Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

pai de ce spui asta daca pe traf asa scrie uita-te

As fi curios cum arata bateria aia de 720Ah,poate ne pui o poza ceva...

Cred ca am gresit mai bine zis 230Ah era vorba curentul la pornire este de 700A adica mai pe scurt este vorba de o baterie de camion

post-214296-0-17079800-1432806061_thumb.jpg

Editat de kotezzyno
Link spre comentariu

Cu sarma respectiva se pot scoate si 40A!....depinde cat timp doresti cei 40A prin sarma aia....15A pot circula pe timp nelimitat fara incalzire apreciabila, asta a dorit sa spuna colegul costinicu...

Link spre comentariu

fiind vorba de un redresor timpul dupa mine ar fii cam 15 20 nu am idee, deci pana la urma as putea sa incarc si bateri de camion cu traful cel detin, de exemplu: 12V 180Ah 700A

Editat de kotezzyno
Link spre comentariu

E, in situatia asta limitezi curentul de incarcare la maxim 15...16A si nu o sa fie nici o problema...chiar daca traful este mai puternic , pentru siguranta, tragi din el un curent mai mic decat poate el , daca ne luam dupa eticheta...din cate stiu eu, o perioada de 8 ore - maxim 10 ore- sunt suficiente pentru un ciclu complet de incarcare...dar s-ar putea sa ma insel...

Link spre comentariu

De obicei redresoarele auto se folosesc mai mult iarna, că atunci își arată bateriile slăbiciunile și vârsta....dar și o încărcare rapidă le poate da destulă energie pentru pornirea pe timp de ger. Făcusem un redresor/robot de pornire pentru un șofer de camion și acela îl ținea mereu sub scaun.Avea un cablu prelungitor lung de câteva zeci de metri, când mai făcea câte un popas, avea grijă să fie o priză în ,,raza de acțiune,, a prelungitorului...ca în caz de pornire grea să poată cupla robotul.

Avea două prize pe primar, pe una scotea cam 12V și se folosea la încărcare lentă pe timpul nopții, a doua priză de reglaj oferea la ieșire cam 14V și era folosită în regim de ,,robot de pornire,,. Punea bornele pe baterie, lăsa cam cinci-zece minute să ia ceva curent bateria, apoi dădea la cheie cu redresorul cuplat pe baterie. 

Link spre comentariu

deci pana la urma ce sfat imi dati pentru crearea unui redresor auto si posibil si robot? adica... cam ce princiupiu, scheme chiar mersi

Editat de kotezzyno
Link spre comentariu

O punte de diode ,,sănătoasă,, și o siguranță serioasă, plus un comutator pentru comutarea prizelor din primar. Dacă pui și un ampermetru în secundar e și mai bine....

Curentul maxim al punții să fie mult mai mare decât ce poate da secundarul, iar siguranța să fie automată și cu un curent imediat superior celui maxim dat de secundar. Deci, dacă secundarul tău asigură 21A la 12V, atunci alegi o siguranță de circa 25A. Puntea să fie ori una auto, de alternator, montată pe un radiator suplimentar, fie din diode de putere de minim 50A. Asta ca să nu ai probleme în caz de scurtcircuit sau de montare greșită a bornelor la baterie.Dacă pui din greșeală plusul redresorului la minusul bateriei, tensiunile celor două se adună și curentul mare de scurtcircuit va declanșa instant siguranța automată.Niciodată să nu faci un redresor fără siguranță în secundar. Asta pentru protecția diodelor, fără siguranță pe secundar, în cazul unui scurtcircuit sau inversare a bornelor, diodele se distrug și scurtcircuitarea lor arde în final și transformatorul.

Link spre comentariu
Vizitator costinicu

Merge si fara siguranta cu o schema electronica adecvata.Ceva cu tiristor cu protectie la scurtcircuit si protectie la inversare borne de alimentare.

Link spre comentariu

Salut la toata lumea.Am la reparat un redresor de 10 A,am bobinat traful,i-am pus punte sanatoasa de diode,l-am echipat si cu ampermetru,in concluzie redresorul era vraiste,fire aiurea,multe "in aer".Redresorul respectiv are si o preotectie termica si de inversare de borne,care functioneaza (am probat-o),e inseriata pe unul din cablurile de iesire,ca un intrerupator...dilema mea este ca atunci cand protectia se activeaza,un bec rosu trebuie sa lumineze(eu l-am schimbat cu un led inseriat cu un rezistor de 1,5k)...cum sau unde leg becul respectiv?Protectia nu are si alte contacte,are doar cele doua borne unde se leaga cablul de iesire...

Link spre comentariu

Am facut si eu un desen asa cum am inteles pana acum va rog sa modificati, sau mai adauga-ti daca am gresit cu ceva mersi.

post-214296-0-70863900-1432832875_thumb.jpg

Editat de kotezzyno
Link spre comentariu

Nu ai nevoie de condensator de filtraj la redresorul auto.Acumulatorul însuși se comportă ca un mare condensator....acel condensator de filtraj se folosește doar la alimentarea aparaturii electronice, unde filtrarea este absolut necesară.Nici rezistența de 100k nu e necesară. La comutatorul de tensiuni secundare  ai nevoie de prize la 6V, 12V și 24V pentru a comuta tensiunea la punte.Nu înțeleg de ce ai ales priză la 10,5V...

Link spre comentariu

Pai daca are priza la 10,5V sa-i traiasca si sa o foloseasca sanatos,e chiar indicat sa nu bage mai mult,avand in vedere ca nu e prevazuta nici o rezistenta serie pt reducerea tensiunii/curentului in faza initiala cand acumulatorul se considera a fi descarcat pusca.Asta ii va garanta ca la finalul incarcarii nu va supravolta bateria,deci va putea dormi linistit peste noapte cat se incarca.Capacitate nu trebuie la redresor,pt ca insusi acumulatorul se comporta ca un condensator,de aici si inutilitatea unuia suplimentar ,insa e bine sa fie prevazut in cutie daca are in vedere sa alimenteze si alte scule auto in regim stationar,cat nu incarca baterii.Asa am impresia ca vrea sa faca o multifunctionala...vedem pana la urma ce va iesi..

Link spre comentariu

Nu ai nevoie de condensator de filtraj la redresorul auto.Acumulatorul însuși se comportă ca un mare condensator....acel condensator de filtraj se folosește doar la alimentarea aparaturii electronice, unde filtrarea este absolut necesară.Nici rezistența de 100k nu e necesară. La comutatorul de tensiuni secundare  ai nevoie de prize la 6V, 12V și 24V pentru a comuta tensiunea la punte.Nu înțeleg de ce ai ales priză la 10,5V...

Am ales 10.5V pentru ca am facut calculul asta, 10.5V x 1.41 = 14.8V cred ca dupa redresare voi avea 14.8V, adica necesarul incarcari max pentru un acumulator cu, acid din ce am inteles pana acum

Pai daca are priza la 10,5V sa-i traiasca si sa o foloseasca sanatos,e chiar indicat sa nu bage mai mult,avand in vedere ca nu e prevazuta nici o rezistenta serie pt reducerea tensiunii/curentului in faza initiala cand acumulatorul se considera a fi descarcat pusca.Asta ii va garanta ca la finalul incarcarii nu va supravolta bateria,deci va putea dormi linistit peste noapte cat se incarca.Capacitate nu trebuie la redresor,pt ca insusi acumulatorul se comporta ca un condensator,de aici si inutilitatea unuia suplimentar ,insa e bine sa fie prevazut in cutie daca are in vedere sa alimenteze si alte scule auto in regim stationar,cat nu incarca baterii.Asa am impresia ca vrea sa faca o multifunctionala...vedem pana la urma ce va iesi..

Si cum fac (o rezistenta serie pt reducerea tensiunii/curentului in faza initiala ) si in legatura cu, condensatori ii voi scoate daca spuneti ca nu este necesar vreau doar redresor sa il folosesc

iar legatura booster sau pornire cum o mai zis unii... cum o fac?

am scos si condensatorul si rezistenta

post-214296-0-77641700-1432836989_thumb.jpg

Link spre comentariu

Eu ziceam să lași cam 12V în secundar fiindcă oricum ai prevăzute prizele de scădere a tensiunii în primar.Dacă vrei o încărcare rapidă de maxim o jumate de oră, vei avea nevoie și de o tensiune mai mare. Sincer să fiu, am pierdut de mult numărul redresoarelor auto făcute...Ultimul pe care l-am bobinat cel mai recent pentru un coleg de serviciu a fost ,,cireașa de pe tort,,....un aparat de sudură cu robot de pornire și redresor 12-24V încorporat. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări