Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Limitarea se face prin rezistența internă a bobinajului secundar, tensiunea secundară este exagerat de mare 17V, de aceea această schemă se pretează pentru trafuri mici, sârma din secundar nu ar trebui să  depășească 0,8-1mm diametru. Dacă se folosesc transformatoare cu secundar ,,serios,, cu diametru de la 2mm în sus, atunci tensiunea secundară ar trebui redusă la maxim 13V sau introdusă o rezistență de putere pentru limitarea curentului.Este genul de redresor ,,rapid,, pe care nu trebuie să-l supraveghezi.

Link spre comentariu

Adica nu exista limitare de curent, chiar si trafurile slab dimensionate pot suporta varfuri foarte mari de curent pe perioade foarfte scurte, dar posibil suficiente cat sa distruga tiristorul... asa cum am spus, nu e o ideie tocmai stralucita dar intr-adevar o solutie rapida si la indemana oricui.

Link spre comentariu

Eu nu recomand niciodată o tensiune secundară mai mare de 12V, maximum 13V. Asta ținând cont de tensiunea de vârf care la 12V (valoare eficace măsurată de voltmetru) este 16,9V

Pentru baterie valoarea de vârf chiar contează, ea comportându-se ca un condensator de foarte mare capacitate.De aceea bateriile încărcate cu un redresor al cărui transformator scoate aparent ,,doar,, 12Vc.a. ajung la finalul încărcării și la aproape 17V. Schema redresorului automat prevede o tensiune mai mare ținând cont și de căderea de tensiune pe tiristorul de comandă, dar tot mi se pare exagerată valoarea de 17V. 

Link spre comentariu

Aici e lupta intre cei care vor ca - dupa 30 minute - acumulatorul sa fie apt de pornire , daca se poate sa fiarba!- si cei care pun incarcatorul de cu seara pe acumulator si dimineata pornesc linistiti...

 In decursul timpului , am facut parte din ambele categorii si , credeti-ma , daca procedati cum spune colegul validae , veti beneficia de serviciile unui acumulator solid si rezistent timp de multi ani sau - in cealalta varianta! - va puneti bani deoparte pt. acumulator nou in fiecare an...

 Alegerea apartine fiecaruia....

 Apropo de limitarea pe rezistenta interna a bobinajului secundar de la trafo...sa aveti pregatit un traf de schimb pt. redresor , sigur o sa aveti nevoie de el !

Link spre comentariu

Solutie ciobaneasca adoptata de mine pe baza de repede.

Traf, redresare si filtrare (orice cond aveti la dispozitie, recuperati din ceva surse defecte), tensiune finala sa fie minim 16V, maxim 20V.

3 bucati de 7815 puse in paralel, cu iesirile conectate impreuna prin niste diode. Limiatarea de curent e limitarea interna a 7815.

7815 are nevoie de radiator.

Incarca incet incet la aprox 3A pana cand pragul de tensiune e atins.

Daca se doreste ca bateria sa stea pe redresor cu zilele as recomanda inserierea inca unei diode pt ca incarcarea sa se faca pana la 13.5-13.8V maxim.

 

Evident ca de dorit ar fi cu o sursa in comutatie, dar asta cu 7815 e la indemana oricui.

Link spre comentariu

Inseamna ca de aceea redresorul meu de fabricatie industriala - de pe vremea raposatului - are la iesire cca. 13 Vcc. In iarna aceasta, 31 dec. - 1 ian. am avut acumulatorul pus pe acest redresor si in paralel cu acumulatorul un comparator de tensiune reglat la 14,5 volti. Dimineata, se aprinsese ledul care semnaliza incarcarea acumulatorului, adica atinsese tensiunea nominala.. Pus pe masina, a pornit la prima cheie. Acest redresor l-am folosit cu succes de cate ori am avut nevoie si nu am avut probleme cu acumulatorul. Evident, la iarna viitoare cred ca iau altul, deja implineste 5 ani. 

Un amanunt: redresorul este format din traf. 2 diode puse pe radiator si 2 condensatori electrolitici de 4700 uF.

Link spre comentariu

Nu aveti nevoie de condensatori de filtrare pentru redresoare atunci cand configuratia este cea de baza, adica fara regulator, doar traf, redresare si cabluri catre bornele acumulatorului, condensatorii aici sunt complet redundanti si inutili, acumulatorul insasi se comporta ca un soi de condensator de o capacitate mult mai mare decat ati putea voi vreodata sa puneti, pur si simplu va trebuie doar un traf si o punte redresoare, traful sa aiba 12Vca in secundar, cu ce pica pe puntea redresoare, tensiunea maxima de incarcare se cam inscrie exact unde trebuie ( evident ca la retea slaba redresorul este inutil ).

 

Validae, ar fi de mentionat faptul ca nu exista redresor fara redresare, deci tine cont de asta atunci cand specifici acel varf.

Link spre comentariu

Tocmai, stiu ca nu sunt necesri condensatorii electrolitici, de aceea am mentionat ca este de fabricatie industriala. Acest aspect ma surprinde, sau poate condensatorii au fost pusi de vechiul proprietar ? Oricum, sunt multumit de el, si-a facut treaba cu succes, desi are aproape 30 ani.

Link spre comentariu

Eu mă referisem la tensiunea măsurată pe secundarul trafului de rețea de la redresorul auto. Mulți cred că e insuficientă o tensiune eficace de 12V c.a. (valoare indicată de voltmetru) fiindcă nu țin cont că după redresare valoarea de vârf aplicată acumulatorului este Usec x 1,41.  Dacă se măsoară tensiunea continuă după punte, valoarea ei eficace măsurată este doar cu puțin mai mică decât cea alternativă, din cauza căderilor de tensiune pe cele două diode redresoare ce sunt momentan în conducție.

De aceea m-am străduit să-i explic lui Florin Berdilă,de exemplu, de ce nu trebuie să aibă o tensiune secundară la traful redresorului mai mare de 12V :rade:

Link spre comentariu

Din punct de vedere fizic, valoarea eficace (sau efectivă ) a unui curent alternativ, este valoarea unui curent continuu care produce, pe o aceeaşi rezistenţă, acelaşi efect termic, ca şi curentul alternativ care o parcurge.

Valoarea eficace a curentului sinusoidal este 0,707 din valoarea de vârf a acestuia, sau cu alte cuvinte, valoarea de vârf este √2 (1,414)  din valoarea eficace.

 

Atunci când măsurăm o tensiune alternativă cu valoarea eficace de 12V, valoarea ei de vârf este de 12 V x 1,41 = 16,92 V

Cum am mai spus anterior, bateria de acumulatori filtrează exact ca un condensator această tensiune eficace după redresare și tinde să ajungă la valoarea tensiunii de vârf. Valoarea finală a tensiunii la bornele bateriei fiind doar cu aproximativ 0,7 V x 2 = 1,4V mai mică din cauza căderii de tensiune pe joncțiunile diodelor participante simultan la redresarea unei alternanțe. Dacă redresorul este în configurație cu priză mediană pe transformator (doar două diode redresoare) atunci din valoarea tensiunii finale scădem doar circa 0,7V pe o diodă.

Link spre comentariu

Am un aparat de sudura facut pe un stator de motor nul .mai folosesc la sudura si lam facut ca redresor iam legat .diode am pe clesti redresorului 12.4vcc dar scoate si multi amperi o solutie mai clasica sa pot limita curentu de incarcare la acumulatori cu capacitati diferite care ar fi ?becu de auto e valabil sau ce ma sfatuiti?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări