GEO 53 BN Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Am construit incarcatorul respectiv de aproape 15 ani si nu am avut probleme cu el.Cit despre led-ul 2 care semnalizeaza incarcarea ce pot sa spun.Mie nu mi s-a ars niciodata. Luminozitatea ledului L2 este functie de curentul de incarcare.In mod normal marind valoarea rezistentei R2 curentul prin LED scade. Nu consider ca e necesara marirea valorii rezistentei R2.Poate sa se fi strecurat vreo greseala la proiectarea si executia PCB-ului (zic si eu). Verifica cu atentie montajul. Ai reglat incarcatorul conform cu indicatiilor care insotesc schema? Atentie! In zona marcata cu cerc rosu, nu este conexiune intre colectorul T2 si emitorul tranzistoarelor T1 ,T3. Am inlocuit condensatorul electrolitic C1 47uF/15V cu un condensator cu tantal. Link spre comentariu
iuli09 Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 (editat) Am doi acumulatori de 20Ah asa ca am putut sa reglez incarcatorul folosind instructiunile din "Montaje de vacanta" ; nu am conexiune in zona marcata cu cercul rosu . Acesta este cablajul meu : http://i61.tinypic.com/fwt3jc.jpg Editat Iulie 23, 2015 de iuli09 Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Dupa cum se observa,LED-ul(serie cu R2) este paralel cu R12.Marind valoarea lui R12,automat vei avea un impuls mai mare aplicat LED-ului.Singura problema ce trebuie rezolvata e sa vezi ce tensiune ai in impuls pe R12 si sa redimensionezi R2 in asa fel incat dioda LED sa nu fie supravoltata(asta fiind singura cauza ce duce la ardere).Probabil cablajul e ok,n-am avut rabdare sa-l iau la puricat,dar din moment ce totul merge, inseamna ca nu are probleme. Pt lamurirea pe viitor a cercului ala rosu(poate mai sunt si altii tentati si le trebuie un motiv serios sa renunte la acea conexiune)...asa cum s-a precizat,nu are cum sa fie punct de unire al celor 2 trasee,poate cel mai simplu de dedus e ca daca se unesc acele trasee,tranzistorul T1 siT3 ar fi in scurt B-E respectiv E-C,deci rolul lor de tranzistor ar fi anulat din start. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Supravoltarea LED-ului se poate produce doar in lipsa reglajului. Probabil ca montajul s-a utilizat la incarcarea acumulatoarelor, fara sa se faca nici un reglaj initial. Acest reglaj a fost in mod clar explicat de cel care a propus schema, in cartea Montaje Electronice de Vacanta. Valoarea rezistentei R12, a fost bine recalculata, dar probabil ca recalcularea s-a facut cu regula de 3 simpla si nu cu teorema Ohm. In carte, spune clar ca in urma reglajului specific, la bornele rezistentei R12 tensiunea va fi de aproximativ 1 V. Reglarea acestei valori se face din potentiometrul P1, in timpul functionarii in plina sarcina a montajului - adica in timpul incarcarii bateriei. Prin mentinerea la valoarea de 1 V a tensiunii maxime pe rezistorul R12, se limiteaza practic valoarea curentului prin acesta, in cazul general (descris in carte) la 3 A, iar in acest caz la numai 2 A. Daca reglajul nu s-a facut in conditiile si in ordinea indicate in carte, atunci exista posibilitatea ca tensiunea pe rezistorul R12 sa depaseasca 2 V, atat cat este de regula caderea inversa de tensiune la bornele unui LED rosu cu diametrul de 5 mm. Pentru conformitate, am copiat si marcat cu galben portiunea din textul cartii care se refera la reglaje si pe care o atasez aici. Mai exista si posibilitatea de a se fi folosit un tip de LED cu o cadere inversa de tensiune maximum admisa, mai mica de 2 V. Spun asta deoarece la valorile componentelor din schema, tensiunea pe rezistorul R12 nu ar trebui in mod normal sa atinga 2 V. La aceasta se adauga si rezistenta de limitare a curentului pe LED-ul in cauza (R2) care ar fi trebuit sa scada si mai mult tensiunea la bornele lui. Link spre comentariu
Nostalgic Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 In cartea ' Montaje Electronice de Vacanta' sint doua scheme asemanatoare pentru incarcat acumulatori ,aici se discuta despre cea de a doua, "Redresor automat",e util sa cititi si comentariul primei scheme. R12 se dimensioneaza pentru pragul minim al curentului de incarcare , 2A ,3A, cit se doreste.Pe R12 trebuie sa fie minim 1volt,asta este nivelul minim pentru initializarea inceperii incarcarii.Din potentiometrul P1 se poate alege curentul dorit de incarcare superior pragului minim.Deci ce inseamna asta ,? la un curent mai mare pe R12 va fi mai mult de 1volt (la 10A citi volti vor fi?) 0,33R*10A=3,3V. deci pericol pentru led. Ledul sa fie alimentat printr-un generator de curent constant (un tranzistor fet). Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Mai spun odata,poate a fost prea complicat si nu s-a inteles,desi am incercat sa evit o exprimare prea stufoasa Singura problema ce trebuie rezolvata e sa vezi ce tensiune ai in impuls pe R12 si sa redimensionezi R2 in asa fel incat dioda LED sa nu fie supravoltata De cate ori am reprodus schema asta,niciodata nu a fost la fel cu cea de inainte,pt ca mereu au fost alte cerinte,alte componente avute la dispozitie,dar de fiecare data a functionat fara alte adaugiri,doar modificari de valori pt adaptare la noile conditii,deci trasnaia aia de LED va functiona fara probleme daca nu se va simti ofensata de tensiunea de la bornele ei...mai departe fiecare face cum crede de cuviinta. Link spre comentariu
Nostalgic Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 (editat) R12 , de pe aceasta rezistenta se monitorizeaza curentul de incarcare ce poate acoperii o plaja destul de larga deasemenea si tensiunea pe R12 nu va fi neaparat de 1v.Se poate redimensiona R2 , sau cum am spus sa se pastreze un curent constant prin led printr-n generator de curent constant.Fiecare face cum vrea. Editat Iulie 23, 2015 de NOSTALGIC Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 R12 , nu este sarcina ledului Pai si cine a sustinut asa ceva? Link spre comentariu
Nostalgic Postat Iulie 23, 2015 Partajează Postat Iulie 23, 2015 Pai si cine a sustinut asa ceva? Nu am citit cu mai multa atentie ce ai scris.Scuze! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 @NOSTALGIC & doru3160: Impulsurile pe sarcina (bateria de acumulatoare aflata la incarcat) sunt aplatisate chiar de existenta sarcinii, care se comporta ca un enorm condensator de filtrare. Nivelul de 1 V pe rezistenta R12, este un maxim si se regleaza din P1. Celalalt nivel (la care se suprima impulsul) este de aproximativ 0,5 V si se regleaza din P2 la terminarea incarcarii. Autorul spune ca acest reglaj se face la o tensiune pe baterie de 14 V. Eu cred ca acest reglaj trebuie sa se faca la o tensiune de 14,4... 14,6 V la bornele bateriei de acumulatoare. Deci in continuare se fac comentarii, fara sa se citeasca instructiunile de reglaj atasate mai sus in postarea #904. Asadar impulsul la bornele rezistorului, este mentinut in cazul unui reglaj corect, intre 0,5 si 1 V. Numai in lipsa reglajului, sau in cazul unui reglaj incorect, tensiunea maxima poate atinge sau eventual depasi 2 V. Controlul tensiunii la bornele bateriei de acumulatori, il face tranzistorul T3 (BC177) iar controlul tensiunii la bornele rezistorului R12 si implicit ale curentului prin acesta il face tranzistorul T2 (BC177) care controleaza pe rand starea de blocare sau de conductie a tranzistorului T1 - tot BC177. Acesta comanda deschiderea sau inchiderea tiristorului Th, prin intermediul tranzistorului T4 de tipul 2N2222. Autorul merge pana la detalii in descrierea reglajului si spune si cum trebuiesc pozitionate cursoarele potentiometrelor P1 si P2, inaintea punerii sub tensiune a montajului in vederea reglarii. Tot efortul, este de a citi comentariul original. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 Ok,si prin masurarea tensiunii pe R12, recomandata de mine,nu are sa afle in ce situatie se afla?Nu stiu de ce trebuie sa-i explic eu in detaliu ce scrie si in articol privitor la reglaje...tot ce-i recomandasem era sa masoare, sa vada ce tensiune e acolo si pe urma se lamurea de la ce i se trage,altfel discutam discutii. Link spre comentariu
iuli09 Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 (editat) eu am precizat pe undeva ca am facut reglajele pentru pragurile minim si maxim conform instructiunilor din "Montaje de vacanta" ; am si marit valoarea rezistentei R2 de la 10 la 47 si pe urma la 100 Ohmi si ledurile tot s-au ars ; acum am pus o rezistenta de 2,2K si astept sa vad rezultatele ... Caderea de tensiune masurata pe R12 este de 0.6V ...cu un acumulator incarcat la circa 90% din capacitate montat pe incarcator . Editat Iulie 24, 2015 de iuli09 Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 In acest caz, exista suspiciunea unei greseli de cablare, care a condus la oscilatii parazite in montaj, oscilatii care se transmit la acest led. Solutia, consta in diagnoza prin oscilografiere a tensiunii la bornele acestei diode, urmata de reverificarea in detaliu a traseelor cablate, pentru depistarea pozitiei exacte a defectiunii. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 Caderea de tensiune masurata pe R12 este de 0.6V ...cu un acumulator incarcat la circa 90% din capacitate montat pe incarcator . Ca de obicei,greu se raspunde punctual... dupa acel instrument de masura zici ca ai 0,6V.La o asemenea valoare,daca ar fi cea reala,sigur dioda aia n-ar avea nimic de reprosat.Totusi n-ai fost curios sa masori asa cum am specificat de cateva ori, un maxim al impulsului pe maxim de sarcina?adica fix in regimul cel mai vitreg posibil in ceea ce priveste functionarea acelui indicator optic?Pt ca in mod sigur atunci se arde,si nu la sfarsitul ciclului de incarcare,cum ne povestesti tu ca ai masurat.Si apoi,bateria nu are ce cauta pe acest montaj decat dupa ce reglajele sunt facute la modul grosier,in rest se lucreaza cu simulator de sarcina,tocmai pt a avea la dispozitie si acumulator descarcat si acumulator incarcat la interval de cateva secunde...nu stai dupa ciclul de incarcare a bateriei ca sa prinzi momentul sa faci masuratori.Dar,asa cum spuneam,fiecare face cum vrea si obtine ce poate. Link spre comentariu
iuli09 Postat Iulie 24, 2015 Partajează Postat Iulie 24, 2015 se lucreaza cu simulator de sarcina ...asa cum am precizat eu am doi acumulatori de acelasi tip pe care i-am folosit pentru reglaje : unul incarcat si unul descarcat . Ce anume as fi putut folosi ca si simulator de sarcina ? Incarcatorul este montat intr-o carcasa destul de stramta in care mai sunt tot felul de briz-brizuri asa ca accesul la montaj pentru masuratori nu este chiar usor ,motiv pentru care n-am fost extrem de curios sa fac masuratorile despre care vorbesti ... sau altele . Incarcatorul functioneaza (sau cel putin pare sa functioneze) corect ...il folosesc de mai bine de un an pentru a incarca cei doi acumulatori despre care vorbeam mai devreme si singurul neajuns este cel mentionat : ledul care se tot arde ; intr-un an si ceva l-am schimbat de vreo 4-5 ori . Multumesc totusi tuturor celor care au raspuns intrebarii mele si imi cer scuze pentru orice neplacere pe care as fi putut-o cauza celor care au incercat sa ma ajute ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum