miron1947 Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 pai nu inchide tiristorulCum ati masurat aceasta?Daca nu are sarcina,tensiunea pe iesire este maxima(cat poate transformatorul) este normal sa nu mai deschida daca este cu decuplare la terminarea incarcarii. Link spre comentariu
GeoMar Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 ideea este ca nici nu lam testat cu o baterie legata lam testat in gol Pai l-a cat am citit despre acest incarcator,el NU scoate tensiune la iesire FARA sa ai o baterie conectata,deci nu are cum sa mearga sa reglezi ceva. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Octombrie 4, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2009 asa am citit si eu despre el ca nu ar trebui sa functioneze cest montaj fara o baterie legata pe iesire acum sunt in stadiul in care duar ceam construit modulul lam pus in carcasa alaturi de transformator punte tiristor led si potentiometre am un ampermetru inseriat cu el pe iesire si lam bagat in priza lam pornit am legat un bec de far pe iesire de 65 de W si am umblat la potentiometrece am constatat:ca becul nu se stinge indiferent de pozitia potentiometrelor cablajul este asemanator cu cel pe care lati postat ultima oara acum care din scheme este acolo? eu lam facut pe cel din revista (acel cablaj si schema postata anterior cel cu un singur led) Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 becul nu se stinge indiferent de pozitia potentiometrelorNu se stinge,dar variaza intensitatea luminoasa? Link spre comentariu
GeoMar Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 cablajul este asemanator cu cel pe care lati postat ultima oara acum care din scheme este acolo? eu lam facut pe cel din revista (acel cablaj si schema postata anterior cel cu un singur led)Este tot cel din revista cu un singur L.E.D.(am si cartea Montaje electronice de vacanta,unde sund amandoua,dar cea cu 2 LED-uri are in plus al 2-lea LED si traful cu puntea parca.. schema este identica)Uite si doua poze facute cu webcamul,nu am terminat de montat toate componentele. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Octombrie 4, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2009 e nu mai ai mult de montat mai ai tranzistoriiapoi fire pt led tiristor Link spre comentariu
GeoMar Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 e nu mai ai mult de montat mai ai tranzistoriiapoi fire pt led tiristorDa asa este,poate termin mai pe seara si restul. Am in probe traful si puntea sa vad daca se incalzesc. Sarcina pentru ele am pu 2 becuri de 24v/100W (sug cam 5,5 A amandoua) in paralel si imi scoate:alternativ 16,8-17,2 v si dupa punte(o punte VK148 )circa 13,65 v. Link spre comentariu
iulian_2233 Postat Octombrie 4, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2009 al meu cu becurile in paralel puse pe el dupa punte scoate 15 volti Link spre comentariu
GeoMar Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 Se pare ca traful si puntea mea au trecut cu brio cele vreo 6 ore de functionare cu o sarcina care "halea"vreo 5,5-6 A. Radiatorul puntii redresoare este putin de tot cald iar traful abia daca se simte caldut. Intrebarea mea este daca pot folosi tiristorul 2N1772 (4,7A/100v) sau sa pun unul Siemens SKT 16/02C (Datele lui:SKT16/02C ,200V V[drm] Max., 16A I[T] Max. Silicon Controlled Rectifier Operational temperature range from 0°C to 125°C.) Link spre comentariu
Felis Postat Octombrie 11, 2009 Partajează Postat Octombrie 11, 2009 Se pare ca traful si puntea mea au trecut cu brio cele vreo 6 ore de functionare cu o sarcina care "halea"vreo 5,5-6 A. Radiatorul puntii redresoare este putin de tot cald iar traful abia daca se simte caldut. Intrebarea mea este daca pot folosi tiristorul 2N1772 (4,7A/100v) sau sa pun unul Siemens SKT 16/02C (Datele lui:SKT16/02C ,200V V[drm] Max., 16A I[T] Max. Silicon Controlled Rectifier Operational temperature range from 0°C to 125°C.) Un bun electronist se asigura intotdeuna ca piesele utilizate sa fie dimensionate cu aprox 20% mai mare puterea disipata de ele fata de solicitarea maxima la care vor fi supuse in acel montaj(poate chiar mai mare.Doar din ratiuni economicesi de gabarit nu e indicat sa fie supradimensionate prea mult componentele.) sfatul meu e sa utilizezi un tiristor cu minimum de 10 A/50V Link spre comentariu
Dj Alex Postat Octombrie 11, 2009 Partajează Postat Octombrie 11, 2009 pune poza aici http://tinypic.com/ ca sigur o sati mearga Link spre comentariu
GeoMar Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Un bun electronist se asigura intotdeuna ca piesele utilizate sa fie dimensionate cu aprox 20% mai mare puterea disipata de ele fata de solicitarea maxima la care vor fi supuse in acel montaj(poate chiar mai mare.Doar din ratiuni economicesi de gabarit nu e indicat sa fie supradimensionate prea mult componentele.) sfatul meu e sa utilizezi un tiristor cu minimum de 10 A/50VEste corect ca un bun electronist se asigura asupra dimensionarii,dar inca un sfat cred ca nu strica,iar tiristorii mentionati i-am recuperat de pe alte placi. As vrea pe cat posibil sa realizez montajul cu piese recuperate,pe care le am si oricum "zac" degeaba pe la mine. Am sa-l folosesc pe cel Siemens SKT 16/02C pentru siguranta. Multumesc oricum pentru sfat. pune poza aici http://tinypic.com/ ca sigur o sati mearga Ce poza sa pun ? Ca nu inteleg la ce te referi!! Link spre comentariu
Vizitator mishu2009 Postat Noiembrie 6, 2009 Partajează Postat Noiembrie 6, 2009 salutare, am si eu un transformator demontat de pe un magnetofon (rusesc cred), pot face un redresor din el?nu stiu ce valori are...nu vreau redresor de putere mare....vreau pentru acumulator de 45Ah-65Ahpuntea nu stiu ce valoare are, pe ea scrie "kbpc3510" Link spre comentariu
GeoMar Postat Noiembrie 14, 2009 Partajează Postat Noiembrie 14, 2009 Pentru @gabitzu8 si nu numai , atasez schema incarcatorului si cablajul realizat de mine in format PDF. 1 Link spre comentariu
attic Postat Noiembrie 26, 2009 Partajează Postat Noiembrie 26, 2009 Nu stiu daca genul asta de scheme cautati, dar stiu sigur ca astea functioneaza bine:Da,asta e schema, in 9/86,dadeau si o varianta de cablaj pt cei care nu doreau o alta configuratie,personal nu am folosit cablajul publicat,pt ca am adaugat la schema de redresor si un montaj cu un bec de 12 V/15W pt descarcare,si se cupleaza automat cand tensiunea creste la 14,4 V si se decupleaza cand tensiunea scade mai mult de 11,8V,pornind totodata si incarcarea,aveam doua masini si una o foloseam mai rar,si ca sa nu stea acumulatorul "degeaba"il puneam la lucru(de fapt de asta mai mult am facut redresorul,nu ca sa-l folosesc la masina),cate 2-4 luni lucra asa la subsol,si nu am avut nici o grija,si nici nu am avut un acumulator care sa functioneze mai putin de 4 ani.poti sa postezi schema completa inclusiv cu circuitul de descarcare si pornire automata a incarcarii? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum