iulian_2233 Postat Decembrie 28, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Apoi daca si la constructia unui amarat de redresor pebtru acumulatori auto se apeleaza la microcontrolere sa ma ierte dumnezeu dar mai avem putin si punem microcintroler si la lingura cu care mancam ciorba Am intrat pe acest topic sa mai descarc cablajul pentru acea schema simpla cu tranzistori si tiristor ,schema care vad ca isi face treaba linistita de vreo 2 ssau 3 ani incoace pe 2 acumulatoare unu de 35 iar celalalt de 70 amperi ,si vad ca deja controlerele astea au invadat pana si amaratul de redresor De ce nu aprofundati in schimb daca tot se vrea progres schema de modificare a unei surse atx ca banuiesc ca marea majoritate au prin atelier una functionala Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Acea modificare a unei surse ATX a fost discutată deja în alt topic.Microcontrollerele au avantaje incontestabile, cu puține piese se pot face foarte multe lucruri.Ia gândiți-vă cum ar arăta de exemplu un montaj de comandă a unei ghirlande de leduri realizat doar cu tranzistori și care totuși să facă toate efectele pe care le are una cu microcontroller, dar să fie și mic și ieftin la 10-15 Lei..... o utopie. Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 O sursa de laptop de 90 de Wati poate asigura suficient curent pt incarcarea unui acumulator auto iar modificarile necesare sint minime. Link spre comentariu
XAN77 Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Eu am concluzionat pe pielea mea că redresorul din garaj e mai fiabil cu transformator clasic. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 (editat) Pt.iulian_2233 Cred ca sa incarci o baterie nu e mare filosofie. Dar sa incarci o baterie corect asta deja e cu totul si cu totul altceva. Crezi ca un transformator si cateva diode te ajuta sa scapi de sulfatare? Ei cred ca dimpotriva.. Ca e mai fiabil poate ca ai dreptate dar ca efect in timp asupra bateriei nu sunt deacord. Mie mi sa sulfatat o baterie deep cycle noua de 240 Ah in mai putin de un an incarcand-o astfel Editat Decembrie 28, 2016 de aureliu67 Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 28, 2016 Partajează Postat Decembrie 28, 2016 Apoi daca si la constructia unui amarat de redresor pebtru acumulatori auto se apeleaza la microcontrolere sa ma ierte dumnezeu dar mai avem putin si punem microcintroler si la lingura cu care mancam ciorba Am intrat pe acest topic sa mai descarc cablajul pentru acea schema simpla cu tranzistori si tiristor ,schema care vad ca isi face treaba linistita de vreo 2 ssau 3 ani incoace pe 2 acumulatoare unu de 35 iar celalalt de 70 amperi ,si vad ca deja controlerele astea au invadat pana si amaratul de redresor De ce nu aprofundati in schimb daca tot se vrea progres schema de modificare a unei surse atx ca banuiesc ca marea majoritate au prin atelier una functionala Pt.iulian_2233 Cred ca sa incarci o baterie nu e mare filosofie. Dar sa incarci o baterie corect asta deja e cu totul si cu totul altceva. Crezi ca un transformator si cateva diode te ajuta sa scapi de sulfatare? Ei cred ca dimpotriva.. Ca e mai fiabil poate ca ai dreptate dar ca efect in timp asupra bateriei nu sunt deacord. Mie mi sa sulfatat o baterie deep cycle noua de 240 Ah in mai putin de un an incarcand-o astfel Bine spus. Poti incarca o baterie oricum dar ca sa o incarci corect si sa te tina mult iti trebuie o electronica mult mai complicata, nu neaparat procesor digital ci se poate si prin procesare analogica dar este mult mai complicat. Daca ai veadea cum arata moduluil ce se ocupa de incarcarea bateriilor la o masina electrica.....n-ai mai avea de comentat. Link spre comentariu
gica70 Postat Decembrie 29, 2016 Partajează Postat Decembrie 29, 2016 Am mai spus, sunt regimuri de descarcare si regimuri de incarcare. Una este sa incarci (si sa descarci) o baterie de acumulatoare folosita la tractiune si alta se intampla la un acumulator folosit la demaror si consumatori ocazionali (chiar daca tehnologic bateriile difera). Mai este un aspect interesant; daca se "nimereste" ca redresorul sa se "imperecheze" exact cu bateria atunci nu te mai intereseaza altceva si se poate trage si concluzii gresite. Totusi si aici trebuie respectata o conditie, sa fie tensiunea retelei constanta.. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 29, 2016 Autor Partajează Postat Decembrie 29, 2016 Aici din cate imi aduc eu aminte cand am inceput acest topic era vorba despre un redresor simplu care sa decupleze in momentul cand se termina incarcareaacumulatorului Acea schema care sa tot discutat aici si pe care multi useri au facuto se pare ca da rezultate bune In plus era vorba de incarcari ocazionale pentru un acumulator auto care de regula mai are ceva viata in el si face probleme iarna , este vorba mai pe intelesul tuturor de acumulatori auto de la 35 pana la 75 hai 80 de amperi destinati de fabricant pentru automobile nu pentru acumulatori speciali de tipul celor de 240 de amperi proveniti de la utilaje plus ca din ce am mai vazut si eu acele utilaje au pe ele si redresoare dedicate pentru acei acumulatori Link spre comentariu
GeX Postat Decembrie 30, 2016 Partajează Postat Decembrie 30, 2016 Las si eu o varianta de cablaj pentru redresorul mult-discutat. Este facuta demult, pe vremea cand nu existau calculatoare/programe Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 30, 2016 Partajează Postat Decembrie 30, 2016 (editat) intr-adevar, prea multa euforie cu microprocesoarele astea. nu inteleg de ce peste tot trebuie sa le folosim. De asemenea nu inteleg de ce folosim becuri, cat timp o lumanare produce suficienta lumina, si aproape gratis comparativ cu energia electrica. de asemenea nu inteleg de ce se foloseste asa numitul Ciment, cat timp chirpici`ul face o treaba minunata, si are proprietati termice mai bune. acum se foloseste vopsea lavabila. o mare prostie. varul e sfant, cat timp este stins ca la carte, si mai are si proprietati anti-bacteriene. unde sa mai pui ca acum nici hartia nu se mai foloseste. o sa va vad eu ce faceti cand nu va mai fi nici, hartie igienca. ce o sa faceti cu android`urile voastre. PS: sa sti ca exista si linguri, si brichete cu microprocesoare deja. Editat Decembrie 30, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 30, 2016 Partajează Postat Decembrie 30, 2016 Astea sint pt cei la care incepe sa le lipseasca creierul Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 30, 2016 Partajează Postat Decembrie 30, 2016 (editat) Poate. Eu nu stiu daca imi lipseste creierul, dar posibil sa ai dreptate. Am cumparat insa brichete dintr-o coincidenta sau nepasare, care au jocuri de lumini, si sunt facute exact cu microcontrolere. Pentru ca sunt mai ieftine. Poate tu alegi sa nu cumperi asa ceva. Eu doar nu am tinut cont. Ceea ce sustine probabil teoria ta, cum ca "nu au creier". Iar lingurile alea cu uC-uri, am vazut ca destinatie pentru copii, la prima lor lingura. Ca sa faca te miri ce sunet cand ei mananca cu ea. OK, poate ca nici aia nu au creier, dar ceva utilitate au si ele. Din nou. S-au folosit uC-uri din simplitatea schemei, precum si a dimensiunii reduse. Editat Decembrie 30, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
albasete Postat Ianuarie 1, 2017 Partajează Postat Ianuarie 1, 2017 La Multi Ani ! Ca si utilitate, un redresor auto are menirea sa incarce acumulatorul auto pentru o perioada relativ scurta, mai precis pana se achizitioneaza unul nou. Am vazut/utilizat redresoare banale - traf si punte- care-si faceau treaba cu brio, mai ales inainte de '89 cand acumulatoarele auto se gaseau greu sau in perioada cat iarna se inchidea circulatia auto pentru persoane fizice. In opinia mea, pentru o incarcare a unui acumulator care are zilele numarate, un redresor banal este arhisuficient. Pentru alte aplicati, situatia se schimba. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Ianuarie 1, 2017 Partajează Postat Ianuarie 1, 2017 Ideea era ca daca tot faci un incarcator (termenul redresor il asociez cu doar 4 diode) calea cea mai usoara este ca sa fie realizat cu microcontroler din motive economice (putine piese) dar si functionale. Am studiat ce fac amatorii din rusia si am vazut ca au dotat softurile lor cu optiuni de desulfatare, decarcare-incarcare ciclica cu curenti care se seteaza manual sau automat. Verificare Ah inainte si dupa fiecare ciclu de desulfatare cu impulsuri sau metoda de incarcare foarte lenta cu curenti mici. Aceste optiuni asociate cu informarea despre starea bateriei iti poate spune daca bateria mai poate fi folosita inca 3-4 ani (atat a durat la mine dupa metoda curentilor mici) sau este necesara una noua. In marea majoritate a cazurilor Nu este necesar sa schimbam bateria daca o refacem corect. Insa acest lucru este imposibil de realizat cu "redresoarele". Eu acum testez metoda refacerii bateriei prin schimbarea polaritatii si rezultatul este surprinzator de bun insa nu este obiectul discutiei aici. Parerea mea este ca daca tot depunem efort sa construim ceva, mai bine apelam la colegii care ne pot ajuta cu softul si facem un dispozitiv ieftin dar multifunctional, care sa ne ajute nu doar sa incarcam corect toate tipurile de baterii dar si sa avem optiunea de refacere a capacitatii bateriei in acelasi timp. Se cunoaste ca orice baterie, oricat de noua ar fi ea, este bine ca sa fie macar o data pe an sa fie descarcata corect in parametrii de siguranta si reincarcata cu curenti mici, pentru a reface suprafata activa a placilor. Unii acumulatori au fost folositi mult peste termenul lor normal (5 ani). Acum am la masina o baterie functionala de 8 ani. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum