Vizitator Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Cea mai buna metoda de a nu conecta invers bornele bateriei, este de a infasura o portiune de banda adeziva colorata in rosu, sau albastru pe coada clestelui destinat bornei pozitive. In acest mod, se poate evita din start o legare incorecta. Altminteri de geaba ai semnalizare bicolora, daca ai legat incorect. Protectia la legarea inversa sau la scurt, este o masura suplimentara, destinata protejarii aparatului si deci a "buzunarului" posesorului. Exista insa sanse (mici, dar exista) ca acea protectie sa nu functioneze corespunzator. De aceea cea mai buna protectie, este grija posesorului de a lega intotdeauna corect la borne si de a nu atinge clestii unul de altul. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Va salut domnule Olaru,clestii oricum au culori diferite,rosu penru plus si negru pentru minus;protectia functioneaza si cu bec si fara,asa ca mi-e indiferent...pentru mine conteaza doar esteticul si faptul ca aparatul ar functiona in intregime,ca pana la urma nu sta nimeni cu ochii pe bec atunci cand pune clestii pe bornele bateriei... Link spre comentariu
albasete Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 (editat) Domnul Olaru are dreptate cu diferentierea polaritatii prin culori: negru - minus, rosu - plus, dar ce te faci cand imprumuti redresorul si-i explici respectivului cum se conecteaza dar acesta nu vede bine simbolurile pe acumulator sau "i-l doare la basca" de ce se poate intampla. Au fost cazuri cand s-au imprumutat redresoare functionale si au fost returnate ca " - Mai vecine, nu - i bun, nu incarca." Probat acasa, redresorul era mort. Cand am restaurat redresorul personal si nu puteam sa-l utilizez, am imprumutat unul de la un vecin, ca functional. Testat acasa, nu functiona. A trebuit sa-i inlocuiesc puntea redresoare, altfel eram acuzat ca eu i-l stricasem. Asa ca, aviz protectiei . Incerca sa conectezi in paralel cu protectia alt bec, poate acela era "dus". Parerea mea: pe langa sistemul optic de avertizare, indicat este si unul acustic, becul poate nu realizezi de ce s-a aprins, dar cand "tiuie"...mai ales daca redresorul este dat cu imprumut. Personal stiu ce am de facut si cum sa fac sa nu distrug redresorul / acumulatorul, dar altii... Editat Mai 29, 2015 de albasete Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Exista un joc de cuvinte: Dai?! N-ai! Apoi - Ai, n-ai, dai! Nu mai da si ai sa ai! Link spre comentariu
albasete Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Corect, domnule Olaru. Daca dai nu mai ai, daca nu dai, esti om rau. Intreb si eu, desi am tot cautat pe forum / net dar nu am fost multumit de ceea ce am gasit, o schema de incarcator pentru acumulatori mci 12 V / 3 - 4 A , are cineva ? Sau link. Multumesc. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Daca vrei sa il folosesti ca fredresor si robot pe 12 v poti adopota metoda Sa imi spui daca am inteles bine Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 (editat) Multumesc pt raspunsuri,@albasete e buna ideea cu buzzer,dar cum ai spus si tu,mai sunt si unii dorei care degeaba le explici ca rosu e pentru plus si negru pt minus,ca oricum nu fac diferenta intre + si -....in final voi schimba led-ul cu un bec normal,buzzer,o sa fac pentru al meu,la asta nu se merita efortul... Sa imi spui daca am inteles bine Este bine,sa ai grija sa pozitionezi la borne fazele cum ti-am aratat,pt ca puntile sa vina in aceleasi pozitii ca in poza...puntile sa le ai gaurite,si peste ele pui piulite si strangi bine,sa nu le lasi slabe...in principiu schema din postul tau e corecta ,dar puntile vin in alta pozitie,studiaza mai bine schema pe care am postat-o eu,vezi ca am notat si pe placa fazele... Editat Mai 29, 2015 de daniel_88 Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 (editat) Am facut si un mic rezumat, va rog sa ma corectati daca am gresit, de preferat este sa modificati schema mersi Editat Mai 29, 2015 de kotezzyno Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Ce sa zic,o vreme era la moda sistemul antiprost,cu dioda serie pe iesire,acum nu mai e valabila denumirea,ca sunt puzderie cei care confunda stanga cu dreapta si plusul cu minusul,asa incat au devenit atipice montajele fara protectie.Printre altele de asta am agreat schema cu tiristor,pt ca te lipseste de grija sculei imprumutate,pt ca personal mi se pare anapoda tare sa cuplezi rosu la minus sau sa nu belesti ochiul sa identifici bornele bateriei,dar se vede treaba ca inca se mai practica cuplatul invers.Treaba cu 2 in 1 adica si robot si redresor pt baterie mi se pare cam anapoda, traful ala e prea mic pt robot si prea mare pt redresor,dar daca ala s-a nimerit in batatura,e bine sa fie pus la treaba asa cum e. Pt acumulatori mai mici e mult mai simplu de ciocanit un incarcator,la valorile alea de curent merge lesne cu tranzistor serie,tensiune reglabila,curent constant(reglabil),deci aproape orice sursa analogica poate fi folosita pt asa ceva(binenteles si nu numai).Problema se complica cu cat curentul la iesire e mai mare,atunci trebuie luate fel de fel de masuri de protectie,altfel se lasa cu fum,insa pt valori de pana la 2...5A pe iesire,chiar nu sunt probleme,au fost si in comert surse in comutatie cu rol de redresor auto si curent de pana in 5A,tensiuni de 6 si 12V la iesire Ce e bine de retinut pt cei carora schemele electronice li se par prea complicate pt un redresor,insa vor o stabilizare cat de cat a parametrilor de iesire,cel mai simplu element pt asa ceva este becul.Ales la tensiunea si puterea potrivita,va asigura o protectie cat de cat satisfacatoare a bateriei,si o curba de incarcare relativ corecta in anumite limite.. Da,la o prima privire(ai postat in timp ce scriam)pare corect ce vrei sa faci,insa vei vedea ca pt robot de pornire e cam subtirel traful asta.Rezistenta de limitare poate fi si in aer,fara ceramica,grija mare trebuie la conexiune,acolo am folosit placa de borne ceramica,sau pe borne mai inalte,merge si textolit.Rezistenta aia va degaja caldura fara glume,deci separarea termica de restul agregatului e o conditie obligatorie. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Parerea mea e ca 4 fire de 2,5 mm in paralel pot scoate un impuls de maxim 120A dimp de 2-3 secunde cat dureaza pornirea la un turism normal... @kotezzyno daca vrei sa il folosesti ca robot uita de rezistenta aceea de nichelina,si chiar de siguranta aceea de 25 A,va fi inutila la un impuls de >100A....Daca vrei sa faci comutarile cu un contactor,eu zic sa te mai gandesti,dar daca e destul de rezistent(no comment),plus ca 90% s-ar putea sa gresesti conexiunile la contactori,deoarece iti trebui 2,nu unul singur ,daca ti-e greu cu puntile(desi sunt cele mai recomandate in cazul asta,ai simplitate maxima si randament) cauta un comutator de triodina... Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 ... Intreb si eu, desi am tot cautat pe forum / net dar nu am fost multumit de ceea ce am gasit, o schema de incarcator pentru acumulatori mci 12 V / 3 - 4 A , are cineva ? Sau link. Multumesc. Undeva, nu mai retin pe ce subiect, de fapt nici nu stiu daca pe acest forum, mi-a furnizat o schema cat se poate de simpla (o sursa de curent constant) domnul miron1947. Fiind participant activ si pe acest subiect, poate sesizeaza rugamintea si ataseaza din nou acea schema, sau pune o legatura in cazul cand este postata pe acest forum. Eu mi-am facut un fisier imagine cu schema, dar nu am avut timp sa ma ocup de ea. Asadar nu mai stiu dupa ce nume si unde trebuie sa o caut pe computer. Daca dau peste ea intamplator, am sa o atasez eu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 30, 2015 Partajează Postat Mai 30, 2015 Corect, domnule Olaru. Daca dai nu mai ai, daca nu dai, esti om rau. Intreb si eu, desi am tot cautat pe forum / net dar nu am fost multumit de ceea ce am gasit, o schema de incarcator pentru acumulatori mci 12 V / 3 - 4 A , are cineva ? Sau link. Multumesc. Desi poate semana cu o boala profesionala, am sa reafirm: nu exista ceva mai versatil ca modificarea unei surse ATX cu tl494. De la 1A la 20A se pot modifica dupa schema italianului. Poate am eu prea multe surse. Dar cu o cutie gata facuta si minimum de modificari, eu nu mai folosesc altceva prin casa. Daca va intereseaza o cutie cat mai mica, flyback-ul lui Marian ar fi o solutie. Dar si pt variante mai mici exista traful ATX pe EI28. Nu mai pot munci ca inainte, cred ca pot instraina o parte din compon recuperate in ani de zile. Stanga-- EI28, centru--Ei33, dreapta FORWARD ATX Link spre comentariu
validae Postat Mai 30, 2015 Partajează Postat Mai 30, 2015 Poate sunt eu mai demodat, dar cu cât un lucru e mai complicat, cu atât probabilitatea de defectare a lui e mai mare....deci nu voi avea mai multă încredere într-o sursă în comutație decât într-un alimentator cu transformator și redresor clasic. Avantajele surselor SMPS sunt incontestabile, sunt ușoare, au randament foarte mare, curenți mari raportați la greutate mică. Dar nu toți putem repara ușor o astfel de sursă, iar câteodată defectarea lor este însoțită de mici incendii locale....un traf clasic mai ,,mârîie,, la scurtcircuit înainte de a se duce, o sursă SMPS poate claca instant și fără avertisment...La astea (smps) siguranțele au doar rol antiincendiu, la trafurile clasice mai apucă să acționeze o siguranță bine aleasă. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 30, 2015 Partajează Postat Mai 30, 2015 Cu prea multe moase moare copilul. Sant atatea postari care par contra, numai asa de a avea o pozitie. Cu toate ca impreuna cu Marian formati echipa cu cele mai multe raspunsuri, mai ales pt incepatori. Sant sute de milioane de PC ce merg in toata lumea, care este rata caderilor daca scoatem din ecuatie daramaturile de surse ieftine facute pe vapor sau in garaje? Am un P1 primit de la un coleg ce renuntase la el din 98, folosit pt testare monitoare--functioneaza si acum. La munca am avut pana luna trecuta un P3, cred ca este de prin 99. Nu l-am desfacut niciodata. Care probabilitate de defectare mai mare? Oferta de miezuri se retrage, voi alege pe privat persoanele agreate. Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 30, 2015 Partajează Postat Mai 30, 2015 Probabil de aici si vorba...drumul cel mai scurt e cel cunoscut Eu zic sa nu transformam discutia intr-o polemica,nu suntem in competitie care a postat cea mai buna schema,si app de asta,in acest topic n-am vazut prezentat un proiect de la A la Z cu toate indicatiile necesare pt careva care se incumeta sa transforme o sursa ATX ca sa finalizeze un redresor auto(poate n-am avut suficienta rabdare sa parcurg tot continutul).Pt cine se joaca de o viata cu sursele in comutatie e normal sa nu inghita redresoarele clasice,dupa cum unul care nu a inodat niciodata o sarma,prefera solutia trafului chior cu o punte...sa nu-mi spuneti ca unuia din asta ii va fi mai usor sa transforme o sursa ATX.Si eu daca stau bine sa ma gandesc as putea aduna la un loc mai bine de o duzina de surse,dar daca nu m-a pasionat subiectul n-am facut nici macar un redresor auto din ele.Mai stau,poate cineva ne va spune si cum, nu numai ca se poate. In rest toate bune si spor la treaba tuturor celor care mai au si chef. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum