flomar60 Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 kotezzyno, poti sa faci asa : Valoarea de 1 ohm poate fi putin mai mare sau putin mai mica functiee de necesitati... Din testele facute de mine este o valoare acoperitoare pt. acumulatori de la 45Ah la 150Ah... Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Cel mai bine ar fi asa,in felul asta nu risca fum din transformator si in timp va decide ce tensiune ii va fi mai de folos,avand in vedere ca are de ales.Important e sa aiba macar indicatie de curent pe panou,e mai mult decat utila la astfel de aplicatie.Daca are si voltmetru cat de cat calibrat e si mai bine. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Eu ziceam să lași cam 12V în secundar fiindcă oricum ai prevăzute prizele de scădere a tensiunii în primar.Dacă vrei o încărcare rapidă de maxim o jumate de oră, vei avea nevoie și de o tensiune mai mare. Sincer să fiu, am pierdut de mult numărul redresoarelor auto făcute...Ultimul pe care l-am bobinat cel mai recent pentru un coleg de serviciu a fost ,,cireașa de pe tort,,....un aparat de sudură cu robot de pornire și redresor 12-24V încorporat. si partea de robot cum ai facut-o, in acelas principiu traf, punte, antiscurtcircuit sau ceva automat mai complicat? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 @kotezzyno,robot de pornire=traf de putere (13-14 V,>200A)+diode de putere(>200a)+ceva protectie daca e cazul...atat,nu e in comutatie sa fie complicat . Ma ajuta si pe mine cineva la problema mea? Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 deci vrei sa spui ca nu pot sa fac decat redresor din traful care il detin? kotezzyno, poti sa faci asa : screenshot.16.jpg Valoarea de 1 ohm poate fi putin mai mare sau putin mai mica functiee de necesitati... Din testele facute de mine este o valoare acoperitoare pt. acumulatori de la 45Ah la 150Ah... eu as vrea sa incarc si pe cei de 6V si chiar 9 sau 10Ah si daca pun rezistenta la 6V fac ceva gresit? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 deci vrei sa spui ca nu pot sa fac decat redresor din traful care il detin? eu as vrea sa incarc si pe cei de 6V si chiar 9 sau 10Ah Ce amperaj are traful tau in secundar? Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Nu , nu e nimic gresit poti pune rezistenta pe oricare priza doresti, ea face limitarea de curent in mod automat...si la 6V si la 12 si 24V...bineinteles la treptele cu tensiune mai mare si curentul va fi mai mare...atentie , sa nu mai gresesti sa incarci acumulatorul de 12V la tensiunea de 24V... Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 (editat) Ce amperaj are traful tau in secundar? la 24V 21A cu sarma de 2.5 CuEM x2 la 12V 27A cu aceas sarma x2 Nu , nu e nimic gresit poti pune rezistenta pe oricare priza doresti, ea face limitarea de curent in mod automat...si la 6V si la 12 si 24V...bineinteles la treptele cu tensiune mai mare si curentul va fi mai mare...atentie , sa nu mai gresesti sa incarci acumulatorul de 12V la tensiunea de 24V... a fost o graba lucram in curte si am pus bateria direct la redresoru din curte care il avem pt camioane si am uitat ca era pe 24V Vali iar in legatura cu priza de 12V ce rost mai are daca ii fac rezistenta care regleaza automat incarcarea, adica la ce o mai folosesc atunci nu mai fac nici o priza scot una de 6V si apoi max 24 25 cat scoate el si gata nu? cum ar fii mai eficient, mai de calitate cu aceea rezistenta sau cu, comutator? Editat Mai 28, 2015 de kotezzyno Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 Nu prea am inteles ce vrei tu sa spui cu x2,presupun ca bifilar 2,5 mm...robotul trebuie sa aiba un varf de cel putin 200 A,timp de cateva secunde cat dureaza pornirea motorului,la ce sectiune ai tu,varful nu depaseste dublul,adica undeva la 50 A...daca priza de 12 V,e mediana bobinei de 24,ar trebui sa ai 4 fire unite in locul ala...ai putea sa le separi,si sa legi in paralel cele doua bobine obtinute astfel,si astfel ai putea obtine un varf de 100-120 A,pentru un autoturism cred ca e destul ca sa porneasca ajutat de amperajul asta... Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 28, 2015 Partajează Postat Mai 28, 2015 (editat) Nu prea am inteles ce vrei tu sa spui cu x2,presupun ca bifilar 2,5 mm...robotul trebuie sa aiba un varf de cel putin 200 A,timp de cateva secunde cat dureaza pornirea motorului,la ce sectiune ai tu,varful nu depaseste dublul,adica undeva la 50 A...daca priza de 12 V,e mediana bobinei de 24,ar trebui sa ai 4 fire unite in locul ala...ai putea sa le separi,si sa legi in paralel cele doua bobine obtinute astfel,si astfel ai putea obtine un varf de 100-120 A,pentru un autoturism cred ca e destul ca sa porneasca ajutat de amperajul asta... adica 2 sarme in paralel imi cer scuze pentru exprimare traful o avut in secundar sarma CuEM de 2.5, 2 in paralel adica de la 6V pana la 24V cand l-am desfacut am numarat 24 de spire Editat Mai 28, 2015 de kotezzyno Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Daca vrei sa il folosesti ca fredresor si robot pe 12 v poti adopota metoda care ti-am propus-o,pentru a stoarce un impuls de 100-120 A...ai putea sa folosesti si pe 24 v dar se complica un pic treburile,adica sa faci o placa de textolit groasa de 1 cm,ca dimensiuni poate sa aiba undeva la un 15x15 cm sau mai mult,sa scoti 4 borne cu surub pe ea (surub gros,de preferat de bronz de 12mm sau mai mult in grosime),bornele sa formeze un patrat.Atentie la fazare cand desfaci bobina de 24 v in doua de 12 v (impartirea bobinei o faci din legaturi,nu desfaci bobina ca sa il rebobinezi)...ca sa o imparti in doua :iei intrarea sau iesirea bobinei (trebuie sa aiba 2 fire 2,5mm) si o etichetezi (cu 0 de exemplu),apoi desfaci tubul siliconic de pe iesirea de 12 v,acolo vor fi 4 fire 2,5mm;tai capatul unde sunt unite(prin cositorire sau sudura,depinde cum e facut),astfel incat sa ai 4 fire separate si nu unite;cu un multimetru verifici continuitatea cu o sonda pe cea etichetata mai devreme,si cu cealalta cauti cele 2 fire din cele 4 care sa corespunda cu cele etichetate...dupa ce le-ai separat,le unesti 2 cate 2,le cureti de email la capete cu un cutit sau cutter si le cositoresti sau sudezi cu grafit;dupa ce le-ai unit le etichetezi,de exemplu prima bobina la care intrarea ai etichetat-o cu 0,iesirea ei o poti eticheta cu + (exemplu),la fel procedezi si cu a doua bobina nou formata,cele doua fire pe care tocmai le-ai cositorit le vei eticheta tot cu 0 (0 corespunzand ca intrare in cazul tau),si cu + iesirea (care inainte corespundea la 24 v)...ideea etichetarii este ca sa diferentiem fazele fiecare bobine (intrare si iesire)....dupa ce ai facut toate acestea vei avea obtinut doua bobine identice de 12 v,la care avem intrarile notate cu 0 si iesirile cu + (tu poti nota cum vrei,ideea e sa ai aceeasi nota pt intrari si aceeasi nota si pentru iesiri)...Uite cum faci legaturile: In spatele placii vei lega iesirile de la traf si cablurile care duc la puntea redresoare,iar pe fata placii vor ramane suruburile si puntile pe care le schimbi in functie de tensiunea dorita,instanga ti-am aratat cum trebuie sa le pui pe 12v respectiv 24 v....puntile sa fie din bara groasa de aluminiu sau mai ideal cupru...puntea trebuie facutaq din diode "sanatoase" de preferat 200A,prinse be radiatori (fiecare cu radiatorul ei)...Cam atat,sper ca ti-am fost de ajutor...Acum astept si eu un raspuns de la colegii de pe forum la ce am intrebat acum cateva posturi... Link spre comentariu
albasete Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Becul acela rosu unde venea conectat ? Nu ai retinut de unde a fost scos ? Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Firele erau "in aer" asa ca nu stiu,altfel il legam cum a fost .... Link spre comentariu
albasete Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Am inteles ca protectia este inseriata pe unul din cablurile de iesire. In cazul asta, cred ca becul respectiv era montat in paralel cu potectia. In momentul unui scurt, protectia "sarea" si aprindea becul. Acelasi lucru cred ca se intampla si cu polaritatea inversa. Incerca sa pui becul in paralel cu protectia si verifica daca se aprinde la scurt. Cu led, ma gandesc sa nu se arda -ledul- la polaritate inversa. Sau, un led bicolor cu 2 pini. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Mai 29, 2015 Partajează Postat Mai 29, 2015 Asa l-am legat,in paralel cu protectia,dar nu se aprindea cand lucra protectia,posibil nsa se fi ars?E buna ideea cu ledul bicolor,adica la scurt sau termic ar lumina intr-o culoare,iar la inversarea polaritatii ar lumina altfel ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum