iulian_2233 Postat Noiembrie 26, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 26, 2009 pai nu e schema postata mai sus? Link spre comentariu
attic Postat Noiembrie 26, 2009 Partajează Postat Noiembrie 26, 2009 Eu nu am gasit mai sus schema lui typtronic cu circuitul de descarcare Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Noiembrie 28, 2009 Partajează Postat Noiembrie 28, 2009 Pentru @gabitzu8 si nu numai , atasez schema incarcatorului si cablajul realizat de mine in format PDF. ...multumesc pentru arhiva, geomar, am facut si cablajul, am gasit si lipit si toate piesele dar am constatat ca nu (mai) am traf potrivit am probat un traf cu o punte de diode , mi-a fost lene sa pun o siguranta la iesire si am facut :smt103: (s-au topit lipiturile de pe diode, dar diodele nu s-au prajit, in schimb s-a dus de suflet trafu in 10 secunde cat au fost "probele") - asa se intampla cand lucrezi in pivnita si se intuneca devreme icon_jook acum trebuie sa o iau de la capat cu trafu, omul cat traieste invata Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 28, 2009 Partajează Postat Noiembrie 28, 2009 multumesc pentru arhiva, geomar, am facut si cablajul, am gasit si lipit si toate piesele dar am constatat ca nu (mai) am traf potrivit am probat un traf cu o punte de diode, mi-a fost lene sa pun o siguranta la iesire si am facut (s-au topit lipiturile de pe diode, dar diodele nu s-au prajit, in schimb s-a dus de suflet trafu in 10 secunde, cat au fost "probele") - asa se intampla cand lucrezi in pivnita si se intuneca devreme. acum trebuie sa o iau de la capat cu trafu, omul cat traieste invata Pai NU ai pentru ce sa-mi multumesti, arhiva am facut-o publica postand-o pe forum Daca "ti-a fost lene sa pui o siguranta la iesire", asta este, acum suporti consecintele. Apropo, daca lucrezi in "pivnita", ,[DAR unde ai TU PIVNITA in BUCURESTI ? Stai la curte?] incearca sa "tragi" si tu un bec acolo [sau un neon] ca sa vezi ce faci. , doar te pricepi la electronica [ cred ca si electrica, caci sunt mana-in-mana una cu alta] Practica, este cea mai BUNA teorie, MAI ALES IN ELECTRONICA [cati bani am "ARS" eu pentru hobby-ul asta ... ma lasa sotia daca stia TOT sau . Pacat ca nu am mai avut timp liber sa finalizez si eu montajul si nu mai aveam mult. Poate in curand ma ocup de el. . Deh, ce sa-i faci, intervin mai multe probleme [servici,copii,sotie,bani,...alte probleme] la varsta mea. PRINCIPALUL este ca INCA ma atrage "MICROBUL" asta numit ELECTRONICA SI LA VARSTA ASTA. L.E. Te astept cu ceva poze. Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Decembrie 1, 2009 Partajează Postat Decembrie 1, 2009 Pacat ca nu am mai avut timp liber sa finalizez si eu montajul si nu mai aveam mult. Poate in curand ma ocup de el. . Deh, ce sa-i faci, intervin mai multe probleme [servici,copii,sotie,bani,...alte probleme] la varsta mea. PRINCIPALUL este ca INCA ma atrage "MICROBUL" asta numit ELECTRONICA SI LA VARSTA ASTA. L.E. Te astept cu ceva poze. Pana la urma am terminat montajul, urmeaza probele: ... deocamdata nu am traf, dar imediat ce il voi rebobina revin cu rezultate offtopic (sau nu): am (aveam) o baterie moarta (adica vedeam zero volti pe borne pentru ca a stat vreo 4-5 ani aiurea descarcata) si nici de incarcat nu se incarca (adica nu "tinea" tensiunea). Am golit electrolitul din ea, am pus apa distilata si am pus-o la incarcat vreo 36 de ore, am golit ce a rezultat, am refacut electrolitul... si am lasat-o de suflet vreo 6 luni de zile (m-am mai ocupat si de alte chestii - am abandonat problema)... ... revenind la zilele noastre o gasesc (pe baterie) tot cu zero volti si o pun la incarcat - dar fac o :cry: mica greseala si o incarc invers cu 2,5...3 A timp de juma de ora ...mi-am dat seama ce am facut si am dres-o - am incarcat-o normal (adica + la + si - la -) si se pare ca s-a reparat, acum "tine" va rog sa nu faceti ca mine - adica sa inversati polaritatea- pericol de explozie a bateriei, arsuri pe fata, maini - doar nenorociri - EU am facut EXPerimente cu o baterie moarta, cu zeo volti --->macar daca incercati asa ceva sa stiti riscurile la care va expuneti - eu am folosit echipament de protectie - manusi, masca, halat .... si ce mai trebuie, ce mai vreti voi - siguranta voastra e pe primul plan Link spre comentariu
GeoMar Postat Decembrie 5, 2009 Partajează Postat Decembrie 5, 2009 Incerc sa finalizez si eu redresorul, dar NU am un zener bun de 9V1 si vreau sa pun unul de 8V2 inseriat cu o dioda 1N4007, este vreo problema ? 8V2+aprox1V pe dioda 1n4007 e aproape 9V1.Principala problema este ca nu am o baterie complet descarcata ca sa-l reglez. Am o baterie care are acum [fara sarcina] 12,18V. Imi trebuie neaparat una descarcata??Va multumesc. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 14, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 14, 2009 din pacate trebuie sa o iau de la capat cu redresorul la probe nu a trecutindiferent de pozitia potentiometrelor aveam aceeasi tensiune la iesire chiar mai mica decat imi da traful trafu;l da 16 v in sarcina ma refer cu punte si direct pe o baterie Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Decembrie 14, 2009 Partajează Postat Decembrie 14, 2009 trafu;l da 16 v in sarcina ma refer cu punte si direct pe o baterie am si 2 intrebari: cati volti aveai pe baterie in gol (si ce baterie ai pus ca sarcina pt traf)?ms Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 14, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 14, 2009 bateria avea duar 8 volti era descarcata rau este un rombat de 3 ani o am Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Decembrie 16, 2009 Partajează Postat Decembrie 16, 2009 bateria avea duar 8 volti era descarcata rau este un rombat de 3 ani o amMa (mai) bag si eu cu un raspuns : inseamna ca i-a crescut si tensiunea interna, si probabil este si sulfatata. Important este sa masori si curentul de incarcare cand pui o baterie la incarcat. O baterie sulfatata cere un curent mai mic de incarcare (din cauza rezistentei interne mai mari decat o baterie in stare buna). In cazul tau cred ca ar fi bun si un "battery desulfator" - mi se pare ca am vazut ca se discuta si aici pe forum, dar nu sunt (inca) convins de eficacitatea lui (incerc si eu sa construiesc unul zilele astea). Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 16, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2009 pai si atunci zimi si mie cum naiba de pe redresorul ala care il am din comert si este duar un transformator si o punte redresoare si atat al draq baterie sa incarcat si mai si tine curentul domnilor eu ma adresez celor care chiar stiu sa faca redresorul asta ma refer la schema care am adoptato cu totii aici pe topic de ce modulul ala din tensiunea care mio da transformatorul imi papa cam 2 volti si indiferent de pozitia potentiometrelor alea 2 nu se intampla nimic cu tensiunea de iesire nici nu scade nici nu crestesi va rog abtinetiva cu remarcile la adresa bateriei mele daca nu cumva nu stiati bateria asta a stat pe masina masina a stat pe loc cam 2 luni sau 3 si am avut o amarata de alarma pe masina cand mam dus sa pornesc am dat la cheie pana nu sa mai aprins nici un bec in bord deci cum e posibil sa se fi sulfatat bateria?si daca era sulfatata chiar nu mai tinea curent in eadar acum o am incarcata si isi face treaba bine mersi Link spre comentariu
gabitzu8 Postat Decembrie 17, 2009 Partajează Postat Decembrie 17, 2009 si va rog abtinetiva cu remarcile la adresa bateriei mele daca nu cumva nu stiati .....offtopic:Imi cer scuze daca v-am ofensat cu ceva O alarma care mananca 30mA, in 60 de zile consuma dintr-o baterie (doar dintr-un calcul aritmetic):60 x 24 x 0.03 = 43.2 Ah, de unde rezulta ca nu mai ramane prea mult pentru pornirea motorului,iar in 3 luni e "golita" toata. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Decembrie 17, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2009 miati lasat impresia ca ati crezut ca bateria era practic una abandonata de 3 ani dar pur si simplu se afla pe o masina care nu am mai mers cu ea de aproximativ 3 luni dar totusi sa revenim ontopic sa lasam lucrurile astea pt alt topic legat de acumulatorii auto si nu de redresoaream deschis acest topic si pentru incepatori ca mine sau poate mai slabi ca mine sa isi poata face singuri un redresor de calitate Link spre comentariu
iulidan2 Postat Decembrie 17, 2009 Partajează Postat Decembrie 17, 2009 Montajul de la pagina 3, l-am facut acum multi ani si pot spune ca functioneaza foarte bine.Transformatorul folosit de mine, scotea cam 20 V / 5A; atentie la probe, daca nu porneste incarcarea, trebuie tinut apasat butonul special prevazut, pana la amorsarea circuitului. Link spre comentariu
Gabriel Paduraru Postat Decembrie 19, 2009 Partajează Postat Decembrie 19, 2009 Nu stiu daca genul asta de scheme cautati, dar stiu sigur ca astea functioneaza bine:http://i32.tinypic.com/2na2p1c.jpghttp://i27.tinypic.com/i41dvm.jpghttp://i26.tinypic.com/2uswu9x.jpgMerge bine schema, eu am facut-o acum 10 ani si sunt f multumit, i-am pus voltmetru si ampermetru... Ca un sfat, dupa ce acumulatorul a fost incarcat daca nu-l puneti pe masina puneti-i un bec de 1w sa il descarce lent si dupa o saptamana incarcati iar. Nu trebuie lasat incarcat fara sarcina daca nu e pus pe masina si daca masina nu e folosita. Daca masina sta mult in parcare puneti-i un licurici cu un astabil si 2 leduri. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum