validae Postat Iunie 7, 2015 Partajează Postat Iunie 7, 2015 Nu mai da ,,Up,, la postări, că nu suntem la Bazar.... Ca să ai două trepte de tensiune comutabile din primar (e mai avantajos fiindcă lucrează cu curent mai mic) trebuie să calculezi secundarul pentru a obține 14V sau 26V( pentru poziția de robot) la 230V, apoi adaugi la primar un număr de circa 30-40 spire pentru a scădea tensiunea secundară la maxim 12V pentru încărcare lentă.Vei folosi un comutator cu două poziții, care va comuta faza rețelei între cele două prize de pe primar.Începutul bobinajului primar vine legat la nul. Dacă folosești un comutator cu două poziții și o poziție mijlocie neutră, poate fi folosit și ca întrerupător de pornire al redresorului. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 7, 2015 Partajează Postat Iunie 7, 2015 scuze pentru "up" eu de exemplu am bobinat primarul pt 220,230,240,250 de la 220 am dat inca 9 spire pt fiecare priza, deci pana aici sa inteleg ca am facut foarte bine de aici ma voi ajuta de incarcarea rapida si lenta? cu un comutator cu 5 poziti? Link spre comentariu
validae Postat Iunie 7, 2015 Partajează Postat Iunie 7, 2015 Da, pui un comutator cu cinci poziții în cazul tău.Tensiunea maximă o vei avea la priza cu cel mai mic număr de spire, cea mai mică tensiune o vei avea la ultima spiră.Încărcarea lentă (curent mic) o vei face la tensiunea cea mai mică. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 7, 2015 Partajează Postat Iunie 7, 2015 (editat) deci doar tensiunea se jongleaza din primar nu si curentul nu? adica vreau sa spun ca atunci cand comut pe 220 de exemplu in secundar care il am de 14V si 20A, voi regla doar tensiunea acei 14V nu si cei 20A nu? Editat Iunie 7, 2015 de kotezzyno Link spre comentariu
validae Postat Iunie 7, 2015 Partajează Postat Iunie 7, 2015 Curentul prin acumulator crește o dată cu mărirea tensiunii de ieșire a redresorului.Deci vei regla și curentul inițial de încărcare din acele prize de reglaj.... Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 7, 2015 Partajează Postat Iunie 7, 2015 si de exemplu eu la 6V cu 2x 2.5 CuEm am 20A, nu este prea mult pentru o baterie de 6V 5.7Ah? nu ar fii de preferat sa ii fac o alta infasurare pentru cei 6V cu o sarma mai mica? de 1mm (sau nu pot pune in secundar sarma mai mica decat cea din primar) ? Link spre comentariu
gica70 Postat Iunie 8, 2015 Partajează Postat Iunie 8, 2015 Acel curent de 20A este maxim ce poate debita, in coditii de siguranta, acel transformator. Important este sa nu se depaseasca, la incarcare, curentul de 0,6A si tensiunea pe acumulator de 7,2V. In concluzie traful este bun si poate incarca simultan 20:0,6=33 acumulatoare de acest fel. Am scris asta ca sa intelelegi care este diferenta dintre curentul maxim ce poate sa-l debiteze acel traf si curentul dat de consumator. Deci curentul dat de consumator (sarcina) trebuie sa fie mai mic sau egal cu intensitatea maxima admisa; in cazul tau, 20A. O alta conditie este ca traful sa poata da si tensiunea sub acei curenti. Validae a scris mai sus, eu repet; deci reglezi tensiunea (din prize pe secundar sau primar, printr-un reostat, printr-un alimentator cu tensiune variabila) in asa fel incat sa nu depasesti acel curent de 0,6A si nici tensiunea de 7,2V pe acumulator. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 8, 2015 Partajează Postat Iunie 8, 2015 (editat) si pot sa secundarul cu sarma mai mica decat cu cea din primar? de exemplu am in primar 1.1 si as vrea sa ii dau cu 0.8 din secundar pt cei 6 v. Editat Iunie 8, 2015 de kotezzyno Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 8, 2015 Partajează Postat Iunie 8, 2015 Mergi la incepatori, invata despre tensiune, curent, putere/ transformator, raport de transformare/ densitate de curent si apoi revii pana nu ajungi la pagina 200 fara sa te lamuresti cu traful tau. Link spre comentariu
gica70 Postat Iunie 8, 2015 Partajează Postat Iunie 8, 2015 Urmeaza sfatul de mai sus! Link spre comentariu
kotezzyno Postat Iunie 8, 2015 Partajează Postat Iunie 8, 2015 am cam fost OFF TOPIC ma scuzati am fost luat de val Link spre comentariu
Nostalgic Postat Iunie 28, 2015 Partajează Postat Iunie 28, 2015 (editat) Salut colegi ! Intetionez sa construiesc un incarcator de baterie auto(am construit de tot felul) dupa o schema preluata din Tehnium de catre "niqro" ( www.niqro.3.ro/baterie.htm)pagina de topic 34,postarea 502.Schema cu 741 daca a construit-o cineva ,Am studiat-o, teoretic este buna ,dar practic,o cunoaste cineva? Multumesc ! Editat Iunie 28, 2015 de NOSTALGIC Link spre comentariu
leo 17 Postat Iunie 28, 2015 Partajează Postat Iunie 28, 2015 pune schema sa o vedem ..e aia cu 741 si 2n3055? Link spre comentariu
em2006 Postat Iunie 28, 2015 Partajează Postat Iunie 28, 2015 ...o schema preluata din Tehnium de catre "niqro" ( www.niqro.3.ro/baterie.htm)... Nu e "www.niqro.3.ro/baterie.htm", ci www.niqro.3x.ro/baterie.htm sau link: http://www.niqro.3x.ro/baterie.htm Ca sa nu mai punem la incercare imaginatia unora, care nu s-au plictisit inca, de cand se tot discuta schema si rasdiscuta asta pe toate forumurile... pune schema sa o vedem ..e aia cu 741 si 2n3055? De ce sa o mai puna, nu e pusa destul peste tot? Omul a precizat foarte clar, chiar daca a gresit link-ul: "pagina de topic 34,postarea 502" Adica, LINK: http://www.elforum.info/topic/26644-construire-redresor-auto/page-34?do=findComment&comment=793151 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum