XAN77 Postat Ianuarie 3, 2021 Partajează Postat Ianuarie 3, 2021 Mi-am făcut și eu un ”redresor auto”, în fapt o sursă în comutație stabilizată la 14V care o foloesc destul de rar și doar la alimentarea mini-compresorului electric când mai umflu o roată. Dacă e să am nevoie să-l pun pe bateria mașinii, mă bucur că-l am doar deaia l-am făcut, dar în secunda 2 cumpăr baterie nouă. Link spre comentariu
Marian Postat Ianuarie 4, 2021 Partajează Postat Ianuarie 4, 2021 20 hours ago, Alphsoo said: Impact of Pulse Voltage as Desulfator to Improve Automotive Lead Acid Battery Capacity (thesai.org) Articolul ala porneste de la o problema inventata, anume faptul ca alternatorul nu poate mentine incarcarea la ralanti. Si ca sa nu fiu acuzat ca vorbesc din auzite am testat pe 2 masini, un Logan si un Passat, ralanti, faruri faza lunga si proiectoare pornite, MP3 player, etc... pe scurt consumatori semnificativi. Tensiunea s-a mentinut la 14,4 si respectiv 14,3. Nu am avut timp sa citesc articolul intreg insa imi permit sa ma indoiesc de veridicitatea unei lucrari care porneste de la o premiza falsa. Problema amintita ar fi existat la sistemele vechi de incarcare cu dinam, alternatoarele nu au insa problema asta, e drept ca ofera un curent mai mic la ralanti insa incarcarea este totusi asigurata chiar daca poate mai lent in caz de consumatori prea multi, cei 14,4V totusi se ating si la ralanti. 20 hours ago, Alphsoo said: deci pentru mine laptele ramane alb N-a zis nimeni contrariul, confirm si eu ca laptele are culoarea alba 20 hours ago, Alphsoo said: si cu aceasta ma retrag din discutie! Este prerogativul tau. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Ianuarie 9, 2021 Partajează Postat Ianuarie 9, 2021 (editat) o schema care indeplineste majoritatea conditilor cerute pentru protejarea unui acumulator cu plumb , care banuiesc ca poate fi modificata pentru un curent mai mare de incarcare https://shop.cp-elektronik.de/media/products/0584788001571168998.pdf si in romana tradus de google https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=ro&u=https://shop.cp-elektronik.de/Ladegeraet-fuer-Blei-Gel-Akkus:_:24.html Editat Ianuarie 9, 2021 de kinderu56 Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 17, 2021 Partajează Postat Martie 17, 2021 (editat) Posibil ca azi sa fie alte tipuri de alternatoare dar nu cred ca relanti-ul sa fie denumit la 1000 ture/min. https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiw0Z7K-bbvAhX1AWMBHXCZDV8QFjAAegQIAxAD&url=http%3A%2F%2Fwww.eth.ieeia.tuiasi.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2FLaborator-3.pdf&usg=AOvVaw3cM8-S_oI0boGJbtF-swGp Editat Martie 17, 2021 de gica70 Link spre comentariu
QQme Postat Martie 17, 2021 Partajează Postat Martie 17, 2021 (editat) Raportul de transmisie motor-alternator(fulii) este de 1,5-2, deci la ralanti 800-850 t/min alt. va avea 1200-1500 t/min Editat Martie 17, 2021 de QQme Link spre comentariu
cornel c Postat Martie 27, 2021 Partajează Postat Martie 27, 2021 M-am gandit sa imbunatatesc un pic un redresor mai vechi facut dintr-un transformator, o punte din diode RA 120 montate pe radiatoare si o siguranta de 10A. Transformatorul are sectiunea miezului de 21,4cm2, primarul e bobinat cu Cu-Em de 1mm(diametru) iar secundarul cu Cu de 1,5mm(diametru) izolat cu bumbac. Secundarul are prize la 12.6V, 14,7V, 15,6V, 16,7V si 20,7Vac. Dupa punte am 10,6V, 12,5V, 13,5V, 14,3V si 18Vcc(pulsatoriu nu filtrat). Inca nu am folosit niciodata redresorul la incarcat baterii deoarece nu am baterie complet descarcata iar pentru incarcari de corectie folosesc un Redac 625 care are secundarul bobinat cu Cu-Em de 1,2mm diametru si care ''baga'' max. 3,8A. La curentul asta insa se incalzeste puternic transformatorul asa ca i-am puc un miniventilator de laptop. Nu stiu de ce scrie pe el 6A ca al meu nu scoate mai mult de 3,8A. Atat am masurat cind am incarcat o baterie descarcata la 11,8V. Ca sa nu mai fortez Redac-ul si ca sa incarc si baterii mai mari am facut redresorul de mai sus. Nu stiu ce amperaj ar scoate pus pe baterie, dar pe priza de 13,5V sau cea de 14,3V, am alimentat 2becuri de 12V si 55+60W si am masurat un curent de aprox. 8A. Caderea de tensiune a fost de vreo 3V. Ma gandesc ca daca traful ala mic de la Redac scoate 3,8A asta ar da vreo 5-6A. Ma gandesc sa ii adaug schema din Tehnium 01.87. Mi-e suficient daca se opreste incarcarea la aprox.14,4V. Nu vreau sa fac alte scheme mai complicate pentru ca nu mai am rabdare sa fac cablaje si sa lipesc piese. Plus ca am niste tiristori de pe vremuri la care le-as putea da o noua intrebuintare. Problema e ca am gasit aceasta schema in mai multe variante si difera valorile pieselor. R2 si R3 difera de 10ori. E vreuna gresita, pe care o recomandati? Eu as opta pentru prima. Condensatorul e necesar sau nu? Pot folosi in loc de T16N un KY 202B(10A/50V) daca transformatorul scoate 5-6A? Pot folosi in loc de T1N05 un MCR 22-8(1,5A/800V)? Trebuie sa modific valorile rezistentelor? Multumesc. Link spre comentariu
cornel c Postat Aprilie 8, 2021 Partajează Postat Aprilie 8, 2021 Nimeni? Aceeasi schema in 3variante si cu valori diferite ale pieselor. Pe care o recomandati? Link spre comentariu
Marian Postat Aprilie 8, 2021 Partajează Postat Aprilie 8, 2021 Un controler buck modern cu limitare de curent, un mosfet, o inductanta, 2-3 electrolitici si ceva pasive mici. Impreuna fac un redresor stabil, fiabil si mai ales modern. Noi inca ne chinuim cu vechituri... Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 8, 2021 Partajează Postat Aprilie 8, 2021 Eu de câţiva ani folosesc (ocazional) pe post de ,,redresor,, aşa ceva : Această sursă mi-a încărcat bateria de 80Ah în circa 5 minute la nivelul de a putea porni maşina, după un defect la demaror ce mi-a descărcat acumulatorul.Tensiunea lui se poate regla la 14,5V.... Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 8, 2021 Partajează Postat Aprilie 8, 2021 Sursa care s-a gasit la Lidl. Controlata cu procesor, protectie la conectare inversa a bateriei, incarca si baterii de 6V, mai multe programe de incarcare cu etape bine stabilite si controlate din procesor ETC. Eu nu puteam sa o fac la pretul cu care era la vinzare. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 8, 2021 Partajează Postat Aprilie 8, 2021 Aia de la Lidl e bună doar pentru încărcare peste noapte, că dacă îţi moare bateria şi ai nevoie urgent de maşină, mori şi tu lângă maşină până încarci cu ăla, are limitare la 4A....iar sursa MeanWell are 22A.Aia încarcă bateria cum o face şi alternatorul, curent cât vrea ea, tensiunea cât îi dă el. Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 8, 2021 Partajează Postat Aprilie 8, 2021 (editat) Nu vreau sa intru in polemici cu tine dar acum 2-3 ierni un prieten a pornit masina diesel dupa mai putin de 60min la incarcare cu sursa limitata la 5A in conditiile in care la prima cheie nici macar nu s-au aprinds luminile in bord cind a pus contactul. Fusesera sub -15 grade peste noapte iar dimineata inca erau sub -10grade. Ia si monitorizeaza curentul de incarcare la o baterie care nu-i defecta si ai sa vezi ca nu trage curent prea mare si nici prea mult timp daca vrei sa ramina tensiunea la borne in limitele corecte. Editat Aprilie 8, 2021 de sesebe Link spre comentariu
cornel c Postat Aprilie 21, 2021 Partajează Postat Aprilie 21, 2021 Marian, habar n-am ce e ala controler buck. Poate pentru tine sa faci o schema din ce ai enumerat mai sus e floare la ureche dar mie nu-mi spun nimic acele piese. Nivelul meu de cunostinte a ramas la aceste vechituri de acum 30-40ani. Vreo 20ani nici n-am mai pus mana pe pistolul de lipit, caci am avut alte preocupari. Chiar eram gata sa il dau cuiva caci nu mai incalzea ansa. Redresor de ala destept din Lidl sau Kaufland as putea sa-mi iau oricind. Acum nu de mult au fost iar prin Kaufland. Dar eu vreau un redresor simplu si fiabil. Redac-ul il am de prin 86'-88'. Fratele meu si-a luat acum citiva ani un redresor in comutatie, care s-a ars la a2a folosire. Au ars ceva rezistente si diode(poate si altele) de nu se mai vede ce scria pe ele. Nu mai stiu daca se oprea singur si daca avea ceva protectii, dar sigur nu a meritat banii. Il am si acum aruncat prin garaj. Am facut prima schema dintre cele 3, cea cu bec de 12V/2W, doar ca am mai pus un ampermetru intre borna de iesire + si plusul bateriei. In loc de T16N05 am pus un KY 202 care se incalzeste puternic desi are radiator de 80cm2. Am facut proba pe o baterie de 50Ah descarcata pina la 12,4V si la inceput tragea 6A si bazaia puternic traful sau tiristorul. Tiristoarele fac galagie? Dupa 2-3min. a scazut curentul la 4A iar becul era tot stins. Dupa inca vreo 5min. a inceput sa clipeasca becul in acelasi ritm in care oscila acul la ampermetru. La un momentdat becul s-a aprins puternic apoi a inceput sa se aprinda si sa se stinga tot mai rar, iar acul ampermetrului sarea de la zero la 2-3A si invers. Tensiunea la borne era de 14,2-14,4V. L-am mai lasat vreo 10min. ca sa vad daca se opreste incarcarea, dar tot mai dadea cite un puls doua pe min. iar becul era stins. In Tehnium zice ca becul ar trebui sa se aprinda la sfarsitul incarcarii nu sa se stinga. A incercat careva schema asta, cum ar trebui sa functioneze corect? Link spre comentariu
sesebe Postat Aprilie 21, 2021 Partajează Postat Aprilie 21, 2021 Deci ești adeptul televizoarelor alb-negru pe lămpi pt ca sint mai fiabile chiar dacă imaginea nu este color. Persoanele care nu se descurca suficient de bine în electronica apelează la altele sa le facă montajele sau cumpăra aparatele din magazine. Sint curios, ce mașina preferi? O Dacie 1100 sau o mașină clasa medie de maxim 5 ani vechime, asta în condițiile în care o Dacie 1100 e mai greu de găsit funcțională și deci semnificativ mai scumpa decit cealaltă opțiune? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum