Vizitator Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 Branza, brazda, viezure, redresor cu punte si bec sunt mosteniri dacice. Generatorul de curent, stabilizatorul, comparatorul sunt de la migratorii cu par blond, cateva cruci si scuipatul in san si ai scapat de tentatia de a le folosi! Link spre comentariu
tenzen Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 Asta e proaspata,cite incarcatoare de laptop trebuie sa tina la asa ceva?Si de unde atitea becuri?Si asta inca nu e nimic.Am avut si care trageau 70 de amperi.De remarcat precizia indicatoarelor aem,pe cit de vechi,pe atit de bune,ca tot ponegresc unii indicatoarele pe ac... Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 (editat) Acum 8 ore, tenzen a spus: Daca un acumulator sta pe o masina cam 5-6 ani la 14,4-6 fara probleme,nu vad de ce pe un redresor care indeplineste aceste conditii nu ar sta in siguranta. Daca dupa 6 ani cere redresor, o faci o singura data, pt ca nu ai stiut, dar in secunda doi ai plecat sa cumperi altul nou. Nu stai sa incarci un acumulator obosit, doar pt ca ai redresor. Eu de ex il am (redresorul) din alte vremuri, si nu l-am mai folosit de mai bine de 10 ani (pt mine). In cateva cazuri cand a fost nevoie, a fost imprumutat pe la prieteni. La cum sunt acum bateriile, mai ca nu prea ai nevoie de redresor. Dar ai dreptate, daca tot il faci, e bine sa nu ai grija lui cat isi face treaba, indiferent daca sursa e cu traf sau in comutatie. PS- acum 6 ani mi-a picat bateria originala a masinii, dupa 7 ani de exploatare. Dar a picat in sensul ca dimineata am dat la cheie si am plecat la servici si la pranz cand sa plec acasa, nici luminile in bord nu s-au mai aprins. Nici mama redresorului nu mai avea ce-i face. Am luat bateria de la sistemul de supraveghere ca sa ma pot misca pana la primul magazin, pt ca pana m-am dumirit plecasera toti acasa, am cumparat una care anul asta merge pe 6 ani si ma astept la aceeasi figura. Ma gandesc la modul serios daca sa cumpar baterie noua sau masina noua. La ce sa-mi fie bun un redresor? Editat Ianuarie 3, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
tenzen Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 (editat) Am dat un exemplu cu aia 6 ani,vis-a-vis de durata incarcarii pe un redresor,atunci cind e nevoie,versus ipotezei ca dauneaza in vreun fel acest tip de incarcare.Dupa cum se vede,eu nu incarcam un acumulator obosit ci unul care a fost descarcat in lipsa incarcarii alternatorului,ca doar nu era sa pornesc la manivela...Plus de asta, nu stau cu motorul pornit,inecat in fum ca prostu' sa incarc o baterie,nu?Asta e fratele mai mic... Editat Ianuarie 3, 2020 de tenzen Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 (editat) Da, si eu ti-am dat un exemplu de nefolosire a unui redresor in cazuri uzuale. Ca intervin si situatii de exceptie, cand uiti ceva cuplat peste noapte sau mai stiu eu ce alta anomalie, da, pt asta e bun, dar in asemenea situatie, nu mai faci mofturi, incarci cu ce ai, pornesti, si definitivezi incarcarea pe masina, ca doar de aia o pornesti, ca sa pleci cu ea, nu sa inghiti fumul stand pe loc. Eu de cand am masina (la ultima ma refer), nu am incarcat niciodata pe redresor bateria, nici iarna. Si e diesel...asa ca, cine vrea redresor, sa si-l faca, cine nu, poate trai si fara. Gaseste un fraier ca mine sa-l imprumute. In afara de al batran, mai am cateva, dar vreau sa ti-l arat pe asta tot rusesc, daca ai adus in discutie sovieticele. L-am primit de la cineva de pe forum, defect, l-am reparat, l-am cosmetizat, si n-a avut parte (inca) de actiune, desi sta de ceva ani la mine, cred ca de prin 2016. L-am probat doar la stand. https://postimg.cc/gallery/1vy7atq6i/ Uite si un pic de schema, daca iti plac senzatiile tari.Am mai editat eu cu ceva componente romanesti.Am gasit cateva bulite si cum n-am avut rusesti, am bagat de ale noastre. Editat Ianuarie 3, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
tenzen Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 Pai daca vecinu' a venit pe baterie de la dracu',dupa ce am reparat alternatorul,era nebun omu' sa se plimbe aiurea sa incarce bateria?La 4 case distanta nu se incarca,nu?La fel si ceilalti,intr-un oras de 3,8 km nu prea ai cum sa incarci un acumulator descarcat,dupa niste drumuri fara incarcare,nu credeti?Ii faci in 10 minute,maxim.Cit despre senzatii tari,sint russian fan forever,mai ales in audio.Nici nu stiu daca as fi invatat electronica fara primul meu casetofon,СОНАТА 213-С,pe cind aveam 14 ani. M-ati inteles gresit,eu nu incarc bateriile slabe ale cetatenilor,repar alternatoare. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 In cazul asta, nu are rost sa te joci cu petarde din astea care vor 12...16 ore pt incarcare completa. Fa rost de o sursa de 12V/250A , ca sa nu trebuiasca sa cari un traf de sudura intr-o carcasa, si o folosesti pe aia si pt pornire si pt incarcare rapida. Acum 21 minute, tenzen a spus: La 4 case distanta nu se incarca,nu? Las-o moarta, ca la 4 case vine si pe jos. Cand a scapat de la tine cu alternatorul potent, nu are decat sa se duca la treaba, ca de aia e masina, nu sa se plimbe prin vecini. Dar e alegerea fiecaruia, oricum alternatorul nu se buleste prea des la o masina. De ex la mine chiar daca nu mai tine aceeasi sarcina la relanti ca acum 5 ani, inca face fata la consumatorii obisnuiti. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 4, 2020 Partajează Postat Ianuarie 4, 2020 Nu tine sarcina alternatoru? Esti sigur ca nu e cablu defect? In 10 minute nu o incarci doar o faci demna de functionare. Pai decat sa faci unu dinala mai bine 2 cabluri groase de sudura, pornit direct din bateria vecinului, tinuta conectata 5minute pana cand bateria veche a prins ceva sarcina si apoi de o mai lasi inca jumate de ora la relanti si gata. Daca e dizeeel nu consumi prea mult. Link spre comentariu
dacos Postat Ianuarie 4, 2020 Partajează Postat Ianuarie 4, 2020 Ca răspuns empiric la comentariile despre încărcarea bateriei auto. Ca și consecință a unei descărcări grave (lumini în portbagaj aprinse toată noaptea - caz real) : după ce a pornit la cabluri și a circulat 15 minute, mașina pe benzină mai are o cheie disponibilă . Dacă 'dai la automat' până pornește...pornește! Dacă nu a pornit la încercarea asta, e clar că bateria e compromisă. Am experimentat așa ceva cu Dacia Solenza. Aveam de mutat mobila de la un bloc la celalalt, circa 2km distanță, adică 15 minute de funcționare cu semafoare. De patru ori am pornit-o, apoi nu a mai vrut. Am pus-o pe un redresor care a încărcat-o câteva ore la cca 5Ah și apoi m-am cârpit cu ea toată vara. Aveam o singură cheie. Dacă nu pornea, la revedere..... Link spre comentariu
tenzen Postat Ianuarie 4, 2020 Partajează Postat Ianuarie 4, 2020 Acum 7 ore, Sharky a spus: Pai decat sa faci unu dinala mai bine 2 cabluri de sudura... Daca e dizeeel nu consumi prea mult. La 03.01.2020 la 0:38, Sharky a spus: Cu Traf de 20V si bec as recomanda sa schimbi becul cu unul mai mic... Eu as face solutia cu incarcatoare de laptop, iar daca vrei sa nu stai cu ochii pe ea, cu 2 diode/ o punte scazi tensiunea de la 15 la ~vreo 13.8V. Si cand iti amintesti de baterie, treci la faza 2, scoti puntea si il lasi pe direct... Cam nehotarit...Mai bine va lasati balta. DORU 1360 Nu stiu de unde ipoteza ca as umbla cu traful de sudura in spate.A ajuns in stare jalnica forumul asta,unul spune una,celalalt pricepe alta...Daca vii de la Iasi si se strica alternatorul pe drum,cind ajungi la mester in Vaslui,bateria e moarta.Mesterul repara alternatorul,dupa care sugereaza sa ce?Presupunind ca locuiesc pe linga atelierul mesterului,ce fac,stau cu masina pornita,ca e diesel si nu "consuma mult"?Plec la treaba?Unde la treaba?!?Ca locuiesc in apropiere,merg pe jos la servici. Nu mai bine o incarca el,pe timpul reparatiei alternatorului?La asta m-am referit,nu de cite ori se strica un alternator si la cum merg vecinii pe jos 4 case distanta.Tot postati faze cu baterii muribunde,nu inteleg de ce. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 4, 2020 Partajează Postat Ianuarie 4, 2020 (editat) Nu toata lumea de pe aici repara alternatoare. Normal ca e bine sa incarci bateria clientului, dar 99% din utilizatorii de pe aici nu au nevoie de asa ceva. Nimanui nu i-ar displace sa il aiba, dar sa construiesti asa ceva e un pic peste mana si fara folos real pt omul de rand. Later edit: ce alternator si cabluri avea solnitza aia? La opel puteam trage catre 50A (masurati cu cleste hall) pana sa pice tensiune. Vreo 15 maxim sa zicem ca e consumul pt mersul normal, pe zi, ca presupun ca nu era nici noapte si nici nu aveai nevoie de dezaburire sau ventilator pe maxim. Deci macar vreo 30A intrau in baterie, de o tii juma de ora tot ai vreo 15Ah intrati, ceva curent trebuie sa dea. E drept ca asa scurt n-am lasat sa mearga niciodata cand am dat curent asa, pe nemasurate. Pe mertzan si pe passat pot trage si mai mult curent chiar si la relanti. La bora in schimb am vazut ca la motoru de 1.4 nu poti consuma prea multe la relanti ca pica in sarcina, si isi revine cum ii dai un pic de ture ajung si 1000ture si brusc tensiunea isi revine. Asa ca poate de aia nu s-a incarcat bateria aia prea bine. Editat Ianuarie 5, 2020 de Sharky Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 11, 2020 Partajează Postat Ianuarie 11, 2020 (editat) La 05.01.2020 la 0:27, tenzen a spus: Nu stiu de unde ipoteza ca as umbla cu traful de sudura in spate. Presupunind ca locuiesc pe linga atelierul mesterului,ce fac,stau cu masina pornita,ca e diesel si nu "consuma mult"?Plec la treaba?Unde la treaba?!?Ca locuiesc in apropiere,merg pe jos la servici. Nu mai bine o incarca el,pe timpul reparatiei alternatorului? Daca mi se strica alternatorul, prefer o reparatie profi si ajutor in pornirea masinii, de restul ma ocup eu. N-am nevoie sa-mi incarce nimeni bateria, aia am vrut sa zic. Si ajutor la pornire pot primi de la alta baterie sau de la o sursa potenta. Si repet, ca sa nu umbli cu traf de sudura, ca cel din postarea de pe 03.01de mai sus (cam atat iese o sursa de putere cu traf, nu ca as fi sugerat sa folosesti tu asa ceva) recomandasem o sursa in comutatie de 12V/250A pe care o poti manevra mult mai usor. Cu aia si pornesti, si incarci bateria. Dar ai dreptate, fiecare intelege ce-i convine, inclusiv tu. Editat Ianuarie 11, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
Marian Postat Ianuarie 12, 2020 Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Mie mi se pare totusi util redresorul lui @tenzen, ca e greu sau nu asta e problema lui, insa un redresor stabilizat si la un asemenea curent este foarte util, ca nu ai nevoie mereu de el este adevarat, dar si cand ai nevoie iti faci treaba la fel de rapid ca un alternator bun. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 12, 2020 Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Pai da, asa fiecare ar avea pe lista de dorinte la mosu si o sursa babana dinasta, dar sa stai sa o construiesti sa o pui la punct dureaza si întotdeauna e altceva de facut. Din pacate ziua are doar 24 de ore. Link spre comentariu
tenzen Postat Ianuarie 12, 2020 Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Oameni buni,redresorul ala l-am facut datorita faptului ca imi trebuia la garaj,pentru incarcarea bateriilor pe parcursul reparatiei alternatoarelor defecte,precum si la pornirea unor masini care,din pricina acumulatorilor mai slabi,dupa 1-2 ore de pus contact,inchis-deschis sau alte manevre,nu mai pot porni la automat.Normal ca trebuia ceva stabilizat,pentru evitarea defectarii calculatoarelor de pe costeretele astea pline de electronica,dar si ceva de putere,pentru pornire.Nu e facut din plictiseala.Nu am facut una in comutatie,deoarece am avut aceste componente si nu am investit decit timp si vreo zece electrozi la confectionarea sasiului din cornier+tabla de la panourile laterale.Greutatea,la fel,nu m-a interesat deoarece sta intr-un colt,nu pleaca nicaieri,oricum,nu depaseste 25 de kg si nici eu nu sint un om comod.Nu l-am postat ca sa il luati de exemplu.Asta cum ca se poate "altfel" era valabila si trecut,cind totusi oamenii,daca nu erau in deplin acord unii cu altii,nici nu se puneau in curmezis cu atita ardoare,sa iti taie elanul,ca in zilele astea.Am o gramada de lucruri construite de la zero in atelier,noroc ca nu am cerut pareri inainte,ca nu le-as mai fi construit,strung de metal,masina de gaurit pe coloana,aparat de sudura in puncte,prese hidraulice,etc,lucruri facute fara investitii mari si care ma slujesc de ani buni.De audio nici nu mai spun.Ma gindeam sa pun poze si cu interiorul,dar,intr-o alta ordine de idei,mai bine imi vad de treaba mea.Nici eu nu am timp,dar,30 minute pe zi,le rezerv contructiei sculelor sau aparaturii care imi trebuie.Asta e urmatorul proiect,modificarea in cc +sursa.Are si 15 kg si e cit un geamantan,numai buna de carat in spinare.Poate ajunge pe la muzeu intr-o buna zi,zi care poate sa aiba si mai mult de 24 de ore.Numai bine! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum