Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Al meu nu e cu bec dar e similar,are un led,se aprinde la sfirsitul incarcarii,dar,da cite unul sau mai multe pulsuri pina la 14.4 volti,rar,dupa ce acumulatorul e incarcat,si ampermetrul sare pina la vreo 2 amperi.Tot cu ky202 e si al meu.

Foarte rar il folosesc pe ala,am acumulatori care trag si cite 50 de amperi timp de 20 minute,ce sa faci cu asta,ca a iesit fum din el de vreo doua ori si am schimbat la ky-uri pe banda rulanta...

Link spre comentariu
8 hours ago, cornel c said:

si bazaia puternic traful

Normal ca protesteaza traful, nu exista limitare de curent, se trage din traf atat cat poate sa duca.

Sfatul meu e sa renunti la improvizatiile astea cu tiristor si sa abordezi o varianta cat de cat decenta.

Daca regulatorul buck descris de mine pare complicat atunci cea mai simpla varianta pe care o recomand ar fi LM317+PNP a lui Smilex:
sursa09.thumb.GIF.d9457aaa5b372a4af384b69d0c87da92.GIF

 

Are limitare nativa de curent, atat pentru LM cat si pentru PNP-ul serie. 

Doar reglezi in gol la 14,4V si pui la incarcat.
 

Link spre comentariu

sesebe, sunt adeptul lucrului facut cu mana mea si a celor vechi care sunt mai de calitate decit multe porcarii din ziua de azi.

Televizor a/n cu lampi nu mai am, dar mai am unul mic, auto la 12V, cu tub crt a/n, pe care il mai aprind din an in paste din nostalgie. As prefera oricind o Dacie 1100 in buna stare(la care stiu sa repar orice, inclusiv motor+cutie) in locul masinii mele euro 5 cu care nu pot circula mult doar prin oras pentru ca se infunda dpf-ul. Sa va vad ce mai reparati la astea hibride sau electrice.

Nu doresc sa cumpar redresor sau mi-l faca cineva. Cunostintele mele de electronica sunt reduse si vechi, dar asta nu ma impiedica sa fac o schema simpla ca asta. Mai prost stau cu timpul, dovada timpul trecut de cind am intrebat aici despre cele 3scheme si pina cind am facut una. As putea sa fac si schema aia mult laudata pe forum, din Montaje electronice de vacanta, dar nu am timp sa fac cablaje si sa ma joc cu rezistenta aia de putere(R12 sau R13) si cu reglaje.

Am preferat schema asta pentru ca este mai simpla si rapid de facut, aveam toate piesele in afara de T1N05.

 

tenzen, multumesc pentru raspunsul la subiect. Am gasit si varianta cu led, dar am incercat-o pe asta cu bec. Am facut schema mai mult ca sa vad daca merge, dar nu-mi place cum se comporta la sfarsitul incarcarii. Poate asa lucreaza tiristorii(n-am folosit niciodata) dar, dupa cum spune in Tehnium, ma asteptam sa incarce continuu cu un curent tot mai mic, iar la sfarsitul incarcarii becul sa ramana aprins puternic si ampermetrul sa stea la zero. La tine ledul e aprins sau stins la sfarsit?

Nu stiu daca asa ar trebui sa functioneze, dar la mine becul s-a aprins puternic pe la 14-14,2V dupa care a inceput sa clipeasca ritmic in acelasi timp in care sarea acul la ammpermetru. Apoi a inceput salicareasca cu frecventa mare, dupa care  pulsurile au devenit tot mai rare, iar in final s-a stins complet si tensiunea pe baterie era la 13,7-13,8V.

Nu imi plac aceste pulsuri de curent de la final, mi-e sa nu se strice ampermetrul. O sa mai fac o proba cu bateria de 70Ah de la diesel(dar trebuie sa o dau jos si sa o descarc) si daca tot asa urat face, arunc montajul si raman doar la traf si punte. La cit de rar voi folosi redresorul asta, ma descurc cu el si asa.

KY202 nu se va arde daca ii pun un radiator mai mare si mai si pornesc ventilatorul din cutie.

 

Marian, schema descrisa de tine mi se pare complicata pentru ca nu am vazut desenul si nu mi-l pot imagina. Asta din ultimul tau post am vazut-o mai demult pe forum, dar era la alimentatoare nu la redresoare si m-am gandit ca nu incarca in pulsuri ca si un redresor chior.

Inainte sa pun montajul cu asta cu tiristori, am incercat redresorul cu un bec de far 55+60W si nu bazaia traful atat de tare la un consum de vreo 8A. De aia am intrebat daca tiristorii fac galagie. Poate e o intrebare aiurea pentru voi, dar ''ma risc''.

Ms tuturor.

 

Link spre comentariu
Acum 4 minute, cornel c a spus:

........As prefera oricind o Dacie 1100 in buna stare(la care stiu sa repar orice, inclusiv motor+cutie) in locul masinii mele euro 5 cu care nu pot circula mult doar prin oras pentru ca se infunda dpf-ul. ....

.........

 

Asta din cauza ca motoarele diesel nu aveau ce cauta pe autoturisme. 

 

Iti urez succes si abia astept sa te vad cu telefon cu disc in buzunar in locul celor moderne cu touch-screen pt ca pe alea sigur te vei descurca sa le repari.

Link spre comentariu
1 hour ago, cornel c said:

vechi care sunt mai de calitate decit multe porcarii din ziua de azi

Cel putin discutabil. 

Personal consider drept porcarie tocmai schema cu tiristor din motive deja discutate.

In prezent pana si multe chinezarii de pe ebay dau clasa vechiturilor de acum cateva zeci de ani.

Este normal, tehnologia a evoluat mult intre timp, si o data cu ea si performantele semiconductorilor.

 

1 hour ago, cornel c said:

euro 5 cu care nu pot circula mult doar prin oras pentru ca se infunda dpf-ul

Se infunda pentru ca nu respectam o regula destul de simpla la motoarele diesel, uitam mereu ca au nevoie sa fie rulate la o anumita turatie minima.

 

1 hour ago, cornel c said:

Sa va vad ce mai reparati la astea hibride sau electrice

Ca la orice alta masina, se inlocuieste ceva defect cu ceva nou.

 

1 hour ago, cornel c said:

Marian, schema descrisa de tine mi se pare complicata pentru ca nu am vazut desenul si nu mi-l pot imagina

Simplu, iti imaginezi cea mai elementara forma de regulator buck ( cea din manuale ), inlocuiesti partea de control de acolo cu un integrat modern care face aproape totul intern si are nevoie doar de cateva componente pe langa el ( ceva rezistente si condensatori ), plus un mosfet, o dioda si inductanta, pe astea din urma le regasesti in cam orice forma de regulator buck ( exceptand pe cele care folosesc bipolar in loc de mosfet, si pe cele cu redresare sincrona ).

Pare complicat dar daca faci un efort sa tii pasul cu electronica moderna, este de fapt o banalitate.

 

1 hour ago, cornel c said:

Asta din ultimul tau post am vazut-o mai demult pe forum, dar era la alimentatoare nu la redresoare si m-am gandit ca nu incarca in pulsuri ca si un redresor chior

Si daca nu incarca in impulsuri care-i problema?

M-a disperat mitul asta... peste tot pe forum il regasesc periodic.

Incarcarea de acumulator se face initial in curent constant apoi in tensiune constanta.

Punct!

Orice altceva e fita si mit...

 

Am pus schema aia pentru ca e foarte simpla si foarte fiabila, multi au reprodus-o si pot confirma ca rezista foarte bine la stres propuntat. Tot ce trebui e sa ai racire buna pentru PNP si pentru LM.

 

Link spre comentariu

Sunt deja incarcatoare la pret corect ,ieftin ( ex Lidl ) care au diagnosticare stare baterie si modifica datele de incarcare in functie de nevoi ,stie si desulfatare , zice ca  bateria nu mai merita folosita etc.

Link spre comentariu
Acum 3 ore, sesebe a spus:

Asta din cauza ca motoarele diesel nu aveau ce cauta pe autoturisme. 

 

Iti urez succes si abia astept sa te vad cu telefon cu disc in buzunar in locul celor moderne cu touch-screen pt ca pe alea sigur te vei descurca sa le repari.

Ce zici de putere si cuplu la turatii joase, pe linga economie. De ce crezi ca 99% dintre cei care au masini 4x4(nu neaparat de off road) sau rulotistii prefera diesel?

Dar las-o asa ca suntem off topic si tu esti gica contra.

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Marian a spus:

 

Se infunda pentru ca nu respectam o regula destul de simpla la motoarele diesel, uitam mereu ca au nevoie sa fie rulate la o anumita turatie minima.

 

Ca la orice alta masina, se inlocuieste ceva defect cu ceva nou.

Se inlocuieste ceva defect cu ceva nou si foarte scump. Diagnoza si inlocuire doar in service la preturi pe masura.

Mersul prin oras nu permite utilizarea motorului peste acea turatie minima necesara. Stopuri,semafoare, treceri de pietoni, vreun dobitoc care a iesit sa-l vada lumea cu masina, etc. Pe linga turatia minima necesara functionarii motorului fara depuneri de funingine, mai este nevoie si de o temperatura adecvata si de timp. Degeaba merg eu in 3000rpm daca orasul meu are max.5km si fac 5-10min.dintr-o parte in alta. In 5min. motorul nu ajunge la temperatura de regim si curatarea dpf nu se va initia niciodata. Plus ca, odata initiata, aceasta va avea nevoie de minim 15-30min. de mers(ideal cu turatie mare) pentru o curatare completa.

Asa ca, prin oras benzinarul sau si mai bine bicicleta.

 

 

Link spre comentariu

Incarcarea unui acumulator e evident ca depinde de capacitatea lui efectiva.

Poate sa fie de 100Ah, daca e obosit si mai are doar 10-15 ramasi il incarci destul de repede cat sa poti porni.

Daca e nou, dupa o jumate de ora de ~5A abia porneste, cu ultima suflare.

 

Am avut ocazia sa testez asta din pacate cand un modul mi-a omorat bateria.

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

De ce ti-ai pierde vremea cu antichitatea aia cand exista convertoare moderne si mult mai simple care fac exact ce trebui pentru incarcare acumulatori?

Pana si o sursa de curent constant cu 2 tranzistori plus un zener in baza pentru limitare tensiune, e arhisuficient pentru incarcare rapida de acumulatori auto.

Link spre comentariu

Eu vă recomand să cumpăraţi o sursă în comutaţie de 12V/20-30A şi o reglaţi la 14,5V.Am aşa ceva şi e imbatabilă.

Am cumpărat recent una de 12V/30A de la Dj_Dog pentru un coleg, exact pentru scopul ăsta...

Atunci când acumulatorul ajunge la tensiunea de 14,4V curentul absorbit de el scade foarte mult, situaţie similară utilizării pe maşină.În plus puteţi s-o folosiţi şi ca ,,robot de pornire,, când bateria e slăbită după încercări de pornire ratate iarna.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări