Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Mai de ajutor este un voltmetru,cand tens ajunge la 15-15,5V se intrerupe incarcarea; ideal este masurarea temp. in acum. si in ambiant cand dif.ajunge la 3-5 grd.se intrerupe incarcarea.

Link spre comentariu

Redresorul REDAC 625  avea ca protecție la suprasarcină sau scurtcircuit un simplu bimetal (folosit de obicei ca siguranță termică), care acționa la depășirea unui curent de circa 4-5A. Chiar funcționa ghidușia, dar la un moment dat se decalibra și sărea la curenți tot mai mici sau rămânea decuplat și trebuia înlocuit sau șuntat. O siguranță automată de minim 10A te scutește de necazuri, mai ales la inversarea accidentală a bornelor redresorului, situație extrem de periculoasă pentru punte și transformator, fiindcă tensiunea bateriei se însumează cu a redresorului și este pusă în scurtcircuit, doar rezistența cablurilor limitând curentul.....

Link spre comentariu

O siguranta automata este cea mai simpla varianta de protectie la scurt, e probat de mine. Altfel te complici pentru ca practic vei face un regulator...

Pun o intrebare poate chiar tampita, la unele montaje pentru protectie la scurt foloseam sigurante rapide de 250v de 3A, care se ardeau daca faceam scurt desi tensiunea de lucru era 12V, daca folosesc pentru protectie un disjunctor de 250v/15A montat pe iesirea redresorului oare functioneaza?

Editat de claudiu1990
Link spre comentariu

Merge și siguranța automată de 250V/15A fiindcă nu tensiunea de lucru decuplează siguranța automată, ci depășirea curentului maxim....

Multumesc dl Validae :)

Link spre comentariu

Referitor la redresorul din "Montaje de vacanta " ...

 

 

...am o tensiune la bornele unui acumulator incarcat, montat pe redresor ,de 15.5 volti . Nu e cam mult pentru un acumulator pe baza de plumb ?

 

Cum as putea sa limitez aceasta tensiune la 14.4 volti ?

 

Sau nu e nevoie ?

 

Am folosit , pentru reglaje indicatiile domnului Doru3160 caruia ii multumesc pe aceasta cale .

 

 

In momentul cand obtii zero V pe iesire in gol ,cupleaza un condensator de valoare cat mai mare ai tu prin casa(daca nu ai,cumpara,eu am folosit un 22000uf/40V,ca asta am avut),si in paralel cu acel condensator iti vei face cateva rezistente de sarcina,cu care vei putea obtine curentul dorit la iesire(becuri de far,rezistente de putere,resou si alte alea).Pornirea o vei face de la acel buton(de pornire,evident),pt ca montajul va considera ca ai "acumulatorul" descarcat sub pragul admisibil,si odata pornit,iti vei putea face linistit reglajele,nu-ti trebuie acumulatorul masinii si nici sa risti sa strici alte alea pe masina

 

Editat de iuli09
Link spre comentariu

Acum depinde de regimul de incarcare-descarcare, adica in ce fel folosesti acumulatorul. Daca acu sta in permanenta in paralel (regim tampon) cu redresorul tensiunea necesara maxima trebuie sa fie undeva la 13,5V iar daca il folosesti pentru incarcare dupa care se decupleaza de la redresor, tensiunea este buna asa cum o ai. Urmareste ca temperatura sa nu cresca peste cca 40 gr.C.

Editat de gica70
Link spre comentariu

Aia ramane constanta : 15,5 volti .

 

Am mentionat caderea de tensiune pe R12 pentru ca , instructiunile pentru reglajul redresorului prevad ca ea ar trebui sa fie setata din P2 la o valoare mai mica de 0,5V dupa ce tensiune la bornele acumulatorului depaseste 14 volti . 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări