Tarabostes Postat Decembrie 30, 2009 Partajează Postat Decembrie 30, 2009 Dar daca se modifica sursa asa? Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Decembrie 30, 2009 Partajează Postat Decembrie 30, 2009 Pe linia de -12V ai doar vreo 500mA... Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 30, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 30, 2009 eu zic sa te linistesti consumi energie de pomana cu sursa aia mai bine te apuci iei un transformator baban dai secundarul jos si te apuci de bobinat cu sarma de CuEm mai groasa Link spre comentariu
Gabriel Paduraru Postat Decembrie 30, 2009 Partajează Postat Decembrie 30, 2009 Mai e o problema astea suny surse in comutatie si tensiunea la iesire depinde de consum, daca sarcina e prea mare intra in protectie. E cam greu sa modifici sursa dar nu e imposibil insa nu obtii decat un alimentator adica o sursa de curent continuu. Un incarcator pt cumulatori trebuie sa functioneze in impulsuri si sa reduca valoarea curentului pe masura ce se incarca acumulatorul. Incarcarea in impulsuri mai are si alte avantaje mai ales la acumulatorii cu plumb: previne sulfatarea, previne caderea pastei prin faptul ca degajarea de gaze nu este violenta etc. Se poate incarca un acumulator si cu un alimentator insa va trebui sa il supraveghezi, cand tensiunea ajunge la 14,4-14,8 v trebuie sa il decuplezi ca sa nu-l suprasoliciti prin incarcare. Link spre comentariu
miron1947 Postat Ianuarie 15, 2010 Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 Concluzia e ca in cutiuta acelui indicator mai e cevaNu are nimic special in el. cu acel fir gros, creeaza un camp care produce deviatia acului indicator.sa o "clonez" cumva?Este o metoda simpla de limitare prin miez, puterea mica a transformatorului face limitarea curentului, ca la Redac(indicatorul nu-i figurat).[attachment=0]REDAC.JPG[/attachment] Link spre comentariu
miron1947 Postat Ianuarie 15, 2010 Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 Doar limitarea curentului nu mi-e clara - nu stiu unde este acel releu termic...Releul termic , decupleaza la depasirea curentului, pentru protectia transformatorului.Transformatorul este de 60W, deci nu poate debita mai mult de cca. 5A/12V. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Ianuarie 15, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 as fi si eu curios care este treaba cu ampermetru ala ca am incercat si eu sa fac un sunt si nu prea mia iesit am bobinat cateva spire pe o rezistenta de 27k cu sarma de 0.5 diametru si am pus pe un ceas de la un vumetru de magnetofon tesla dar nu prea face treabaiar chestia aceea care este ca o protectie la conectarea inversa a bateriei iar nu inteleg ce este ceva asemanator am vazut intrun redresor redac Link spre comentariu
madkat Postat Ianuarie 15, 2010 Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 Intrebare de baraj - am imprumutat un redresor de la cineva - un noname de la cora - pentru ca pana acum foloseam un traf de vreu 3 amperi jumate cu o punte si atat.Pe afara arata ok - cu ampermetru, etc - dar evident ca eram curios ce e prin el - si surpriza: Un traf teapan cu tolele sudate, o punte de putere si ampermetrul... ATAT...Totusi - la inceputul incarcarii - cu bateria la 12.30V, destul de "descarcata" - da undeva la aproape 13V (masurat pe borne) si ampermetrul sta la 6A, iar la sfarsit - cand ampermetrul sta la 0 - pe borne sunt undeva spre 15V...Concluzia e ca in cutiuta acelui indicator mai e ceva - fapt confirmat si ca din el ies doua sarme de cupru cam de 1mm diametru - nu este legat cu fire normale pe terminale (nici nu are - firele intra in carcasa direct)Aveti idee ce e chestia aia? sau cum s-ar putea sa o "clonez" cumva? Nu pot sa il decapsulez totusi - e inca in garantie masinaria. Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 15, 2010 Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 Pune si poze clare...Din ce zici aici,as zice ca e vorba de un suntSi e perfect normal sa gasesti asta in redresor: Limitarea tensiunii se face direct din tensiunea trafului in secundar si limitarea curentului se face prin dimensionarea miezului si a sarmei Link spre comentariu
madkat Postat Ianuarie 15, 2010 Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 ii fac o poza deseara - si postez.Da, functionarea acului mi-e clara - ca la orice amarat de vumetru - cu un electromagnet. Doar limitarea curentului nu mi-e clara - nu stiu unde este acel releu termic... Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Ianuarie 16, 2010 Partajează Postat Ianuarie 16, 2010 Sunturile se fac relativ usor. Se alege o sarma de Cu, potrivita pentru curentul maxim.Se conecteaza suntul la o borna a viitorului ampermetru, borna + se leaga la + sursei de curent, celalalt capat se conecteaza la minusul sursei de curent. Lungimea exacta a suntului se gaseste prin tatonare cu un cursor pe firul de cupru. Cand s-a gasit valoarea suntului, acesta se taie si se cositoreste.Poate e mai clara poza decat explicatiile[attachment=0]sunt.JPG[/attachment] Link spre comentariu
Gabriel Paduraru Postat Ianuarie 16, 2010 Partajează Postat Ianuarie 16, 2010 Ampermetrul se leaga intotdeauna in serie. Pentru etalonare se ia o banda de cupru (tablitza) sau Al si se leaga la bornele ampermetrului. se iau trei patru becuri si se leaga in paralel pana se obtine un curent de 1 A, eventual masurati curentul pe care il consuma becurile cu un ampermetru etalonat deja. Legati ampermetrul pe care doriti sa-l etalonati in serie cu becurile si apoi alimentati. Incepeti sa pilitzi shuntul pe muchie de o parte si de alta treptat pana ampermetrul care doriti sa il etalonati arata un nr de diviziuni egal cu cel etalon. In final shuntul va arata ca o funditza sau ca un os... . Ca un sfat, pilitzi doar intr-un singur sens. Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 16, 2010 Partajează Postat Ianuarie 16, 2010 va rog sa nu faceti ca mine - adica sa inversati polaritatea- pericol de explozie a bateriei, arsuri pe fata, maini - doar nenorociri - EU am facut EXPerimente cu o baterie moarta, cu zeo volti --->macar daca incercati asa ceva sa stiti riscurile la care va expuneti - eu am folosit echipament de protectie - manusi, masca, halat .... si ce mai trebuie, ce mai vreti voi - siguranta voastra e pe primul plan Unde-s ochelarii?!.Am vazut, in basca! Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Ianuarie 17, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 aha gata mam lamurit cu sunturile acu ma apuc de treaba sa vad cum il talonez pe al meu pana deseara sper sa il fac deocamdata montajul nu lam refacut lipsa de timp si ceva piese apropo o protectie l a legarea inversa la bornele bateriei?ceva pe un releu normal? are idee cineva ? Link spre comentariu
Gabriel Paduraru Postat Ianuarie 17, 2010 Partajează Postat Ianuarie 17, 2010 Cred ca daca legi o dioda in serie e suficient.... dar nu se poate la redresorul asta automat din pacate, nu vei mai avea controlul pe voltmetru si nici nu va deschide tiristorul. La acest redresor automat nu e nevoie de releu suplimentar de protectie la legarea inversa a bornelor, el functioneaza numai atunci cand primeste o tensiune de la acumulator, si acea tensiune trebuie sa fie mai mare de 9 V si corect poalarizata, poti sa legi si in scurt bornele ca nu se va intampla nimic decat daca vei apasa butonul ala de amorsare tiristor (dar nu-l apasa !). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum