Dr.L Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 Sau ca sunt se pot folosi rezistnte de putere mare si valoare mica(eventual mai multe puse in paralel) si curentul se regleaza cu un semireglabil Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 Unde-s ochelarii?!.Am vazut, in basca!nu imi trebuiau ochelari, aveam masca pe toata fa?a [attachment=0]masca.jpg[/attachment]Era buna si o basca, sa nu sara stropi in cap din baterie icon_hang Link spre comentariu
attic Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Salutare,Dat fiind faptul ca bateria masinii are deja a treia iarna si din cauza vremii am avut "surprize" m-a apucat harnicia si am bagat mana in cutia cu maimute (cablajul il aveam executat de ceva vreme dar am zis ca o sa-i vina randul ) si m-am apucat sa reinvii niste cadavre de acolo ca si asa se cam adunasera si aveam sedinta cu nevasta din cauza lor. Ce a iesit vedeti in poze.Puntea e de 35A ca atat aveam mai mare de 3A tiristorul de 22A traful initial era de 2x26.5V cu sarma de 1.5 si am scos cateva spire sa il aduc in 18.5V dupa care am legat infasurarile in paralelrezistenta am confectionat-o din nichelina de 0.3 pusa in 6 si torsadata dupa care am folosit ca suport mecanic o rezistenta de 20 ohmi/ 15W. Cum nu aveam potentiometru de 10k la indemana am lipit rezistente de 1k pe un comutator decadic asa ca voi avea 10 trepte de reglaj pentru curent. Ca tot omul gospodar am pus asa sa fie si sa nu trebuiasca si un ventilator cu reglaj de turatie in functie de temperatura recuperat dintr-o sursa de calculator acu vre-o 3 ani si caruia nu ii gasisem pana acum nici o intrebuintare. Am terminat am alimentat am reglat si merge impecabil. Mai am de facut gaura pentru ventilator in capacul carcasei si gata. Mai jos va prezint "uzina" rezultata din smelturi si aprox. 8ore de munca. Singurul lucru in care am investit au fost crocodilii pentru baterie, in rest smelturi care se mai aduna la casa omului Link spre comentariu
Gabriel Paduraru Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Felicitari man ! Totusi comutatorul ala decadic nu stiu daca isi are rostul pt ca pe masura ce bateria se incarca curentul maxim prestabilit (eu l-am reglat la 3 A - curentul maxim de incarcare nu trebuie sa depaseasca 10% din valoarea curentului debitat de baterie) scade pana ajunge la 0,5 A. Oricum ai mai scapat de un shmeltz. Link spre comentariu
attic Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Felicitari man ! Totusi comutatorul ala decadic nu stiu daca isi are rostul pt ca pe masura ce bateria se incarca curentul maxim prestabilit (eu l-am reglat la 3 A - curentul maxim de incarcare nu trebuie sa depaseasca 10% din valoarea curentului debitat de baterie) scade pana ajunge la 0,5 A. Oricum ai mai scapat de un shmeltz.Daca tot statea degeaba l-am pus acolo asa arata mai "smecher" redresorul si am si posibilitatea de reglaj in cazul in care va fi nevoie (stai sa afle prietenii si vecinii ca am redresor) Link spre comentariu
Gabriel Paduraru Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Inseamna ca musai trebuie sa-i pui maner ! Link spre comentariu
attic Postat Februarie 8, 2010 Partajează Postat Februarie 8, 2010 Inseamna ca musai trebuie sa-i pui maner !Nope. cui ii trebuie sa-l care (nu am manere in cutia cu maimute) Link spre comentariu
Tarabostes Postat Februarie 9, 2010 Partajează Postat Februarie 9, 2010 Salutare tuturor si felicitari celor care au realizat montajele mai sus mentionate.Eu am gasit o schema mai simpla de incarcare acumulatori auto si ii rog pe cei mai meseriasi decat mine sa-mi spuna daca aceasta schema este pe cat de simpla pe atat de eficace,adica daca are randament.Ma voi apuca de treaba de indata ce voi achizitiona nichelina de resou.In rest le am pe toate.Bafta Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Februarie 9, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2010 te felicit attic pentru munca depusa chiar a iesit ceva util si cu faza aia stai sa vezi de vecini cand or afla de redresor eu zic sa te lasi pagubas ca mie miau distrus unuacu tre sa o iau de la capat sa fac altu mai zdravan Link spre comentariu
attic Postat Februarie 9, 2010 Partajează Postat Februarie 9, 2010 te felicit attic pentru munca depusa chiar a iesit ceva util si cu faza aia stai sa vezi de vecini cand or afla de redresor eu zic sa te lasi pagubas ca mie miau distrus unuacu tre sa o iau de la capat sa fac altu mai zdravan Nu cred ca va fi cazul si sa-ti zic si de ce:Tocmai voiam sa postez rezultatele practice obtinute si sa ma felicit ca l-am supradimensionat in halul ala si ma refer aici la traf, punte si tiristor care fiind vorba intre noi le-am pus asa ca asta aveam. Am pus la incarcat o baterie de 12V/ 75Ah care adusa de afara si masurat tensiunea la borne avea 6.32 V , am reglat curentul de incarcare la 7.3A. Rezistenta s-a inegrit, iar temperaturile masurate dupa doua ore de functionare aratau asa:Trafo (sonda bagata intre cartonul de izolare si bobinaj) - 54 grade CelsiusRadiator punte (35A) - 51 grade CelsiusRadiator tiristor (22A) - 52 grade CelsiusAsta in conditiile in care ventilatorul scoate aerul si redresorul inca nu este inchis cu capacul carcasei ci asa cum este in poze. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Februarie 9, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2010 adevarul ca este o problema cu caldura ca eu il facusem in carcasa de sursa pc cu un ventilator al sursei care pornea in functie de temperatura radiatorului de pe punte si mia ars primarul trafului:(( acu asta e alt traf si pe treaba ca a aparaut o gramad a de documentatie paici Link spre comentariu
attic Postat Februarie 9, 2010 Partajează Postat Februarie 9, 2010 In concluzie a iesit un incarcator pe viata lui. Mare si greu si care incarca cam tot ce exista in materie de acumulatori auto. Curentul maxim care poate fi reglat este de 10.2A iar minim 2.8A. Tensiunea maxima am reglat-o la 14.2V Link spre comentariu
Felis Postat Februarie 9, 2010 Partajează Postat Februarie 9, 2010 Acum dupa ce s-au prajit unele trafuri poate ati inteles de ce industrial se prefera solutia cu folosirea reglajului in primar curentului de incarcare si utilizarea proprietatilor miezului pentru limitarea curentului. sunt cazuri in care bateriile absorb curenti foarte mari la conectarea initiala (cazul celor descarcate sub limita normala.limita normala cand se considera descarcat un accumulator de 12 V este de 9,6 V).Practic cel mai mic trafo ce l-am intalnit pe un redresor de service era de 1,5 KW.Si asta era la un redresor fara functia de booster(pornire).In rest mai sunt bosterele de urgenta ce cuprind in aceeiasi carcasa un redresor lent si un accumulator de minim 17 A/h Link spre comentariu
dem3ntor Postat Aprilie 16, 2010 Partajează Postat Aprilie 16, 2010 ce parere aveti de schema asta?din vr1 reglez tensiunea la care se termina incarcarea?cum este limitat curentul de incarcare?Multumesc! Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 16, 2010 Partajează Postat Aprilie 16, 2010 din vr1 reglez tensiunea la care se termina incarcarea?Da si decupleaza redresorul de la retea.cum este limitat curentul de incarcare?Prin miez, ca la REDAC, electronic nu are element de reglaj. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum