiect

F.simplu,daca cunosti semnificatia firelor,pe culori....tre sa ai un "+ "si un "- "ca alimentare,presupunand ca se alimenteaza cu 12 V si al treilea fir ia impulsuri de la firul ce vine de la platina la bobina de inductie.Nu cunosc schema turometrului tau,si de asta spun ca in functie de ce circuit de intrare ai,poti sa-l montezi in forma asta,sau ii bagi un circuit de limitare pe intrare(sunt turometre care se cupleaza direct pe bobina si turometre ce iau impulsurile de pe platina cuplata la aprindere electronica,dupa cum la diesel iau impulsuri monoalternanta de pe alternator)Mai poate fi si un al 4-lea fir pt iluminat,ala se leaga pe circuitul de pozitie al masinii.Daca ai fi postat si schema era mai usor de dat un raspuns(schema fiind relativ simpla se poate releva dupa montaj)De regula rosu e pt +,negru e pt -,verde pt intrare,dar e mai bine de verificat cu schema,in caz ca s-a intervenit si s-a schimbat semnificatia culorilor.

Link spre comentariu

Bineinteles ca are importanta cite pistoane are motorul si in citi timpi se desfasoara ciclul motor. Daca e facut de AEM, cel mai probabil e construit pentru motoare cu 4 cilindri in 4 timpi. Nu ai precizat nici cite fire are, nici culorile lor... :28

Link spre comentariu

Nu am vazut si nici auzit de AEM(turometre)pt motoare cu 2,3 sau mai multi cilindri decat 4.As incerca sa alimentez la rosu +,la negru -,si as duce pe rand la + 12 V firele maro si verde-la unul dintre ele ar trebui sa se aprinda un bec inauntrul aparatului,pt iluminat pe timp de noapte,si celalalt fir care a ramas automat e pt impuls de intrare(nu se intampla nimic daca e dus in 12V).Mai ramane de vazut daca e circuitul de intrare dimensionat pt lucrul direct pe bobina de inductie (si cel mai probabil asa e),dar ca sa nu risti prea mult poti inseria o rezistenta de 100K cu intrarea si apoi in paralel cu intrarea pui o rezistenta de 1K,obtii un divizor rezistiv de 100/1 si daca nu obtii deviatie de ac,maresti rezistenta de 1K pana incepe sa mearga,desi cel mai corect era daca il desfaceai si vedeai ce si cum e legat inauntru(nu de putine ori am vazut la Dacia fir maro la +,dar asta e alta poveste).In principiu,din ce-am mai vazut la aceste scheme sunt alimentate din 8-9V stabilizat ori cu PL8V2 ori cu PL9V1,nici chiar la cele dotate cu turometru in bord nu se face alimentarea montajului cu 12V,asa ca sunt destul de indulgente cu manevrele gresite,numai ca nu e bine sa profiti de asta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări