Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Pe maşină acumulatorul e încărcat exact la fel, tensiune constantă şi curent limitat doar de puterea alternatorului.Deci, după porniri dese sau mai greoaie, curentul absorbit de acumulator din alternator poate depăşi uşor 50A pentru scurt timp, pe măsură ce se încarcă scăzând şi curentul..

Link spre comentariu

Nu cunosc sa existe pe forum scheme dedicate fix cu 10% din capacitate, ar insemna sa poti incarca cu el numai un singur model de acumulator, adica ar fi cvasi-inutil.

Discutia asta este veche si tot revine, am tot sustinut ca se poate incarca cu fix ce curent vrei/dispui, intotdeauna vor exista cei care nu-s de acord si care nu pot fi convinsi indiferent de argumente. Este suficient sa va ganditi o clipa la ce se intampla pe masina ( adica ce a scris Validae, si am facut-o si eu in trecut de cine mai stie cate ori ).

 

LE: O sa risc un sacrilegiu :rade:
Chiar si pe site-uri de producatori daca gasiti recomandarea cu 10%, tot o prostie ramane.

De ce? 
Pai revin la masina, ca pana la urma pentru ea exista acumulatorul asta, presupunand ca s-ar putea implementa un sistem inteligent de incarcare care sa regleze curentul de incarcare la 10% din capacitate, ar fi o prostie astronomica.

Dupa cateva opriri si porniri in oras ar trebui sa pui robotul pe masina ori sa imprumuti curent de la cineva, deoarece cu 10% din C, nu compensezi niciodata in cateva minute/zeci de minute ce consuma demarorul, si daca ai o zi aglomerata prin oras cu mai multe opriri atunci n-are rost sa mai iei masina dupa tine...

Zau asa, haide sa mai si gandim, sa facem un efort intelectual sa intelegem logica unui lucru...

Editat de Marian
Link spre comentariu

Sint mai multe moduri de incarcare fiecare cu avantajele si dezavantajele lor.

Am citit acum citiva ani un articol despre incarcarea in curent constant vs incarcarea in tensiune constanta. Acum nu stiu pe unde mai este acel articol.

Link spre comentariu

Incarcarea in curent constant se face de dragul sursei cu care incarci, pe acumulator il doare fix in paishpe ce curent ii dai, n-ai sa gasesti redresorul care sa fie capabil sa forteze un acumulator peste capabilitatile lui cat priveste curentul, rezistenta interna a unui acumulator bun fiind foarte mica el poate suporta un curent foarte mare, iar la ala obosit tocmai pentru ca rezistenta aia e mare, curentul consumat nu poate fizic sa fie prea mare. Sursa in schimb nu are capabilitati nelimitate, deci cel mai probabil de aici origineaza regimul de curent constant, care protejeaza sursa limitand curentul la o valoare suportabila pentru redresor ( acumulatorul poate inghiti relaxat zeci de A la incarcare fara sa ragaie ).

Editat de Marian
Link spre comentariu

A-mi aduc aminte prin anii 80 cele mai serioase încărcătoare erau cu tiristor și încărcau în impulsuri, ca era mai eficient și mai sănătos pt baterie. Și nu era nevoie de traf exagerat de mare, 100W era destul. Mai nou am citit ca încărcătoare astea noi, verzi cu microprocesor, analiza și optimizare, ecran LCD sunt eficiente. Au și astea toane, ultima data la cineva am văzut ca recunoștea bateria din X3 ca de motocicleta veche și vroia sa încarce la 6V....

 

Link spre comentariu

Limitarea în curent e bună atunci când încarci lent (timp îndelungat), iar consumatorul deservit de acel acumulator îţi permite asta.Adică la un UPS nu am nevoie de o încărcare (revenire)rapidă imediat după o avarie de să zicem 10 minute a reţelei electrice, ci de o încărcare lentă cu un curent mic.Astfel, acumulatorul şi sursa ce-l încarcă(mai ales) sunt protejate de regimul acesta de încărcare.Dar cum bine a scris Marian, pe maşină am nevoie ca acumulatorul să fie rapid gata să-mi dea curent suficient (şi mare) la următoarea pornire, deci îl voi încărca rapid.Doar când maşina stă mult timp imobilizată sau nefolosită din varii motive, pot aplica încărcarea de menţinere, cu 1/10C fiindcă ştiu că nu am nevoie de acumulator în scurt timp.Acest regim se mai foloseşte şi acolo unde se practică schimbarea periodică a acumulatorilor de pe dispozitivul alimentat (electrocare, stivuitoare, lămpi de cap, lanterne utilitare, etc) şi acumulatorii descărcaţi sunt înlocuiţi cu alţii ce au fost încărcaţi lent pe un stand de încărcare.

Link spre comentariu

Eu asta l-am construit de la 0,ma folosesc de el de 5 ani,am incarcat orice cu el,tine 14,5 indiferent ca alimentez un led sau un acumulator de 100 ah descarcat,difera doar curentul.La vehicule care stau mult cu contactul pus si baterie slabuta e perfect,deoarece tensiunea nu variaza,fata de astea simple cu traf si punte.Mai am un rus de 7,5 amperi care e pe acelasi principiu,folosit mai rar din cauza puterii mici.

Link spre comentariu
1 hour ago, tenzen said:

tine 14,5 indiferent ca alimentez un led sau un acumulator de 100 ah descarcat

Asta pentru ca e stabilizat ( aka tensiune constanta ).

 

1 hour ago, tenzen said:

e perfect,deoarece tensiunea nu variaza,fata de astea simple cu traf si punte

Asta deoarece astea simple cu traf si punte nu sunt stabilizate.

La retea slaba servesc doar pe post de obiecte de decor.

Link spre comentariu

Da  interesant  topicul  !  Pt.  ca  imi  plac  lucrurile  simple  eu  am  folosit  surse  de  laptopuri  in  comutatie  deoarece  se  gasesc  pe  toate  gardurile  .  Am  luat  2  surse  de  15  volti  5 A toshiba  care  le-am  inseriat  fiecare  cu  cate  un  bec   auto de  faza lunga  si  pe  urma  le-am  unit  plus la  plus  si  minis  la  minus  .  A  rezultat  un  14,5  volti  tensiune  si  vreo  2  amperi   sau 4  amperi  daca  acu  este  mai  descarcat  .  Avantajul  este ca  poti  uita  acumulatorul  peste  noapte  ca  nu  ai  nici  un  stres  .  Unul  mai  rapid  poate  fi  facut  din  sursa  barosana  de  20 volti  si  6-7  amperi  tot  legat in  serie  cu   un  bec auto de  faza  lunga  ,  dar  trebuie  monitorizat  cand  ajunge  tinsiunea  la  14,5  volti  .  Datorita  caderii  de  tensiune  mare ,  tensiunea  va  fi  mai  mica  la  inceput si  urca pana  cand  tu  doresti  sa  il decuplezi  , gen 14,5  volti  ,  clar  ca  si  amperajul  este  mai  mare  datorita  tensiuni de  20  volti .   Pt.  doritori  se poate  adauga  la  tot  montajul  asta  un  ampermetru  si  voltmetru  de  panou   .  Toate  astea  fara  trafuri  , radiatoare  , punti redresoare  si  altele .   Asta folosesc  eu  .  Posibilitati sunt  multe dar   asta  am  gasit  eu  simplu si util  la nivelul  meu  de  amator  in  electronica  . 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, lavynyu a spus:

Unul  mai  rapid  poate  fi  facut  din  sursa  barosana  de  20 volti  si  6-7  amperi  tot  legat in  serie  cu   un  bec auto de  faza  lunga

Cam asta se facea pe marginea santului cand pocnea de fericire releul de incarcare pe vechile dacii, si nu aveai unul de schimb in portbagaj. Cu un bec de far bine legat serie pe excitatia alternatorului de la +12V, ajungeai acasa cu incarcare ok si fara  risc de supravoltare a bateriei. Un redresor chior care te poate servi ocazional si fara riscuri/complicatii, este format dintr-un traf clasic, potent, cu 10V in secundar si o punte redresoare, daca o sursa de calculator nu e la indemana. 

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Poti baga curent cu nemiluita in acumulator.

DAca tensiunea e limitata la 14.5V si acumulatorul e descarcat, o va accepta fara prea mari comentarii.

In schimb daca e incarcat mai scoate niste bule, dar curentul tras va fi mult mai mic. Devrei sa bagi curent serios trebuie sa sari cu tensiunea peste aia 14V.

 

Cu Traf de 20V si bec as recomanda sa schimbi becul cu unul mai mic de indata ce becul initial isi reduce intensitatea.

Nu de alta dar acumulatorul cand e incarcat de ii dai curent si tensiune mare doar faci electroliza in loc sa il incarci.

Egalizarea celulelor e o procedura de mententanta buna, din ce am inteles, dar o faci la foc mic...

 

Eu as face solutia cu incarcatoare de laptop, iar daca vrei sa nu stai cu ochii pe ea, cu 2 diode/ o punte scazi tensiunea de la 15 la ~vreo 13.8V.

La tensiunea aia poti lasa acumulatorul pe termen nelimitat, poti merge la pescuit peste weekend, etc.

Si cand iti amintesti de baterie, treci la faza 2, scoti puntea si il lasi pe direct vreo ora, doua pt egalizarea celulelor.

La 15v, daca acumulatorul a fost incarcat mai multe zile oricum nu mai trage curent prea mult.

Link spre comentariu

Pai,asa face asta cu tiristoare,sta la 14,5 V,dar nu mai debiteaza curent,in cazul unui acumulator incarcat.Ba mai mult,scade tensiunea sub 14 daca sta o perioada lunga de timp fara absorbtie mare de curent.Da doar cite un puls pe ampermetru la citeva secunde.Mai multa incredere am sa las unul de asta nesupravegheat,asa cum am procedat de multe ori,decit unul care baga cit vrea el.Astea cu "mai bagi","mai scoti" sint metode mai rudimentare pentru care "nu uita".Doar nu vrem sa sarim din pat la 1.00 a.m ca am uitat sa mai scoatem vreun bec de undeva...Daca un acumulator sta pe o masina cam 5-6 ani la 14,4-6 fara probleme,nu vad de ce pe un redresor care indeplineste aceste conditii nu ar sta in siguranta.Nu debiteaza incarcatoarele de laptop 35 de amperi si nici nu are toata lumea timp sa potriveasca din 10 in 10 minute numarul de becuri.Astea sint solutii de urgenta in cimp,cind ramii fara baterie si bati in poarta la neica in sat sa iei incarcatorul nepotului de la laptop si un bec din propriul far.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări