Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

  Onose.Nostalgic ti-a recomandat o rezistenta de limitare.Nu mai supravolta bateria ca se duce...

 Cel mai simplu scapai cu o sursa in comutatie 12V 6-10A.Model care are ajustare tensiune.Multe din ele permit ajustare la 14-14,4V.Ajustai tensiunea si gata!

Link spre comentariu

Eu aşa folosesc de ceva ani, am o sursă Mean Well de 12V/22A şi reglată la 14,5V.Când ajunge acumulatorul la tensiunea sursei, curentul e minim, ceva pe la 100mA...şi astfel poţi încărca acumulatorul rapid, fiindcă sursei nu-i scade tensiunea când acumulatorul cere curent mare la început.Practic încarci ca pe maşină. Curent practic nelimitat, limitare în tensiune..

Link spre comentariu
Acum 50 minute, onoselaurentiu a spus:

M-a duc sa ii pun apa distilata In acest moment pentru acel redresor i-ar mai trebui decat rezistenta de limitare ? Parca aveam si sursa o sa caut dar din cate stiu am numai de 24v.

 

Ce bine ar fi daca s-ar vorbi romaneste pe forum.........

O limitare de curent realizata din citeva becuri de far puse in paralel este cea mai simpla si in acelasi timp eficienta metoda datorita caracteristicei neliniare pe care o prezinta: La curent mare ii creste rezistenta iar pe masura ce scade curentul rezistenta scade si ea si creaza un efect similar unei surse cu iesire in curent constant.

Link spre comentariu

 Onose.Poti utiliza si sursa de 24v dar cu becurile recomandate de Sesebe.

 Sursa in comutatie de 12v,ajustata la 14,2-14,4V,se foloseste fara rezistenta limitare.Incarcarea se face la tensiune constanta,similar incarcarii pe automobil.

Link spre comentariu

 Mariane.Partea din stanga a montajului e similara cu schema pusa de mine.Partea dreapta e circuitul de control simplist.Si schema asta cere rezistenta de limitare pe traseu forta.

Link spre comentariu

Ca sa ai reglaj de curent trebui sa ai un senzor de curent ( shunt ), nu exista asa ceva in schema aia, asa cum deci nu exista reglaj de curent ci doar de prag al tensiunii de incarcare.

 

Ma frapeaza tenacitatea de a insista pe tampenii cand pe forum exista deja variante de scheme decente ce pot fi usor adaptate pentru redresor auto...

Cam tot ce s-a postat pe aici sunt porcarii ori struto-camile, dar asta se intampla atunci cand nu stii ce vrei si nici ce trebui sa faca un redresor auto, unde ai nevoie de 2 lucruri, stabilizare de tensiune ( sau eventual decuplare ) la 14,4V si limitare de curent. 

Un banal generator de curent constant facut cu 2 tranzistori ( un TIP35 si un BD139 spre exemplu ), eventual cel de putere dublat pentru SOA mai bun, si asistat de cel mai banal comparator cu histeresis care sa comande fie direct tranzistorii de putere, fie un releu.

E cea mai simpla schema de redresor care are strictul necesar, oprire incarcare si limitare activa de curent.

E suta la suta functionala si sigura, ieftina si usor de realizat de orice incepator.

Dar cand habar n-ai despre teorie, toate sunt grele si tot cauti cai verzi pe pereti...

Link spre comentariu

Marian...daca imi aaduc aminte bine era vorba de un redresor care functioneaza in impulsuri...ce spui tu face asa ceva ???

P.S. La multi ani !!!...ce mai e prin Fierbinti, de acolo era mama...familia Raducanu...mai am un prieten acolo Raducanu Marian.

Editat de armand
Link spre comentariu

E cat se poate de simplu sa faci si incarcare in pulsuri ( desi mi se pare irelevanta ).

Un mosfet canal N spre masa, sursa comuna, comandat de un oscilator dreptunghi ( un 555 spre exemplu ).

Se poate chiar implementa un reglaj al frecventei pulsurilor.

Se mai poate renunta la releu, si comparatorul poate comanda chiar blocarea mosfetului spre masa, se face astfel simplu si fiabil oprirea incarcarii.

Editat de Marian
Link spre comentariu
Acum 5 ore, Marian a spus:

E cat se poate de simplu sa faci si incarcare in pulsuri ( desi mi se pare irelevanta ).

Un mosfet canal N spre masa, sursa comuna, comandat de un oscilator dreptunghi ( un 555 spre exemplu ).

Se poate chiar implementa un reglaj al frecventei pulsurilor.

Se mai poate renunta la releu, si comparatorul poate comanda chiar blocarea mosfetului spre masa, se face astfel simplu si fiabil oprirea incarcarii.

Asta implica sa redresezi si sa filtrezi (destul de serios) iesirea din traf ...........si apoi sa o tot intrerupi cu un MOS-fet? Nu ca n-ar merge, e chiar singura cale cind folosesti o sursa in comutatie, dar cind folosesti un traf normal e ca si cum te-ai scarpina la urechea stinga cu mina dreapta. 

Si apoi experienta mea personala de acum 2-3 ani cind am readus la viata un acumulator cu numai 1V la borne si l-am mai folosit inca mai bine de jumate de an si inca mai mergea (dar venea iarna si mi-a fost frica) si am folosit o sursa de laborator cu iesire DC stabilizata si am incarcat bateria la diferiti curenti pina la 20A (baterie de 45Ah), descarcind-o intre incarcari cu un load electronic la diferiti curenti, unii foarte mari (cred ca pina pe la 50-60A descarcare) imi spune ca nu-i asa esentiala incarcarea in impulsuri.

Dece nu folositi o redresare cu o punte semicomandata cu tiristori? Ceva in genul folosit in schema de aici? Obtineti si incarcare in impulsuri si scapati si de puntea redresoare care trebuie racita, trebuie sa raciti doar 2 diode si 2 tiristori.

 

Citeva scheme de aiurea de pe net:

 

battery.png

Si descrierea ei aici. Pare o schema universala care are tot ce-i trebuie.

 

Ceva mai simplu dar fara reglaj de curent:

scr-12v-battery-charger.jpg

Si descrierea ei aici.

 

O alta ruseasca, tot fara reglaj de curent:

6444369200_1483611057.jpg

Si ceva descriere si explicatii aici.

 

O colectie de idei de incarcatoare, nu toate bune dar merita totusi studiate, aici.

 

Sint gasite in doar citeva minute pe net.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări