Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

construire redresor auto


iulian_2233

Postări Recomandate

Aici te contrazic din propria experienta.

Eu am refacut bateria mea care avea 4 v doar. Am crezut ca o sa o arunc. Dar merg deja un an si jumatate cu ea. Teoretic asa este dar in practica mai sunt exceptii.

Pana nu incerci o desulfatare nu ai cum sa stii

Link spre comentariu

Tensiunea minima la borne cea mai sigura, este de 10,7 V. Altminteri, am auzit multe povesti despre cum se schimba electrolitul. In realitate, exista cateva reguli simple. O baterie de acumulatori plumb - acid nu se goleste niciodata. Ea se utilizeaza atata timp cat isi face job-ul. Trebuie evitat contactul direct (scurtul) intre borne. Se verifica periodic, fie tensiunea la borne, care trebuie sa fie de minimum 10,7 V, fie concentratia electrolitului cu acel densimetru specific. Scaderea nivelului electrolitului, se compenseaza numai prin adaugarea de apa distilata si nicidecum prin adaos de acid sulfuric. Nivelul electrolitului, trebuie mentinut constant pe cat posibil. In nici un caz nu trebuie sa scada de asa maniera incat sa se vada parti din elementi. Contactul direct cu aerul al elementilor este practic interzis. De aici rezulta si imterdictia golirii de electrolit pe parcursul perioadei de exploatare. O baterie, care s-a sulfatat in mod accidental, se poate desulfata, doar prin cicluri repetate incarcare/descarcare sub curent aproximativ constant, niciodata mai mare de 5% din capacitatea nominala. Daca dupa doua... trei cicluri de incarcare descarcare, bateria nu a revenit la o stare acceptabila, atunci este de preferat inlocuirea ei cu una noua, deoarece sulfatarea a devenit ireversibila.

Link spre comentariu

Am la un element cu densitate mica chiar si dupa incarcare bateriei lam golit am pus apa distilata apoi lam varsat am pus electrolit cumparat dar densitatea tot slaba este ce sa fac sai cresc densitatea?

Link spre comentariu

Dacă după încărcarea bateriei, un element nu se mai încarcă, eu cred că ar trebui (dacă se poate practic) să încerci desulfatarea doar pe acel element. Eu zic că s-ar putea avea acces doar la un element prin găurile dopurilor de completare a electrolitului. Asta ca să nu mai ,,stresezi inutil restul elemenților buni. Oricum, dacă nu își revine, bateria trebuie schimbată, deci riscul e minim. 

În principiu producătorii de acumulatori auto recomandă înlocuirea bateriei atunci când densitatea diferă între elemenți cu mai mult de 3-5%. Nu specifică nimic de desulfatare, spălare, incantații sau apă sfințită. Acum că ăsta e interesul lor și trebuie să-și vândă produsele, nu e de contestat. Dar când vine vorba de acumulatori tip Deep Charge foarte scumpi, acolo cred că trebuie să te dai peste cap să-i salvezi.

Am mai spus și repet, la un moment dat tot trebuie să înlocuiești o baterie veche și uzată, nu are rost să-i prelungești la nesfârșit agonia.Fiindcă te va lăsa exact când ai mai multă nevoie...

Editat de validae
Link spre comentariu

desulfatarea  unei celule se face c himic, prin adaugarea unui compus al magneziului (sare amara sau epsom salt)./ Parerea mea este sa scurtcircuitezi elementul ala si sa adaugi altul bun de la o baterie care a avut una sau mai multe celule stricate. Din 2 faci una.asta dacaesti dispus sa tai bateria si apoi sa te chinui sa lipesti elamentii+conectarea sigura.Eu asta intentionez sa fac pentru panourile solare

Link spre comentariu

Dacă Geomar a depășit limita de postări pe forum, ar trebui să-și șteargă din postările mai vechi sau să încarce pozele pe un site de găzduire foto (Photobucket, TinyPic, etc)

Link spre comentariu

Am făcut o schemă similară, dintr-una din vechile reviste Tehnium și funcționează.Singura diferență era că în loc de led era un bec de 12V, în rest la fel. Circuitul nu pornește încărcarea dacă polaritatea bateriei nu e corectă.Pragul tensiunii de oprire a încărcării se reglează pe o baterie încărcată, sau se așteaptă până la atingerea tensiunii maxime dorite (ex. 14,5V) și apoi se rotește ușor potențiometrul până când ledul se stinge și curentul de încărcare devine zero.Pentru precizie se poate repeta reglajul.

Link spre comentariu

Din traducerea textului schemei prezentata de Costel, am inteles ca ledul 2 incepe sa palpaie pe masura ce bateria se incarca si la sfarsit ramane aprins, indicand baterie incarcata. Practic nu trebuie sa se stinga ? Sau traducerea cu Gogu o fi aiurea ? Ma bate un gand sa fac si schema asta.

Link spre comentariu

Nu trebuie sa se stinga ci intr-adevar sa ramana aprins, ideea este simpla, pe masura ce tensiunea de la bornele acumulatorului creste, creste si tensiunea din poarta Q2, cand se atinge pragul ales tiristorul se amorseaza si mentine LD2 aprins.

Link spre comentariu

Așa este, ledul LD1 stă tot timpul aprins indicând alimentarea la  rețea, ledul LD2 se va aprinde la terminarea încărcării când tiristorul Q2 este amorsat, șuntând curentul de poartă al tiristorului de încărcare. Eu explicasem din greșeală cum funcționa schema construită de mine pe același principiu, dar semnalizare inversată.

Se poate renunța la ampermetru.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări