daniel_88 Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Sau îi poţi da câteva spire jos de pe secundar, care de obicei e bobinat deasupra. Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Sau îi poţi da câteva spire jos de pe secundar, care de obicei e bobinat deasupra. Mai bine il schimb ca nu ma pricep deloc la astfel de modificari la transformatoare Link spre comentariu
albasete Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Daca-i cumparat de unde zici, mai bine scimba-l. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 (editat) Tensiunea de 11v e prea mica pt o baterie de masina. Chiar si pt deep cycle aceasta tensiune la borne arata o baterie complet descarcata.. Citez"11,9 v este valoarea sun care bateria este practic descarcata. Deci 11v este nimic pt baterie cu acid de 12 v Editat Martie 10, 2016 de aureliu67 Link spre comentariu
Nostalgic Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Va rog sa multiplicati cei 11v alternativ cu 1,4 si vedeti citi volti veti avea pe acumulator. Suficient pentru incarcarea unui acumulator. Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Daca-i cumparat de unde zici, mai bine scimba-l. L-am si predat la curier marti imi ajunge cel de 12V Link spre comentariu
kotezzyno Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Va rog sa multiplicati cei 11v alternativ cu 1,4 si vedeti citi volti veti avea pe acumulator. Suficient pentru incarcarea unui acumulator. vrei sa spui ca daca fac 11Vac*1.4 caderea pe punte imi va rezulta tensiunea de incarcare pe baterie? P.S si daca am inteles OK, redresarea este filtrata sau nefiltrata ........la calculu tau? Link spre comentariu
Nostalgic Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Tensiunii redresate si filtrate i se aplica acest coeficient de multiplicare. Link spre comentariu
adryano Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 vrei sa spui ca daca fac 11Vac*1.4 caderea pe punte imi va rezulta tensiunea de incarcare pe baterie? P.S si daca am inteles OK, redresarea este filtrata sau nefiltrata ........la calculu tau? Acolo nu e caderea de tensiune pe punte, dar radical din 2, aproximat la 1.4, si se datoreaza formei de unda sinusoidale. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Oameni buni am mai spus asta de nu mai stiu cate ori prin alte parti, tensiunea masurata in secundarul unui traf de retea este valoarea RMS a unei sinusoide, valoarea de varf este RMS/0,707. SI iau cazul lui Claudiu cu cei 15Vca, pentru incarcare acumulator este fireste nevoie de redresare, cu sau fara filtrare, acumulatorul se incarca la valoarea de varf, puntea opreste in sarcina undeva spre 2V din valoarea de varf, varful sinusoidei de 15Vca este la 21,2, cu caderea de pe punte mai raman ceva mai mult de 19Vcc, tensiune maxima la care acumulatorul poate ajunge, de asta ii spuneam lui Claudiu ca este cam mult 15Vca si ca ar trebui un voltmetru de panou care sa-ti indice la cat s-a ajuns cu incarcarea, si cand indicatia a ajuns la 14-14,5V se poate opri incarcarea. Insa cablurile de la redresor la clesti trebuie cat mai generos dimensionate deoarece daca sunt prea subtiri atunci caderea de pe fire poate fi semnificativa si indicatia voltmetrului te poate induce in eroare, ar mai fi o problema prin faptul ca o tensiune asa mare inseamna si o diferenta foarte mare intre cat ofera traful si cat are acumulatorul cand este descarcat, daca acumulatorul este in stare buna ( rezistenta interna mica ) atunci diferenta asta pica pe impendanta de iesirea a redresorului, respectiv rezistenta electrica a cablurilor si a sarmei din traf, si astea sunt ( sau ne dorim sa fie ) mici, ceea ce inseamna un regim fortat de suprasarcina pentru traf si punte, cu siguranta se vor incalzi foarte tare. Din aceste motive eu am recomandat intotdeauna ca atunci cand se doreste sa se faca redresor simplu cu traf si punte, sa se cumpere traf de 12Vca, este valoarea optima pentru configuratia asta simplificata, nu trebuie ( si nici nu se poate ) sa incarci acumulatorul perfect si ideeal cu ajutorul acestui redresor, ci suficient cat sa-l resuscitezi ca sa poata sustine regimul demarorului, apoi alternatorul isi va prelua sarcina de incarcare. Link spre comentariu
QQme Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Pentru cei care vor un inc. simplu si ieftin,retineti sfatul lui Marian,eventual adaugati serie un bec de far pt. a limita curentul la 4-4,5 A sau in cazul cand trf. are la iesire mai mult de 14V. Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Oameni buni am mai spus asta de nu mai stiu cate ori prin alte parti, tensiunea masurata in secundarul unui traf de retea este valoarea RMS a unei sinusoide, valoarea de varf este RMS/0,707. SI iau cazul lui Claudiu cu cei 15Vca, pentru incarcare acumulator este fireste nevoie de redresare, cu sau fara filtrare, acumulatorul se incarca la valoarea de varf, puntea opreste in sarcina undeva spre 2V din valoarea de varf, varful sinusoidei de 15Vca este la 21,2, cu caderea de pe punte mai raman ceva mai mult de 19Vcc, tensiune maxima la care acumulatorul poate ajunge, de asta ii spuneam lui Claudiu ca este cam mult 15Vca si ca ar trebui un voltmetru de panou care sa-ti indice la cat s-a ajuns cu incarcarea, si cand indicatia a ajuns la 14-14,5V se poate opri incarcarea. Insa cablurile de la redresor la clesti trebuie cat mai generos dimensionate deoarece daca sunt prea subtiri atunci caderea de pe fire poate fi semnificativa si indicatia voltmetrului te poate induce in eroare, ar mai fi o problema prin faptul ca o tensiune asa mare inseamna si o diferenta foarte mare intre cat ofera traful si cat are acumulatorul cand este descarcat, daca acumulatorul este in stare buna ( rezistenta interna mica ) atunci diferenta asta pica pe impendanta de iesirea a redresorului, respectiv rezistenta electrica a cablurilor si a sarmei din traf, si astea sunt ( sau ne dorim sa fie ) mici, ceea ce inseamna un regim fortat de suprasarcina pentru traf si punte, cu siguranta se vor incalzi foarte tare. Din aceste motive eu am recomandat intotdeauna ca atunci cand se doreste sa se faca redresor simplu cu traf si punte, sa se cumpere traf de 12Vca, este valoarea optima pentru configuratia asta simplificata, nu trebuie ( si nici nu se poate ) sa incarci acumulatorul perfect si ideeal cu ajutorul acestui redresor, ci suficient cat sa-l resuscitezi ca sa poata sustine regimul demarorului, apoi alternatorul isi va prelua sarcina de incarcare. Vroiam sa va intreb ampermetrul de panou trebuie sa fie cu sunt sau fara? Link spre comentariu
Marian Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Cu shunt, ca sa nu te chinui sa-l faci tu. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 (editat) Vroiam sa va intreb ampermetrul de panou trebuie sa fie cu sunt sau fara? Daca ampermetrul poate masura curentul direct, nu mai e nevoie de sunt,daca este miliampermetru atunci e nevoie de sunt,miliampermetrul fiind legat in paralel pe sunt. Scuze. Am postat dupa @marian cam acelasi lucru. Editat Martie 11, 2016 de GEO 53 BN Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Daca ampermetrul poate masura curentul direct, nu mai e nevoie de sunt,daca este miliampermetru atunci e nevoie de sunt. Cu shunt, ca sa nu te chinui sa-l faci tu. Am inteles, va multumesc inca o data pentru ajutor! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum