Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Bună dimineața! Am reușit sa ii fac si o schemă. Mă scuzați că nu mi-a reusit prea bine și pentru posibilele greseli. https://easyupload.io/tiedb7

1 oră în urmă, GeoMar a spus:

Dupa piesele aflate pe cablaj se pare ca este aceasta schema:

https://hobby-geomar.blogspot.com/2018/12/redresor-auto.html

Verifica daca conexiunile componentelor corespund cu schema si iti dai seama daca este aceasta.

Am sa verific corespondenta cu schema pe care mi-ați trimis-o. La prima vedere s-ar cam potrivi. 

Link spre comentariu

 Onose.Ce baterii auto vrei sa incarci?

 Aici ai o schema clasica ruseasca,verificata.Traful trebuie sa scoata minim 21V.Tranzistorii pot fi tip BC.Tiristorul minim 10A.Pe bara "+" dupa tiristor poti pune o rezistenta de 0,1-0,5 ohm.

 Vad ca nu-mi ia imaginea pe postimage.Pun un link rusesc.

http://kulbakimaster.ru/shema_i_opisanie_tiristornogo_zaryadnogo_ustroystva_dlya_avtomobilnyh_akkumulyatorov

Editat de BRANCA
Link spre comentariu

 Schema simpla,pe care ti-am recomandat-o,am construit-o si eu.Merge perfect.Eu am folosit un tiristor de 20A ca sa fiu mai sigur...

 Merge la ce vrei sa incarci.Traf sa ai!

Si rezistorii nu sunt critici.Merg cu toleranta +/- de 20%.Potentiometrul merge la 20k.

Link spre comentariu

Mulțumesc frumos! Traful scoate in secundar 20v acum. Eu vroiam sa il schimb pentru că mi s-a parut mare tensiunea pentru încărcare. Ma duc sa caut piesele necesare pentru constructie. E mai simplista față de ce am avut eu in el. 

Link spre comentariu

 Ti-am zis ca merge cu perechi BC tip npn-pnp.Am testat-o si cu perechi BCY si cu 2N2222+2N2907 si merge.

 Important sa nu faci scurt la iesire care sa strapunga tiristorul.Oricum acesta suporta,scurt timp,curenti mari.De asta ziceam de un tiristor mai "sanatos".

 Limitarea de curent max o face si traful.Sunt redresoare construite care,cu redresare simpla,nu dau decat max 3 sau 5A.

 Dioda din poarta poate fi orice 1N400x.

Link spre comentariu

Schema ai e o porcărie! Cea de pa site-ul rusesc. 

Nu are limitare a curentului și nici decuplare cind bateria este încărcată. 

Exact la fem va merge cu un traf de 15-16V și o punte sau cu treful pe care-l ai (20V) și o rezistenta de limitare de 1-3ohm.

 

Link spre comentariu

 Sesebe.Porcaria merge si regleaza curentul in plaja de lucru.Normal ca nu decupleaza.Pentru decuplare,daca se doreste,se poate face circuit separat.

 In functionare curentul fixat initial scade continu tinzand spre zero.

 Normal ca poti face cu limitarea curentului cu rezistente.Dar pentru baterii diferite si curenti diferiti ai nevoie de comutator forta si cateva rezistente.

Link spre comentariu

Curentul scade continu tinzind spre zero si la un redresor banal numai din traf + punte, daca traful este bine ales. Nu intelegi ca schema asta este ca si cum te-ai scarpina in urechea stinga cu mina dreapta?

Nu-mi dau seama ce nu intelegi tu! Ai pus mai multe scheme banale/proaste in ultima vreme. Scheme demne de anii 80. Acum sintem in 2020 domnu' si macar un amarit de feedback ca sa se opreasca cind bateria este incarcata ar trebui sa aiba.

Link spre comentariu
12 hours ago, BRANCA said:

si regleaza curentul in plaja de lucru

Nu se regleaza curentul, se regleaza tensiunea.

Reactia negativa in curent presupune monitorizarea curentului de sarcina si un soi de amplificator de eroare.

Schema aia nu are protectie la scurt si nici suprasarcina, singura limitare tine de cat de bun mai este acumulatorul si de rezistenta ohmica a sarmelor de legatura.

Am pus chiar aici link-uri, am explicat ca pana si LM317+PNP e mai bun pentru ca are limitare de curent, si nimeni nu poate sa acuze schema aia ca ar fi complicata.
Ramanem insa in continuare la variante arhaice si rudimentare, da-l naibii de progres.

Link spre comentariu

Poate parea offtopic....dar schemele alea cu tiristor se foloseau fara grija pe vremea cand trafurile se "gaseau" prin panourile din fabrica si de obicei erau de 24v AC si curent cat cuprinde fiind cu platbanda de cupru.

Daca nu puneai un element de reglaj in serie , riscul de fierbere si explozie al acumulatorului era major. Deci scopul era sa scada tensiunea medie prin phase cut...NU sa supravegheze incarcarea. Dar  schemele cu tiristor din tehnium fac si treaba asta. Si ca tot veni vorba , nici alternatorul de 150A nu controleaza curentul , doar tensiunea ... important e sa incarce repede ca sa poata sa mai porneasca o data peste cateva minute.

Daca insa vrei Battery Conditioning and Charging , faci cu MCU si FET. Acumulatorul uzat o sa te iubeasca si o sa iti aduca un cadou de Mos Craciun. Sau dupa caz , o sa il arunci mai fericit.

Link spre comentariu

 Si daca se regleaza tensiunea nu se regleaza curentul?S-a vrut o schema f simpla.Mai simpla ca asta nu e decat aia cu redresare si rezistenta limitare.Am o fosila din aia in arhiva.A lucrat multi ani si n-a crapat si nici acumulatori n-a fiert.

 La schema cu tiristor am precizat ca se poate pune o rezistenta de protectie.

 Majoritatea incarcatoarelor la meseriasii cu ateliere in casa au redresoare simple,vechi.

 Sincer eu as lua un incarcator gen Lidl,mic si portabil.Ieftin si acceptabil.Am vazut in comert multe chinezarii la peste 100 lei jalnice.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări