Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Ai încercat măcar asta, înainte să te pronunţi ? Conceptul de ,,robot de pornire,, se referă de fapt la un redresor capabil să livreze scurt timp curenţi de sute de Amperi, cu care să poţi porni o maşină chiar şi în lipsa bateriei.

De fapt orice baterie descărcată, (exceptând cazurile când are elemenţi întrerupţi sau scurtcircuitaţi total) poate fi adusă la o capacitate suficientă pornirii cu redresoare capabile de 10-20A într-un timp destul de scurt.Iar menţinerea redresorului în paralel cu bateria slăbită ajută destul de mult acumulatorul în momentul când curentul de vârf trece de 100A.

Am avut o problemă la demaror, căzuse un magnet şi bloca rotorul.Am dat la cheie până când bateria nu mai putea susţine nici indicatoarele de bord aprinse.Cum aveam nevoie rapid de maşină, am scos redresorul ,,Mean Well,, de 13,5V/22A reglat la 14,5V şi l-am pus un minut pe baterie, apoi am dat cheie.A pornit ca şi cum n-ar fi fost descărcată vreodată.Şi vorbesc de o baterie de 80Ah de vreo 10 ani şi Diesel 1,8....

Link spre comentariu

Un acumulator inca bun dar descarcat brusc isi revine mult mai rapid decat unul puternic sulfatat, e normal sa-si revina rapid ajutat de un redresor bun.

 

PS: O sursa din aia in comutatie de 20-30A are protectie care n-o va lasa in veci sa livreze sute de A nici macar 2-3 secunde. 

Nici macar un traf de retea dimensionat pentru 20A n-o sa poata suporta mai bine de 100A decat poate in conditii inutile scopului de aici ( randament foarte redus ).

Link spre comentariu

Nici nu am spus că o sursă de 20-30A ar putea da mai mult, dar ajută mult când e în paralel cu acumulatorul slăbit în momentul pornirii.Încercaţi ce v-am spus, nu spun din poveştile altora, am făcut de-a lungul timpului zeci de redresoare de toate felurile şi câţiva ,,roboţi de pornire,, capabili să pornească tractoare şi camioane grele.Pentru un autoturism cu bateria slabă, o sursă de 20-30A e un ,,robot de pornire,, numai bun de ţinut în portbagaj, împreună cu un prelungitor lung.

Apropo...câţi dintre voi aţi ţinut în mână un demaror auto de la maşinile astea moderne ? De litraj mic..

Faţă de ăla de Dacia 1300, astea noi cu magneţi permanenţi zici că-s motoraşe de ştergător de parbriz...

Link spre comentariu
1 oră în urmă, validae a spus:

Ai încercat măcar asta, înainte să te pronunţi ?

Recunosc că nu am încercat ca robot de pornire. Dar din câte înțeleg din descrierea de mai sus, nici tu nu ai încercat. De fapt aveai niște ghilimele la expresia robot de pornire care nu le-am observat și-mi cer scuze. 

Deci dacă bateria este bună și presupunând randamente ideale ca să calculăm ușor, încărcând un acumulator cu 20A timp de 10 secunde, putem scoate apoi din el 200A pentru 1 secundă.

Eu am vrut să zic că strict ca robot de pornire nu ai ce face cu sursa de 300W.

 

Problema însă este dacă bateria nu mai ține curent că e dusă, atunci ”robotu de pornire” nu mai e util, că este necesar un robot de pornire, o mașină alăturată cu cablurile aferente sau altă baterie încărcată.

Link spre comentariu

Eu am scris clar că poţi folosi o sursă în comutaţie potentă pe post de ,,robot de pornire,, doar dacă acumulatorul e descărcat din cauza unor încercări repetate de pornire ratate, sau dacă s-a descărcat accidental (faruri sau poziţii uitate aprinse ).Se întâmplă să mai uiţi luminile aprinse sau să mai dea motorul rateuri, de exemplu motorul Diesel cu bujii arse iarna.

Când bateria are capacitatea reală deja sub 1/4 din cea nominală, nu mai ai ce-i face...alta nouă.Iar ,,roboţii de pornire,, adevăraţi se găsesc de obicei prin service-uri, nu la tot omu prin gospodărie.Nici eu care am construit aşa ceva nu ţin unul prin curte.Dar am prevăzut mai demult pe traful de sudură o ,,priză,, la 13V tocmai pentru astfel de cazuri.Şi am o sursă de 14,4V / 22A cu crocodili auto pregătită pentru orice eventualitate.Şi când ai o baterie nouă nu eşti scutit de surprize...

Link spre comentariu

Din exp.proprie:am un inc.auto facut acum45ani reglaj cu th.rusesc reg. de curent si lim. de tensiune,intradevar la inc. completa apar pulsuri de curent de 5-10 sec. la 1-2 min.ce nu depasesc curentul fixat initial,dupa anii 90 am facut un booster auto dintr-un trf. deUPS ce da 30-40A la 14V,ce aduce un acu.descarcat in posibilitatea de a porni auto dupa 5-10 min. de incarcare,,solutii ieftine si utile.

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

buna ziua

Am facut si eu redresorul dicutat in acest topic

Nu a fost folosit decat in teste,functioneaza corect

curent reglat la 3A si tensiunea 14,5v

La inceputul incarcarii cand bateria ia curent mare bazaie traful destul de tare,la sfarsitul incarcarcare e liniste

Traful este bobinat de mine ,bine strans dar nu este impregnat si montat in carcasa de sursa pc

Ce soluti am sa il fac mai silentios

multumesc

Link spre comentariu
Acum 49 minute, Sandu 64 a spus:

buna ziua

Am facut si eu redresorul dicutat in acest topic

Nu a fost folosit decat in teste,functioneaza corect

curent reglat la 3A si tensiunea 14,5v

La inceputul incarcarii cand bateria ia curent mare bazaie traful destul de tare,la sfarsitul incarcarcare e liniste

Traful este bobinat de mine ,bine strans dar nu este impregnat si montat in carcasa de sursa pc

Ce soluti am sa il fac mai silentios

multumesc

Topicul are 96 pagini ,intinse pe 3 ani .. despre care redresor/ schema este vorba? Impregnati traful cu lac ,strangeti jugurile trafului..montati traf-ul pe pufere de cauciuc, etc

Nu de altceva ,doar eram curios

Editat de vasile barsan
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări