Vizitator Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Nu mai am putere dar nici rabdare. Mi-am luat un angajament cand am intrat pe forum si incerc sa-l respect. dar voi nu respectati termenii contractului. De la 17 ani cand am inceput sa lipesc piese si pana acum in pragul pensiei nu mi s-a modificat modul de abordare a meseriei: cum sa fac un montaj fara sa-l inteleg? Este vorba de o logica simpla, nu are legatura cu electronica! Redresorul simplu: nu am elemente de control, cat da reteaua atat incarca si trebuie sa urmaresc incarcarea ca sa nu fiarba bateria. Acesta parca este denumit automat. De ce ? Pt ca citeste el tensiunea de pe acumulator si opreste incarcarea cand s-a ajuns la un anumit nivel. Stop! Care nivel? cel dorit de mine(14,4V). Si cum ii spun lui valoarea, verbal/ ii las un bilet? Nu, reglez din P2 de 1kohm aceasta valoare. Nu trebuie sa stiti fizica semiconductoarelor, circuite complexe, proiectare dar cum actioneaza 2-3 tranz intrun circuit ar fi un minim ca sa intrati pe un forum. Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Stop! Care nivel? cel dorit de mine(14,4V). Si cum ii spun lui valoarea, verbal/ ii las un bilet? Nu, reglez din P2 de 1kohm aceasta valoare. Am spus deja ca tensiunea la bornele blocului de condensatori nu se modifica ci ramane constanta la 15,5 volti indiferent de reglajul lui P2. Mai departe , nu pot desigur obliga pe nimeni la nimic .Daca v-am ofensat cu ceva , imi cer scuze si va asigur ca n-a fost intentia mea . Va doresc o zi buna ! Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Cred c-ar trebui si o rezistenta in paralel pe condensatorul-sarcina. Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Am avut rezistenta in paralel cu blocul de condensatori cand am facut reglajul de curent (al lui P1) . Pentru reglajul de tensiune care ar fi trebuit sa se faca din P2 am eliminat acesta rezistenta . N-ar fi trebuit ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Citat: Am spus deja ca tensiunea la bornele blocului de condensatori nu se modifica ci ramane constanta la 15,5 volti indiferent de reglajul lui P2. Vorbeam de logica; pai daca P2 nu regleaza inseamna ca nu asta este functia lui? Nu, inseamna ca circuitul de control tens nu-si face treaba. Si din nou se adevereste ce am scris. De ce nu-si face treaba? Pai se identifica toate elementele din bucla de control si se ia la intrebari fiecare. Cum credeti ca facem noi depanare sau unii chiar proiectare? Nu vorbesc de depanatorii tv parati, ci de cei numiti generic electronisti si care pot fi unii fara liceu pana la ingineri batrani la firme mari. Toti actioneaza la fel, difera numai gradul de dificultate functie de pregatire/ experienta. Pe cursorul lui P2 este un procent din tensiunea bateriei pt ca avem un divizor de tensiune. Pt a nu mai incarca trebuie sa blocam pe T1 care duce comanda la tiristor. Blocarea lui T1 se face si prin deschiderea suficienta a lui T3 care va reduce tensiunea in baza lui T1 sub 0,6V. Un tranzistor bipolar se deschide injectand un curent in baza. In baza lui T3 se poate injecta curent numai prin R11 si dioda zener 9V1 care vedem ca este conectata exact la cursor pot reglaj. Masurand cu un voltmetru obisnuit fata de plusul bateriei tensiunile in baza T3, catod zener, cursor P2 vom afla care este neregula. Link spre comentariu
Vizitator marius1928 Postat Septembrie 14, 2016 Partajează Postat Septembrie 14, 2016 Am realizat si eu incarcatorul automat din "Montaje electronice de vacanta" si sunt foarte multumit de performante. A functionat "la prima cheie". Atasez fisierele pentru pcb si amplasare piese reproiectate de mine pentru ca am vazut ca nu mai sunt in topic. Succes la lipituri! Buna ziua, as dori sa fac si eu redresorul cu circuitul postat de dvs si vroiam sa va intreb acei 18v necesari pentru alimentarea montajului sunt filtrati? Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 14, 2016 Partajează Postat Septembrie 14, 2016 Nefiltrat pentru ca altfel nu poate lucra tiristorul. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 22, 2016 Partajează Postat Octombrie 22, 2016 Acumulatorul nu are nevoie de filtrare, el insusi se comporta ca un gigantic condensator.Schemele cu tiristori nu au nevoie de filtraj tocmai din cauza faptului ca nu s-ar mai bloca la disparitia comenzii in poarta, blocare ce intervine aci chiar la trecerea prin zero a tensiunii redresate.Un condensator de filtraj ar putea impiedica blocarea tiristorului ?i ar fi necesara o comanda mai complicata in poarta tiristorului. Cred totusi ca schema in discutie e depasita, exista acum surse in comutatie performante si usoare, cum ar fi de exemplu cele ATX de calculator, ce pot fi modificate relativ usor pentru incarcarea controlata a acumulatorilor. Exista si un topic dedicat acestei modificari..... Link spre comentariu
Vizitator alin21 Postat Octombrie 28, 2016 Partajează Postat Octombrie 28, 2016 am si eu o intrebare, dar nu vreau sa mai deschid un topic in plus pentru o intrebare simpla, legata de redresarea unui acumulator auto. am un transformator, 230VAC->14VAC/6A, legat la o punte redresoare de 10A, in paralel cu iesirea din punte este un condensator de vreo 4700u cand masor cu aparatul in gol imi arata 17VDC daca pun o sarcina, un bec mic sau altceva, si masor asa, am 13.8VDC. stiu de ce se intampla asta, dar sunt derutat de tensiunea "perfecta" de incarcare. ma gandesc la momentul in care acumulatorul aproape incarcat, o sa-mi sara in 17V ? care este totusi tensiunea de incarcare maxima si care este tensiunea la care ajunge acumulatorul cand este incarcat total. 15.6V? nu pot renunta la condensator, pentru ca am si ceva electronica pe acolo Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 28, 2016 Partajează Postat Octombrie 28, 2016 Tensiunea aceea m?surat? Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Octombrie 29, 2016 Partajează Postat Octombrie 29, 2016 tensiunea maxima cand acumulatorul este incarcat total ,teoretic este 14,4V (2,4X6 elementi).practic,13,6 este foarte bine,13,8V excelent. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 29, 2016 Partajează Postat Octombrie 29, 2016 Aici vorbim de regimuri, regim de incarcare, regim de descarcare. Fiecare tip de acumulator se deosebeste si prin asta. in cazul de fata care regim se doreste? Daca vorbim de 14,4V inseamna ca avem un regim de descarcare-incarcare intre 11V si 14,4V adica acel redresor incarca pana se ajunge la Umax, se deconecteaza iar la 11V se conecteaza (automat sau nu). Daca vorbim de un acumulator care sta in paralel cu sarcina in permanenta adica tampon, atunci acumulatorul trebuie sa aiba in jur de 13,5V. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 29, 2016 Partajează Postat Octombrie 29, 2016 (editat) de moment am si eu un proiect cu exact incarcator baterie auto. http://www.schemeelectronice.com/314/schema-incarcator-acumulator-baterie-auto-masina/ http://www.tehnium-azi.ro/page/index/_/articles/diy/acumulatorul-cu-plumb-acid-sulfuric-r32 cam in contradictie informatiile... Citate: la o tensiune de 16.5V, acumulatorul este complet incarcat este necesar un transformator cu tensiunea in secundar de 16..18V Editat Octombrie 29, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum