Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Am făcut rost de o baterie de 68Ah,făcută pentru mașinile cu start/stop. Am pus-o la încărcat decât prin transformator și puntea redresoare. Ca observație: curentul s-a dus peste 10A,după care am inseriat pe plus un bec auto,curent a scăzut la 2-3A in functie de putere pe care o selectam adică 60 sau 55 de wați. Mi se pare curent prea mic de încărcare. Mâine o sa încerc cu alt traf de putere mai mare. 

Editat de onoselaurentiu
Link spre comentariu

 

Filamentul becului la rece are o valoare mică ohmică , după încălzire rezistivitatea crește mult , ce a ce denotă scăderea mult a curentului .Pe bec căderea de tensiune va fi 12 volți , iar pentru încărcare akku ce mai rămîne ,dacă trafu debitează vreo 2o de volți?

Așa-i că nu ai pus o rezistență de limitare după punte?

Și dacă traful a fost în stare să debiteze 10A , ce-ți mai trebuie altul, e bun și acela.

Pune după punte o rezistență de nichelină 1-2 ohmi și dăi bataie. 

Că vad că încă nu te-ai hotărît ce încărcător pentru akku pb. să construiești.

Editat de Nostalgic
eroare
Link spre comentariu

Aveam o rezistenta de nichelina dar parca nu limita mai nimic comparativ cu becul auto care s-a vazut clar ca a redus curentul. Am masurat rezistenta si are 0,3ohmi. Vroiam ceva mai simplist si ar fi fost bun si cu decuplare. 

Nici nu am tehnologia de a realiza scheme complicate. Asa cu cateva piese le fac pe o placa de test, din acea perforata.

Link spre comentariu
Acum 11 ore, validae a spus:

Există pe Elektor (printre altele) şi o schemă care ţine cont de toate ,,mofturile,, unui acumulator cu Pb, prima etapă de încărcare se face cu un curent mic, până la ,,revenirea,, acumulatorului, apoi se trece la un curent constant de 1/10C şi în final se trece pe ,,trickle charge,, la atingerea tensiunii finale de circa 14,4-15V.Totul cu tranzistor de putere ca element regulator serie şi ceva operaţional.Poate găsesc schema, am şi cărţile  (300 scheme) de la Elektor, dar durează să dau de ele...

cred ca despre asta este vorba 

https://www.elektormagazine.com/magazine/elektor-197907/58418

Link spre comentariu
Acum 3 ore, sesebe a spus:

Schema asta a mai fost pusa acum citeva zile si s-a explicat ca-i proasta.

schema nu este proasta pentru perioada in care a fost conceputa , ca vrem noi acuma extraterestri asta este alta discutie , si daca se considera ca este proasta de ce nu s-ar putea inbunatati , zic si eu ca sunt atatea minti intelepte pe acest forum .

Link spre comentariu

Uneori pun bateria de la masina pe un redresor facut simplu si solid citeva ore la un curent de incarcare 1/10 parte din capacitatea bateriei adica 6-7A.....iar in cazul daca nu o folosesc imediat deoarece mai dispun de alta baterie de rezerva   o atasez  la un UPS folosit pe post de incarcator ......

Traful folosit la redresor provine de la un aparat de sudura (adaptat dupa versiunea lui Validae):aplauze

Redresor ups.jpg

Redresor simplu.jpg

Editat de asterix196803
Link spre comentariu

Buna dimineata! Am scimbat transformatorul cu cel din poza postat mai acum cateva zile. Am gasit o mediana de unde am scos 15 VCC si am pus bateria la incarcat. Prima data se duce in 8A dupa care scade la 6A si acolo ramane. Nu se incalzeste nimic. Puntea este usor calda. Am observat ca incepe sa sfaraie bateria. I-am scos doapele de umplere si este uscat acolo ,nici pic de lichid.Bateria a fost data jos de curand de pe masina. 

Am electrozi prin garaj. O sa incerc sa vedem ce se intampla.

Link spre comentariu

Și ca limitare a curentului ce ai pus , probabil că nimic.

Cînd cuplezi un acumulator după puntea redresoare se comportă ca un condensator de filtraj de ordinul a zeci .sute .mii de uF. Acolo ai în jur de 20 de volți Ucc.

cel puțin pune o rezistență făcută din nichelină de 0.3-0-5 mm de 1-2 ohmi. între punte și baterie.

Link spre comentariu

O sa rezolv si cu rezistenta. II pun pe alimentare si secundar sigurante pentru protectie pentru ca nu avea. Daca merge bine asa ramane pentru moment pana voi realiza o schema.

Editat de onoselaurentiu
Link spre comentariu

La varianta reglajului din primar,am utilizat o data un regulator de turatie de aspirator,,trf-ul trebue sa aiba o buna izolatie in primar pt. ca apar supratensiuni datorita fronturilor abrupte.

Editat de QQme
Link spre comentariu
Acum 21 ore, onoselaurentiu a spus:

Buna dimineata! Am scimbat transformatorul cu cel din poza postat mai acum cateva zile. Am gasit o mediana de unde am scos 15 VCC si am pus bateria la incarcat. Prima data se duce in 8A dupa care scade la 6A si acolo ramane. Nu se incalzeste nimic. Puntea este usor calda. Am observat ca incepe sa sfaraie bateria. I-am scos doapele de umplere si este uscat acolo ,nici pic de lichid.Bateria a fost data jos de curand de pe masina. 

Am electrozi prin garaj. O sa incerc sa vedem ce se intampla.

Daca ati scos ‘doapele’ completati pentru moment nivelul la fiecare element cu apa distilata . Masurati tensiunea la bornele bateriei cu un voltmetru , si nu incarcati cu tensiune peste 15V mai mult de un sfert de ora .

Daca vreti sa va folositi de baterie mai mult timp ar trebui facuta o echilibrare a densitatii electrolitului .

Mai puteti face o reglare a curentului ,dupa metoda ruseasca ,prin inserierea pe un fir de alimentare in primar a unui condensator de 1 ; 2 sau 3 microfarad la o tensiune de minim 250 pana la 400 volti curent alternativ ,cam ca alea pe care le gasiti in lampile cu tub fluorescent si droser electromagnetic.

Editat de Barbaro
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări