QQme Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Mai de ajutor este un voltmetru,cand tens ajunge la 15-15,5V se intrerupe incarcarea; ideal este masurarea temp. in acum. si in ambiant cand dif.ajunge la 3-5 grd.se intrerupe incarcarea. Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Mai revin cu o ultima rugaminte, imi pueti recomanda va rog o schema de protectie la scurt pe iesire pentru redresor, cu un releu care sa decupleze tensiunea? Link spre comentariu
Marian Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 O siguranta automata este cea mai simpla varianta de protectie la scurt, e probat de mine. Altfel te complici pentru ca practic vei face un regulator... Link spre comentariu
kotezzyno Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Daca nu ma insel asa gen de protectie are si redacul... Link spre comentariu
validae Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Redresorul REDAC 625 avea ca protecție la suprasarcină sau scurtcircuit un simplu bimetal (folosit de obicei ca siguranță termică), care acționa la depășirea unui curent de circa 4-5A. Chiar funcționa ghidușia, dar la un moment dat se decalibra și sărea la curenți tot mai mici sau rămânea decuplat și trebuia înlocuit sau șuntat. O siguranță automată de minim 10A te scutește de necazuri, mai ales la inversarea accidentală a bornelor redresorului, situație extrem de periculoasă pentru punte și transformator, fiindcă tensiunea bateriei se însumează cu a redresorului și este pusă în scurtcircuit, doar rezistența cablurilor limitând curentul..... Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 17, 2016 Partajează Postat Martie 17, 2016 (editat) O siguranta automata este cea mai simpla varianta de protectie la scurt, e probat de mine. Altfel te complici pentru ca practic vei face un regulator... Pun o intrebare poate chiar tampita, la unele montaje pentru protectie la scurt foloseam sigurante rapide de 250v de 3A, care se ardeau daca faceam scurt desi tensiunea de lucru era 12V, daca folosesc pentru protectie un disjunctor de 250v/15A montat pe iesirea redresorului oare functioneaza? Editat Martie 17, 2016 de claudiu1990 Link spre comentariu
validae Postat Martie 17, 2016 Partajează Postat Martie 17, 2016 Merge și siguranța automată de 250V/15A fiindcă nu tensiunea de lucru decuplează siguranța automată, ci depășirea curentului maxim.... Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 17, 2016 Partajează Postat Martie 17, 2016 Merge și siguranța automată de 250V/15A fiindcă nu tensiunea de lucru decuplează siguranța automată, ci depășirea curentului maxim.... Multumesc dl Validae Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 19, 2016 Partajează Postat Martie 19, 2016 (editat) Referitor la redresorul din "Montaje de vacanta " ... ...am o tensiune la bornele unui acumulator incarcat, montat pe redresor ,de 15.5 volti . Nu e cam mult pentru un acumulator pe baza de plumb ? Cum as putea sa limitez aceasta tensiune la 14.4 volti ? Sau nu e nevoie ? Am folosit , pentru reglaje indicatiile domnului Doru3160 caruia ii multumesc pe aceasta cale . In momentul cand obtii zero V pe iesire in gol ,cupleaza un condensator de valoare cat mai mare ai tu prin casa(daca nu ai,cumpara,eu am folosit un 22000uf/40V,ca asta am avut),si in paralel cu acel condensator iti vei face cateva rezistente de sarcina,cu care vei putea obtine curentul dorit la iesire(becuri de far,rezistente de putere,resou si alte alea).Pornirea o vei face de la acel buton(de pornire,evident),pt ca montajul va considera ca ai "acumulatorul" descarcat sub pragul admisibil,si odata pornit,iti vei putea face linistit reglajele,nu-ti trebuie acumulatorul masinii si nici sa risti sa strici alte alea pe masina Editat Martie 19, 2016 de iuli09 Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 19, 2016 Partajează Postat Martie 19, 2016 (editat) Acum depinde de regimul de incarcare-descarcare, adica in ce fel folosesti acumulatorul. Daca acu sta in permanenta in paralel (regim tampon) cu redresorul tensiunea necesara maxima trebuie sa fie undeva la 13,5V iar daca il folosesti pentru incarcare dupa care se decupleaza de la redresor, tensiunea este buna asa cum o ai. Urmareste ca temperatura sa nu cresca peste cca 40 gr.C. Editat Martie 19, 2016 de gica70 Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 19, 2016 Partajează Postat Martie 19, 2016 Acumulatorul nu sta permanent conectat la incarcator ; o sa stea la incarcat peste noapte , 8-10 ore . Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Cand ai facut testul cu condensator, intre ce valori regla potentiometrul P2 de 1k ? Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Cand reglez P2 , tensiunea pe R12 variaza foarte putin intre capetele de cursa : intre 0,8 si 0,9 volti . Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Ce treaba are tens pe R12? Este vorba de tensiunea de iesire, adica cea de pe condensatorul mare care simuleaza acumulatorul. Link spre comentariu
iuli09 Postat Martie 20, 2016 Partajează Postat Martie 20, 2016 Aia ramane constanta : 15,5 volti . Am mentionat caderea de tensiune pe R12 pentru ca , instructiunile pentru reglajul redresorului prevad ca ea ar trebui sa fie setata din P2 la o valoare mai mica de 0,5V dupa ce tensiune la bornele acumulatorului depaseste 14 volti . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum