doru3160 Postat Noiembrie 26, 2017 Partajează Postat Noiembrie 26, 2017 Se poate folosi oare un transformator de 24Vca pentru redresorul cu tiristor din cartea ”Montaje electronice de vacanta” ? Eu am folosit,dar se mareste disipatia pe rezistenta de putere,care si in conditii normale e mare,dar se poate. Link spre comentariu
GeoMar Postat Decembrie 1, 2017 Partajează Postat Decembrie 1, 2017 dacă mai ai fisierele cu montajului, care presupune si circuitele pt. imprimarea pe cablaj, te rog trimite-mi-o pe adresa [email protected]. respect! Gasesti fisierul PDF sc 1:1 pentru acest redresor automat si il poti descarca de aici: https://www.elforum.info/topic/124987-pcb-sursa-reglabila-0-30v-0-3a/?p=1537301 Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 1, 2017 Partajează Postat Decembrie 1, 2017 Nu vreau sa va stric entuziasmul, dar nu stiu daca stiti ca se gasesc in comert kituri de sursa in comutatie la 15-16lei cu intrare de pana la 30V si poti trage din ele vreo 3A, chiar 4 daca le ventilezi. Ai si reglarea curentului si a tensiunii. Iti mai iei o priza programabila, ca sa nu uiti bateria in priza si gata e incarcatorul! Ceva traf de 15-20V 3A are cam toata lumea pe acasa, filtrajul si redresarea nu sare de 10 lei. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 1, 2017 Partajează Postat Decembrie 1, 2017 Daca ai traful,montajul asta nu costa 15 lei cu tot ce contine in el, nici priza programabila nu ai nevoie,nici filtraj si nici ventilatie. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 1, 2017 Partajează Postat Decembrie 1, 2017 Eh, chiar nu cred ca putem compara o sursa stabilizata + timer cu un traf si disipare. O priza programabila e 10lei, una mecanica de 15min-24h. Ideea e sa nu stai sa pazesti. Pornesti prima etapa, apoi a doua si apoi reduci la 13.6V si o lasi asa pana cand iti aduci aminte de ea. Dar fiecare sa aleaga ce metoda prefera. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 2, 2017 Partajează Postat Decembrie 2, 2017 Daca o sa te uiti mai atent pe schema aia,asa simpla cum e,o sa vezi ca asigura stabilizare tensiune,reglaj curent maxim incarcare, basca stoparea incarcarii cand acumulatorul ragaie de curent.Poti lasa acumulatorul cuplat si pleca linistit in concediu...ca sa nu mai spun ca pe specificul forumului,mai poate fi si lucrul facut cu mana proprie,dar asta e alta poveste. Important mai e si timpul in care incarci un acumulator de 75Ah(ca sa nu zic mai mare) cu o petarda din aia chinezeasca de max 3A.In ideea asta,poti folosi cu succes si un incarcator de telefon...totul e sa nu te grabesti. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 2, 2017 Partajează Postat Decembrie 2, 2017 Nu stiu exact despre ce schema era vorba, sunt vreo 2-3 pe paginile anterioare. Poate pui un link. Unele prea simpliste ca sa merite bataia de cap. Petarda aia chinezeasca nu are mai nimic "chinezesc" in ea. E un integrat specializat un fel de echivalentul lui 7812, dar in comutatie. Toate protectiile sunt deja implementate in el. E ca si cand ai vrea sa gresesti ceva la implementarea lui 7812. Nu prea ai ce. In opinia mea un acumulator il incarci cel mai bine in prima faza pe masina. Daca situatia o permite, ai ceva drum de facut atunci. MAsina e capabila de curenti mari. In 2 ore de functionare se incarca pana la pragul in care curentul tras de acumulator scade si o sursa de 2-3A ti-l duce mai departe. Rareori bateria moare de tot. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 2, 2017 Partajează Postat Decembrie 2, 2017 Nu stiu exact despre ce schema era vorba, sunt vreo 2-3 pe paginile anterioare. Poate pui un link. ............................................................................................................... In 2 ore de functionare se incarca pana la pragul in care curentul tras de acumulator scade si o sursa de 2-3A ti-l duce mai departe. Rareori bateria moare de tot. Postarea din pagina trecuta,#1133. Nici eu n-am folosit redresorul de ceva timp/ani. Prefer sa am baterie buna pe masina,si in ideea asta,daca tot o incarc 2 ore pe masina,ce rost mai are s-o bag pe redresor... Cazurile extreme se intampla iarna,cand o baterie buna pe timp frumos,face figuri la temperaturi negative.Cand e pe ultima perioada de viata.Atunci intra redresorul in functie,si daca e potent,scapi mai repede si poti porni masina ca sa poti pleca.Daca si redresorul e anemic,atunci poti linistit sa pleci cu taxiul. Binenteles ca dupa cateva astfel de experiente,cumperi baterie noua,dar in situatiile astea putine cate sunt,un redresor bun face diferenta. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 2, 2017 Partajează Postat Decembrie 2, 2017 Ideea e ca in 2 ore ajungi de la starea initiala (30-50%) la starea de 70%, de unde incarcarea se face mai lent. Nu o poti forta ca nu trage curent, iar de urci tensiunea o fierbi de o iau dracii. Asa e mecanismul, n-ai ce-i face. Cu redresorul faci restul, care dureaza multe ore. Sunt putini oameni care circula asa de mult. Si prin alternator, sa aduni tu orele alea din care sa scazi pornirile, se poate intampla sa dureze cu saptamanile. Ce-i drept, daca ai alege un AGM nu ai avea probleme cu starea de incarcare partiala/sulfatari. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 2, 2017 Partajează Postat Decembrie 2, 2017 N-am inteles prea bine ce-ai vrut sa explici...la mine bateria sta pe masina si acolo isi face veacul,in ciuda faptului ca 95% din drumuri sunt in oras,deci porniri dese,drumuri scurte.N-am avut nevoie sa folosesc redresor decat la sfarsitul duratei de exploatare(de regula dupa min 4 ani de la cumparare),care totdeauna vine ca iarna pt guvernanti,adica prin surprindere. In nici un caz reteta despre care vorbesti,70% incarcare pe masina,restul pe redresor. In alta ordine de idei,cu schema aia nici daca ai vrea,nu poti mari tensiunea de incarcare,decat daca dai jos capacul si umbli la reglaje,ceea ce nu cred ca ar fi prea ortodox,deci nici o sansa s-o fierbi de o iau dracii. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 3, 2017 Partajează Postat Decembrie 3, 2017 Cazuri si cazuri. Poate vrei sa ingrijesti un acumulator sau poate vrei sa il incarci dupa ce o anumita persoana draga a parcat masina dar a uitat farurile aprinse. In varianta doi, ii dai curent, sau il pornesti prin cabluri groase/impins si dupa vreo 2 ore il aduci in casa. Poate ai un drum de 2-3 ore de facut, plus ceva invartit in oras. Alternatorul ti-l incarca mult mai repede asa. Redresoare de 20-30A sunt scumpe. Bateria se incarca in doua etape. Una in care absoarbe mult curent si se incarca repede fara sa se incalzeasca. ASta face alternatorul. Celaalta e la curen mic si incarca restul de 20-30% ramas. Asta nu ai cum a il grabesti si nu il poti face pe masina decat la un drum f lung de ore intregi. De aceea solutia se alege in functie de nevoi si de ce ai la indemana. Teoretic bateria e plina la 12.7-12.8V in gol, asta dupa ce a stat multa vreme. Daca sta pe la 12.55-12.6V ar mai fi nevoie de etapa nr 2. Astea nu le poti face decat pe redresor sau cu drumuri mai lungi, pt ca incarcarea se face lent si nu ai cum sa o fortezi. La 12.2V e deja la sub 50% si e bine sa incarci de urgenta, dar e bine sa lasi alternatorul sa faca o buna parte din treaba, daca ai optiunea asta. Tensiunile e ideal sa le masori la ~20C, pe frig e normal sa scada. "Redresorul" folosit ultima data, pana am pus la punct procesul: autotraf, transformator tzapan cu platbanda in secundar, punte redresoare de la un ap de sudura. Plus clesti de curent de alternativ si DC plus evidentul voltmetru. Da, stiu ca e exagerat. Subansamblele erau gata facute, doar am facut legaturile. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 3, 2017 Partajează Postat Decembrie 3, 2017 Impresionant...ai timp de joaca.Eu prefer totul intr-o cutie(max 4kg,stecher in priza,crocodili pe borne,masura pe panou),de unde pot sa debitez pana la 10A,reglabil de la 2A si n-am simtit nevoia de mai mult. ATR-8 face toti banii in materie de carat Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 3, 2017 Partajează Postat Decembrie 3, 2017 Aia e ca nu am. A fost one time only, pana am pus la punct algoritmul de incarcare si am testat teoriile de pe net. A fost in primavara. Vara am ignorat problema descarcarii bateriei deoarece aproape in fiecare weekend faceam o tura de minim 3 ore adunate. Acu vine iarna. E frig afara, si nu ma pot ocupa de mecanica. Pun mecanica in cui si scot electronica la interval. Am facut deja comanda de la colegul Marian dupa niste surse si am de gand sa imi fac o sursa de laborator. Cam aia ce zici tu va fi. De aia ziceam de DC DC-ul chinezesc, care e extrem de ieftin si compact. Inteleg ideea de a face un montaj diy, dar de la un nivel parca n-ai vrea sa iti pierzi vremea cu asa ceva. Mai bine faci ceva amplif mai special, ceva mai destept, original, ce nu ai mai facut, ceva provocator. O sursa nu e mare lucru, dar tot iti ia timp pana o termini si in final nu e ceva la care te uiti cu mandrie. E ceva facut de nevoie. e.g. una e sa schimbi de unul singur distributia in parcare si alta e sa schimbi rotile sau lichidul de parbriz. Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 3, 2017 Partajează Postat Decembrie 3, 2017 Cel mai simplu este cu un alimentator de laptop, cit mai fortos, cu tensiunea de ieșire modificata în 14.35 - 14.42V și avind ca limitare de curent numai limitarea de putere din primar. O astfel de sursa îți poate livra spre 6-8A la pornire cu bateria descărcată și poate fi lăsată peste noapte la încărcat acumulatorul pt ca nu îl supraincarca/forțează. Link spre comentariu
XAN77 Postat Decembrie 3, 2017 Partajează Postat Decembrie 3, 2017 Doar că nu face încărcare în impulsuri, așa cum cică i-ar face bine acumulatorului. Dar avînd în vedere că la charger se face apel destul de rar, cred că contează foarte puțin spre deloc acest aspect. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum