validae Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Becul de far auto e cel mai simplu limitator de curent, mai ales că poți să-i cuplezi una din ,,faze,, sau pe amândouă dacă vrei un curent mai mare. Poți pune eventual două becuri în paralel și să le poți grupa după voie printr-un comutator. Ar mai fi o soluție, bobinarea unei înfășurări de scădere a tensiunii secundare, cu una sau două prize și înserierea ei fazată cu primarul.Dacă nu înseriezi fazat bobinajul suplimentar (sfârșitul lui la începutul vechiului primar) efectul va fi invers, va crește tensiunea secundară și nu e bine . Bobinajul suplimentar trebuie să aibă aceeași grosime cu primarul existent.Numărul de spire se poate calcula făcând raportul înfășurărilor (împarți numărul spirelor din primar la numărul spirelor din secundar) și afli la câte spire din primar corespunde un Volt în secundar. Astfel afli câte spire trebuie să adaugi în primar ca să scadă tensiunea din secundar. Exemplu: Nsp. Primar = 1100 Nsp Secundar = 65 Raportul dintre înfășurări 1100/65=16,9 Rezultă că dacă adaugi cam 17 spire la primar, tensiunea din secundar scade cu un Volt. Dacă vrei să reglezi din Volt în Volt tensiunea secundară, bobinezi 17 spire și scoți o priză mediană, mai bobinezi 17 spire și așa mai departe.... Sper că am explicat clar. Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Eu folosesc formula N1/N2=U1/U2 unde : N1 este nr. de spire primar N2 este nr de spire secundar U1 este tensiunea din primar U2 este tensiunea din secundar Ar mai fi o soluție, bobinarea unei înfășurări de scădere a tensiunii secundare, cu una sau două prize și înserierea ei fazată cu primarul. Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Limitarea automata a curentului folosind proprietatea variatiei rezistentei filamentului in functie de temperatura lui a fost una dintre cele mai eficiente metode; mi-amintesc ca si in Tehnium era o schema bazata pe acest principiu. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Am cautat pe net dar nu am gasit montaje practice pt asa ceva. Ati putea sa-mi dati un exemplu va rog? ma intereseaza sa lkimitez curentul de la panouri solare pt a incarca baterii Li -Ion Link spre comentariu
validae Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Filamentul unui bec cu incandescență poate stabiliza curentul ce-l parcurge între anumite praguri de tensiune, prin proprietatea rezistenței filamentului de a avea o rezistență variabilă funcție de tensiune( relativ mică la tensiuni mici și crescută la creșterea tensiunii). Am mai dat pe forum un exemplu cu care am avut de-a face profesional vorbind. La locomotivele electrice exista la începuturi un sistem de măsurare a vitezei Hassler@Bern bazat pe un traductor ce transforma curentul continuu în curent alternativ pseudosinusoidal cu frecvență variabilă cu ajutorul unui comutator cu rezistențe variabil în trepte discrete. Pe scurt, acesta avea nevoie de un curent constant de maxim 1,2A, tensiunea la borne variind între circa 20V și 60Vc.c. Soluția originală folosită de elvețieni a fost un bec stabilizator de curent, ce limita curentul prin variația rezistenței filamentului. Becul nu lumina efectiv, filamentul doar se înroșea slab. Șoferii de camioane foloseau această proprietate pentru înlocuirea releelor de încărcare de la alternatoare.Puneau un bec de far între cu borna de excitație a alternatorului și plusul bateriei. Becul menținea o anumită stabilitate a tensiunii la bornele bateriei prin aceeași proprietate de rezistență variabilă cu tensiunea. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 (editat) la panouri am 8A. um procedez ca sa obtin 12,3v 2000 mA? am inteles la Li -Ion curentul trebuie sa fie de 0,8 din capacitate Editat Martie 6, 2015 de aureliu67 Link spre comentariu
validae Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Acumulatorii Li-ion nu se pot încărca chiar așa simplu, dacă se depășește tensiunea maximă prescrisă, se distrug. Pot chiar exploda cu riscuri mari. Au nevoie de un circuit dedicat de protecție la scurtcircuit și supratensiune. Dacă acei acumulatori sunt prevăzuți cu acel circuit, se pot încărca și cu limitarea de curent asigurată simplificat cu bec, dar trebuie testat prin încercări până obțineți curentul dorit de încărcare. Nu ați menționat modelul acumulatorilor, deci nu știu dacă sunt prevăzuți cu circuit de protecție integrat. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 (editat) Sunt chinezarii si sunt f ieftini. Nu sunt prevazuti. cu nimic. vroiam eu sa fac cu microcontroler un incarcator pt ei, si cu divizorul de tensiune sa stabilesc 4,1 volti la incarcare iar pragul minim de tensiune sa fie 3v la descarcare. Dar curentul nu stiu cum il pot limita fara PWM. Si PWM nu merge automat. nu striu cum as face asta.. Ideea era ca bateriile acestea pe care scrie 6000 ma sunt ieftine (1 euro/bucata). Daca o sa-mi dea 2000 sunt multumit. La primul test au aratat putere buna As obtine un raport pret/putere de 2 ori mai mic decat baterii cu plumb. E doar o idee pentru teste insa am nevoie pt asta de un incarcator acceptabil. In diferite surse srie diferit despre incarcarea lor. In unele scrie ca se pot incarca cu 1*C in altele 0,1*C (ca la Pb) in altele 0.1-0,3/ in altele 0,5..... Vanzatorul habar nu are despre datele astea..(eBAY).. Editat Martie 6, 2015 de aureliu67 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Trebuie tinut cont de faptul ca fenomenul de incarcare, este unul chimic cu aport energetic sub forma unui curent electric constant. La orice tip de acumulator, acest proces trebuie sa fie cat mai "natural". Asta inseamna un curent de incarcare cat mai mic posibil. Intr-un asemenea regim "bland" reactiile chimice se desfasoara lent si sunt aproape 100% reversibile. Cineva spunea mai sus ca se pregateste sa isi cumpere un nou acumulator auto, deoarece cel vechi se apropie de 5 ani de serviciu. Eu am facut parte de la bun inceput din categoria celor care au incarcat acumulatorul sub un curent de maximum 10% din capacitatea lui nominala. In aceste conditii am schimbat in mai multe randuri acumulatorii dupa 7 ani de serviciu, iar intr-un caz (cu acumulator romanesc) dupa 8 ani de serviciu, varsta la care se prezenta mai bine decat la multi dintre colegii mei, care ii exploatasera (acumulatorii) sub 5 ani. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Cum se justifica faptul ca in regim normal de functionare pe sistemul de incarcare al masinii nu prea exista limitare de curent?, cat ar fi acumulatorul de descarcat, dupa cateva apasari ale pedalei de acceleratie, tensiunea vrea nu vrea, urca la borne undeva spre 14V... Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 (editat) Sunt mai multe moduri de incarcare si mai multe moduri de descarcare a bateriilor de acumulatoare si combinatiilor acestora, adica diferite regimuri de consum si incarcare in functie de necesitati si posibilitati. In cazul "auto" avem nevoie ca acumulatorul sa poata porni, atunci cand avem nevoie, masina! (exista limitare prin excitatia generatorului). Editat Martie 6, 2015 de gica70 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Cam asa era privita problema incarcarii bateriilor telefoanelor mobile pana acum cativa ani in urma. Era "obligatoriu" ca telefonul sa fie reincarcat intr-un timp de sub o ora. Imi aduc aminte ca ma costau mai mult bateriile pe care le schimbam de-a lungul timpului, decat telefonul propriu-zis. Niciodata nu ma tinea o baterie mai mult de 2 ani. Acum mai bine de trei ani am cumpat un telefon, la care bateria se incarca in peste 2 ore. Chiar acum, dupa atata timp, telefonul ma atentioneaza sa o reincarc dupa 7... 9 zile de activitate, adica este departe de a se fi "epuizat". Link spre comentariu
Marian Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Pai din cate stiu eu excitatia rotorului limiteaza tensiunea la cei cca 14,4V, nu si curentul de incarcare, de aici nedumerirea mea, care inca persista. Link spre comentariu
iulidan2 Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Am incercat sa citesc tot topicul, dar nu am vazut daca tranzistorul 2N2222 se poate inlocui cu un BD, caci nu reusesc sa gasesc acest tranzistor. Link spre comentariu
validae Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Dacă ai menționa și despre ce schemă e vorba, poate găsim un răspuns. Nu știu cum nu găsești un 2N2222 fiindcă nu e un tranzistor rar întâlnit.Încearcă un BC337 în loc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum