amudsen Postat Septembrie 29, 2015 Partajează Postat Septembrie 29, 2015 Cred ca sunt cel mic, iau cate ceva din jur si fac ceva ce in imaginatia mea trebuie sa functioneze. Mai si stric cate ceva, dar cum electronica nu e job pentru mine, aici aveti dreptate, trec cam usor peste toate, ar trebui sa mai stau cate un pic. Dar si viata trece la fel de usor, si acest hobby ma ajuta sa trec peste prezentul tern si plin de spirite rigide. Revenind la topic, ma opresc la acest redresor (si citesc ce ati postat d-le miticamy - cu multumiri). Link spre comentariu
amudsen Postat Septembrie 30, 2015 Partajează Postat Septembrie 30, 2015 Postez cablajul pentru varianta "calcator", una "normala" si dispunerea pieselor. Am lasat loc in zona comenzii tranzistorului de putere pentru eventuale adaptari pentru viitor (comanda mosfet). INCARCATOR ACUMULATOR TL494 METODA CALCATOR.pdf INCARCATOR ACUMULATOR TL494 DISPUNERE PIESE.pdf INCARCATOR ACUMULATOR TL494 METODA OGLINDA.pdf Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 1, 2015 Partajează Postat Octombrie 1, 2015 La ce schema te-ai oprit pana la urma? Ca nu mi-este clar... Link spre comentariu
amudsen Postat Octombrie 2, 2015 Partajează Postat Octombrie 2, 2015 Cea de pe site-ul rusesc, cu tl494 si tranzistor pnp de putere, vad ca functioneaza foarte bine pentru 4,5A. Ramane sa adaptez partea pentru irfz-uri (si sa mai citesc, bineinteles). Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Octombrie 27, 2015 Partajează Postat Octombrie 27, 2015 Buna seara, acestei scheme i se poate atasa un led indicator pentru terminarea incarcarii ? Schema este buna pentru o baterie de 100ah ? Link spre comentariu
kotezzyno Postat Martie 7, 2016 Partajează Postat Martie 7, 2016 Salut, daca incarc o baterie de 80Ah cu un traf-punte-nefiltrata ce scoate 14.4Vdc 7A este perfect nu? (nu sunt asa de sigur ) Dar daca vreau sa incarc cu acelas traf, o baterie de 55Ah ce fac? Ca imi depaseste cei 10% a curentului nominal a bateriei de 55Ah. Link spre comentariu
dem3ntor Postat Martie 7, 2016 Partajează Postat Martie 7, 2016 pui in serie un bec de far, sau 2 astfel incat sa iasa aproximati cei 10% eu am facut unul cu 2 becuri de spot la 12v 35w Link spre comentariu
kotezzyno Postat Martie 8, 2016 Partajează Postat Martie 8, 2016 (editat) Gasit una bucata calcul, dar nu stiu la acei 14.4V ce vrea sa insemne tensiunea alternativa sau continua..... sau tensiunea becului? 60W:14.4V=4,1A Este bun calculu sau gresesc? si inca ceva o baterie de 24V se incarca cumva la 28.4V, spun asta pentru ca (in calculatorul de bord a camionului arata incarcarea 28.4V). Oare cu tensiunea asta se incarca o baterie de 24V? Editat Martie 8, 2016 de kotezzyno Link spre comentariu
v67 Postat Martie 8, 2016 Partajează Postat Martie 8, 2016 daca vreti un redresor simplu avind posibilitatea de a vedea tensiunea si curentul de incarcare ar fi o varianta cu comutator si prize in primar sau secundar bateria se comporta ca un condensator deci creste tensiunea la conectare sau varianta cu redresor automat cu supravegherea curentului de incarcare si deconectarea acumulatorului in functie de montaj electronic va fi tensiunea in secundar iar pemtru varianta cu prize si comutator as recomanda tensiunile urmatoare-20 ,22 ,24, 26 ,28 v Link spre comentariu
kotezzyno Postat Martie 8, 2016 Partajează Postat Martie 8, 2016 Adica daca eu fac ca acest traf sa imi scoata 14.4VDC in gol.... cand voi pune bornele pe baterie imi va creste tensiunea de incarcare....pai? Si daca DA... este bine sa ii las sa imi scoata 14.4VDC? Sau sa il fac in asa fel cand pun bornele pe baterie sa aibe max 14.4VDC? Link spre comentariu
aureliu67 Postat Martie 9, 2016 Partajează Postat Martie 9, 2016 Nu ma pricep la electronica dar din observarile mele nu are cum sa creasca tensiunea ci dimpotriva-scade datorita consumului. De aceea se recomanda ca transformatorul sa aiba la iesire o tensiune mai mare de 15 v. La mine (din comert) are 22v in gol inainte de redresare stabilizare si reglare. Ma refer la tensiunea alternativa dupa transformare, referindu-ma la postarea anterioara referitor la traf.. tensiune in gol. Pe masura incarcarii acumulatorului creste tensiunea dar variaza si amperii cosumati. Acesti parametri sunt monitorizati de electronica. Daca se supraincarca bateria fierbe dar oricum nu creste tensiunea mai mult decat are iesirea in gol redresorul. Si mai tine cont de tensiunea de nivelare (care la deep cycle este de 15v).. Este un pic mai complicata problema daca iti doresti o incarcare completa si corecta a beteriei. Pt o incarcare rapida pana la 80-85% merge si tensiunea 14,4.. Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 (editat) Buna dimineata, vreau si eu sa imi construiesc un redresor auto, dispun de un traf toroidal de 15Vca la un curent de 15A, o punte redresoare de 1000v/40A, si vreau sa mai cumpar un ampermetru de panou, sigurante fuzibile atat pentru intrarea in traf cat si pentru iesire si dioda de protectie pe iesire. Intrebarile mele sunt daca e in regula configuratia specificata de mine si daca ar trebui sa mai adaug ceva? Va multumesc Editat Martie 10, 2016 de claudiu1990 Link spre comentariu
Marian Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Este in regula pentru o versiune simplificata, desi 15Vca este cam mult, as zice sa montezi su un voltmetru de panou pentru a te folosi de indicatia lui, sa stii cand sa opresti incarcarea. Link spre comentariu
adryano Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 S-a tot scris pe forum raspuns la intrebari de acest gen, dar tinind cont si de parerea altor utilizatori, corecta de altfel, va raspund altfel: 15Vca este o tensiune mare, pentru ca aceasta presupune virfuri de tensiune de 21,15V. Tinind cont de faptul ca nu va fi o iesire stabilizata (tensiunea de iesire va fi dependenta in primul rind de tensiunea retelei) si de caderea de tensiune pe puntea de diode, recomand o tensiune nu mai mare de 11Vca. Condensator pentru filtraj zic ca nu este necesar, intrucit capacitatea acestora nicidecum nu poate influenta pozitiv capaciatea acumulatorului in timpul incarcarii. Un curent de incarcare de pina la 15A nu este rau, indiferent de recomandarile teoretice de 10%, pentru ca un alternator poate furniza un curent si de 45-100A, deci se ajunge lejer la 1C. Oricum in timpul incarcarii niciodata nu se va atinge un curent de incarcare de 15A, din moment ce tensiunea se respecta, curentul va scadea treptat. Link spre comentariu
claudiu1990 Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Este in regula pentru o versiune simplificata, desi 15Vca este cam mult, as zice sa montezi su un voltmetru de panou pentru a te folosi de indicatia lui, sa stii cand sa opresti incarcarea. Multumesc pentru raspuns domul Marian, eu am zis ca 15V e ok ca pe punte va fi o cadere de 1,5V(nu sunt sigur si daca gresesc va rog sa ma corectati) si am zis ca tesniunea de iesire va fi 13,5V S-a tot scris pe forum raspuns la intrebari de acest gen, dar tinind cont si de parerea altor utilizatori, corecta de altfel, va raspund altfel: 15Vca este o tensiune mare, pentru ca aceasta presupune virfuri de tensiune de 21,15V. Tinind cont de faptul ca nu va fi o iesire stabilizata (tensiunea de iesire va fi dependenta in primul rind de tensiunea retelei) si de caderea de tensiune pe puntea de diode, recomand o tensiune nu mai mare de 11Vca. Condensator pentru filtraj zic ca nu este necesar, intrucit capacitatea acestora nicidecum nu poate influenta pozitiv capaciatea acumulatorului in timpul incarcarii. Un curent de incarcare de pina la 15A nu este rau, indiferent de recomandarile teoretice de 10%, pentru ca un alternator poate furniza un curent si de 45-100A, deci se ajunge lejer la 1C. Oricum in timpul incarcarii niciodata nu se va atinge un curent de incarcare de 15A, din moment ce tensiunea se respecta, curentul va scadea treptat. Eu l-am luat de 15A ca am zis sa am o marja mai mare. Daca ziceti ca tensiunea e prea mare il pot schimba l-am luat de pe T . E, cu unul de 11Vca daca ziceti ca e mai ok, multumesc pentru intervenire. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum