Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Se intampla cu multe aparate electronice ... industriale , de laborator , sau de larg consum . Mai ales cele din fosta Europa de Est . Cel mai bine la documentatii pe internet stau rusii ... sansa mica sa nu gasesti ceva . Ma rog , din cele de uz curent . La ei , multe AMC - uri si asociate erau de uz dual , si produse 99 % in uzine militare . in fine ... istorie , acum nu mai produc nici ei .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Poate doar la cele fabricate la ei sa se gaseasca ceva referinte tehnice,altfel aveam sa gasesc macar o adresa unde erau pomenite,nu sa contina date tehnice.Am mai patit asta cu un generator tesla BM598.Daca nu il aveam,tot asa,credeam ca nu s-a fabricat,si e o greseala de memorare tip.

Link spre comentariu

Da ... e pacat , fiindca ( acum ) intram in posesia unor aparate , unele destul de complexe ... si fara documentatie e mai greu . Chiar daca nu se defecteaza , manualul si schema pot fi esentiale in exploatare . Totusi e ( mai ) bine , acum multi ani in urma , cine avea un multimetru era imparat . S - a mai discutat , chiar a fost o realitate . Ma rog , si constructiile ( reparatiile ) abordate in particular aveau alta complexitate si anvergura , multi au construit pentru uz propriu AMC - uri , constransi de lipsa lor . Personal am facut destule , aveam la fabrica tot ce puteam gandi ca as avea nevoie , ... dar erau pazite ! Chiar la propriu ...

Editat de gauss
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Am inteles ca tiristorul si rezistenta de putere trebuie montate pe radiator...dar puntea redresoare este necesar sa fie montata pe radiator?

Editat de mac01
Link spre comentariu

Merci...vreau sa elimin cat se poate de mult firele si vroiam sa montez puntea direct pe pcb, iar pcb-ul sa vina prins de radiator.

Editat de mac01
Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

domnilor am realizat si eu acest montaj pt incarcare acumulator auto.ce sa va spun l-am pus in functiune alimentat la vreo 24 de volti asa frumos reduceam tensiune la 14.8v de mai mare dragul.dar nenorocire dupa ce l-am bagat in cutie nu mai functioneaza.nu se mai deschide tiristorul.am masurat tranzistorii sunt buni tensiune pe poarta am dar tiristorul nu se deschide .m-a disperat ce sa fie oare rog ajutor.multumesc

Link spre comentariu

Cum putem să știm noi ce ai făcut atunci când ai montat placa în cutie ? Ai verificat lipiturile, dacă nu cumva s-a smuls/dezlipit vreun fir sau terminal de componentă ? De obicei asta se întâmplă la manipularea necorespunzătoare a plăcilor.Sau ai vrut să mai dai o gaură de fixare și ai atins vreun traseu....măcar pune poze clare cu partea plantată și cea cu trasee, poate se va observa ceva.

Link spre comentariu
On 12/12/2017 at 3:22 PM, gauss said:

Asta romaneasca ... I 4115 , e cam nashpa . Ma rog , trebuie bibilita . E printre ultimele creatii romanesti ... deficitara ( ca executie cel putin ) , dupa parerea mea . Cand am spus ca am cam imbatranit ... m - am referit la greutatea ei . E " bine crescuta " ! Exista si oarece documentatie pe net ... cred ca a fost si pe forum . Maine ( sper ) foto , de la exemplarul meu .

 

.

Si eu am avut acces la "modelul" I4115. Si existau acolo vreo 2 sau 3.... Nu am reusit sa "rezolv" niciuna, desi m-ar fi tentat!

Destul de ingenioasa prestabilizarea aia cu redresare comandata cu semipunte cu tiristoare....

Acolo era folosita pentru testarea de accesorii auto (lampi, motorase pentru ventilatoare/stergatoare, si altele, atat pe 12 cat si pe 24 de volti)

Si eu m-am "rablagit" fizic, as construi pentru asa o sursa un carucior (am facut deja chestia asta pentru traful de sudura si valoreaza de cate

ori vreti voi mai mult decat materialele si munca investite!).

Totusi, de vreo 20 de ani, cel putin, cumpararea unei baterii de acumulatori noi nu mai reprezinta problema din anii constructiei socialismului.

De asemeni, utilizarea mai frecventa a automobilului a schimbat modul de degradare si optica legata de utilizarea acumulatorului, asa ca

incarcarea la redresor s-a "rarit" considerabil. (daca tineretea ar sti, daca batranetea ar putea, e tot mai "contondent" valabila!)

Link spre comentariu

Nu s - a usurat din 2017 pana acum ... E trasa pe dreapta , desi e ( cred ) functionala . Am alte surse , fac ce face si aceasta . Ma rog , mai " omenesti " . Nu stiu daca mai fiabile ... inca n - am aflat ! 

 

P.S. - mai e un topic cu I 4115 . Mai recent ... e si schema , carte tehnica , si varianta mai moderna , cu afisoare ...

Link spre comentariu

am realizat acest montaj pt ca vreau sa incarc 2 acumulatori de 75A  si sa stea permanent pe incarcare .imi servesc pt alimentarea unui invertor 24vcc/220vca 700w sinus pur.sunt momente cand se intrerupe curentul si raman in bezna si mai ales iarna sa nu raman in frig.deci imi este necesar.

Va rog sa ma ajutati la reglaj,mai precis cum se regleaza?fara acumulator se poate regla?Multumesc.

 

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...
  • 3 săptămâni mai târziu...

Ia colea unul cu tiristoare de 1800 de amperi,diode de alea de tramvai,fara moarte...Sta la 14,5 batut in cuie,indiferent de consum.Nu stiu pe unde e schema,dar e simpla,o sa caut sa o postez.Aparatul are 20 de kile.Tocmai incarcam un acumulator cu el.

20191230_091000.jpg

20191230_091021.jpg

20191230_091106.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări