sesebe Postat Decembrie 9, 2020 Partajează Postat Decembrie 9, 2020 (editat) Pai T1 si T2 reprezinta un amplificator de curent iar curentul de iesire spre acumulator este betaT1*betaT2*curentul de baza. Curentul de baza este determinat de - tensiunea de la iesirea operationalului (vezi ca logica este inversata) si rezistenta serie P1- pt tensiuni mici pe acumulator iar - la tensiuni mai mari pe acumulator la acest curent se adauga si curentul prin P2. Tensiunea de la iesirea operationalului este determinata de tensiunea reglata din P3 si tensiunea Zener-ului DZ2. D3 banuiesc ca incearca sa faca o compensare termica. Eu zic sa renunti la schema asta si sa faci un incarcator mai modern si mai performant. 2*4700µF filtrare pe intrare la un incarcator de acumulatori ?!? cind incarcarea se poate face chiar fara filtrare unele voci sustinind ca ar fi chiar mai bine asa pt ca se face un fel de incarcare in pulsuri....... Uite aici cum lucreaza un incarcator performant si chiar daca este pt acumulatori Ni-Cd cred ca s-ar putea folosi fara probleme si la acumulatori PB. Din pacate nu exista informatii publice despre ASIC-ul utilizat in acel incarcator. Poate am sa testez eu sa vad daca merge bine si la Pb si sa-l folosesc ca incarcator auto chiar daca acum nu am nevoie de asa ceva. Editat Decembrie 9, 2020 de sesebe Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 9, 2020 Partajează Postat Decembrie 9, 2020 @kinderu56 se poate muuuult mai bine decat improvizatia aia. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 9, 2020 Partajează Postat Decembrie 9, 2020 (editat) pai ce improvizatia , ca nu am conceputa eu, au cenceputa cei de la SIEMENS PRIN ANI 80 cred file:///C:/Users/kinderu/Downloads/Elektor%201979-07+08%20.pdf ar fi interesant daca cel de bosch ar putea fi modificat pentru li-ion Editat Decembrie 9, 2020 de kinderu56 Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 9, 2020 Partajează Postat Decembrie 9, 2020 Nici n-am zis ca e improvizatia ta, ci am zis ca este O improvizatie, si asta e, o improvizatie arhaica ce se foloseste de componente la fel de arhaice. Se poate enorm de mult mai bine. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 9, 2020 Partajează Postat Decembrie 9, 2020 o schema interesanta din 2005 cu tiristoare pentru acumulatori auto ce seamana usor cu cea de la bosch https://www.emilmatei.com/redresor-comandat-cu-tiristoare/ Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 are cineva pdf pentru cablaje sau versiunea lay ,pentru schema asta https://hobby-geomar.blogspot.com/2018/12/redresor-auto.html Link spre comentariu
amudsen Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 Ai pdf-ul pentru descarcare in josul paginii, este o schema ok, o folosesc si eu. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 nu apare nimic Link spre comentariu
dan-a2 Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 Pai se descarca de pe mediafire.. , este acolo.. Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 Un regulator de incarcare de calitate are si o referinta de tensiune termocompensata si amplificator/amplificatoare de eroare integrate - cu operationali. Schemele facute doar cu tranzistoare fara amplificatoare de eroare bune (operationali integrati de exemplu) si fara o referinta stabila sint doar jucarii desi daca sint bine facuti isi fac treaba dar fara pretentii prea mari. Cu niste scule de calitate am reusit acum 2 ani sa reinvii o baterie auto ce se descarcarse pe masina pina la circa 2V. Am mai folosit-o apoi ince jumatate de an pina mi-a descarcat-o complet din nou mecanicul cu testele de compresie. Dupa resuscitare mergea inca OK dar am preferat sa cumpar una noua pt ca aia avea vreo 5-6 ani si deja fusese descarcata complet de prea multe ori. Mi-e ra frica ca ma lasa iarna. Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 1 hour ago, kinderu56 said: nu apare nimic Nici nu ma mira ca nu gasesti... Ete: Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 acuma am vazut scuze , are cineva datele pentru un reglaj corect al acestui incarcator. . multumesc si inca o data scuze de stres Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 In topicul "scheme alimentatoare" sunt mai multe variante care pot fi adaptate pentru incarcare acumulator, pana si LM317+PNP de la Smilex e mai bun. https://www.elforum.info/topic/97183-scheme-alimentatoare/#comments Mai mult decat atat, pe topicul asta am o varianta de sursa ATX modificata pentru redresor auto, descrisa pas cu pas in cel mai mic detaliu: https://www.elforum.info/topic/82737-modificare-sursa-atx-proiect-didactic/page/16/#comments Sau sa apelam la ceva specializat: https://www.digikey.ro/product-detail/en/texas-instruments/BQ24450DWTR/296-24367-1-ND/2051746 Un CI care le face pe toate si care poate asigura curent cat vrei. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 de ce sa stau sa mai cat sa mai ma complic cand le am gata facute si lea venit momentu sa bag intr-o carcasa si sa le fac reglgajele de riguare ,evident cand osa le gasesc cum se fac ok poate le mai are careva ca eu am pierdut toate datele di PC (are cineva datele pentru un reglaj corect al acestui incarcator) Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 10, 2020 Partajează Postat Decembrie 10, 2020 (editat) Da trebuie sa gasesti o cladire cu 20 de etaje mai intii si sa urci cu el pina la etajul 20. Pe urma urmezi pasii de aici. Editat Decembrie 10, 2020 de sesebe Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum